Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: juuso-t - 13.10.2012, 14:50:01
-
Auto -95 turbo farkku. Laatikko m90. Kytkin ottaa tosi alhaalta, joutuu polkemaan aina pohjaan saakka kun pykältää, miten saa säädettyä ylemmäs irtoamaan?
-
kytkin loppu, asetelman vastinpinta kulunut, tai kytkimen työsylinteri tunkee itteensä läpi siittä tallasta.
-
Tai ilmaa järjestelmässä.
-
kytkinlevy ei voi olla loppu eikä asetelma huono kun on 1000km ajettu paketti. teki siis tätä ennenkin, vanhalla paketilla. pitänee koittaa ilmata.
-
Koita tehdä jostain pultista 5mm pitempi työtanko siihen kytkimeen... Tai jopa 10mm...
Ps. Ei se vanhakaan kytkin huono ollut, ei vaan vakio kestä niitä pommeja.................
Mähän koitin sitä sulle selvittää... :P
-
Koita tehdä jostain pultista 5mm pitempi työtanko siihen kytkimeen... Tai jopa 10mm...
Tuosta ei ole hyötyä ellei ole tappi menossa kupista läpi. Eipä sinne prikan koittaminenkaan kyllä mitään maksa kuin aikaa ja vaivaa.
-
Ei ollut vanha kytkin huono ei, ääritilanteissa pääs luistaan niin, kytkinlevy ei juurikaan ollut kulunut uuteen verrattuna. Täytyy mahdollisesti askarrella sinne jotain, ensteks vaihdetaan laatikon öljyt ja katsotaan tuoko vaikutusta tuohon vaihteiden sisälle menoon.
-
Tuosta ei ole hyötyä ellei ole tappi menossa kupista läpi. Eipä sinne prikan koittaminenkaan kyllä mitään maksa kuin aikaa ja vaivaa.
Näissä on kuule ollut noita mittaheittoja monasti mutta jos oot sitä mieltä ettei kannata niin ei sitten.
Tsekkasitkos kytkintä laittaessas ettei se tukikuula ole siitä haarukasta menossa läpi? Tuohan on kanssa ihan yleinen kulumavika, niinkuin edellä kerrottiin.... ::)
-
Näissä on kuule ollut noita mittaheittoja monasti mutta jos oot sitä mieltä ettei kannata niin ei sitten.
Tsekkasitkos kytkintä laittaessas ettei se tukikuula ole siitä haarukasta menossa läpi? Tuohan on kanssa ihan yleinen kulumavika, niinkuin edellä kerrottiin.... ::)
Mites se voi vaikuttaa kytkimen irrottamiseen, kun työsylinterin liikkuma on aina vakio? (olettaen että mikään kohta ei anna periksi eikä järjestelmässä ilmaa tms.) Jos työsylinterin mäntä olisi liian ulkona eli (korjautuisi tuolla välikappaleella) tulisi männän välistä nesteet pihalle.
Itsellä oli tuota samaa vikaa vanhan kytkimen kanssa ja liekö sitten vika ollut asetelmassa vai missä lie, levy oli ihan ok kuntoinen ja painelaakerikaan tökkinyt. Tilalle kiinteä vauhtis ja uusi kytkinpaketti niin nyt ottaa kytkin ylhäällä missä sen kuuluukin (eli irrottaa myös kunnolla..)
Oon myös huomannu että tuo M90 vaan on surkeampi loota ottamaan vaihteita sisään kun M4X, tai sitten tuossa lootassa on jo synkrot ottaneet kipeää tms. Öljytkin kun on tuoreet. Turha yrittää sorvata vaihteita nopeasti, sillä ei kuin hajota mokoman toosan. Vaihteet vaan tuntuu rusahtelevan, miksi? ::)
-
Ei ollut vanha kytkin huono ei, ääritilanteissa pääs luistaan niin, kytkinlevy ei juurikaan ollut kulunut uuteen verrattuna. Täytyy mahdollisesti askarrella sinne jotain, ensteks vaihdetaan laatikon öljyt ja katsotaan tuoko vaikutusta tuohon vaihteiden sisälle menoon.
Väittäisin että siellä ei kovin vanhat öljyt ole ja ne on haettu siniseltä, ovat siis taatusti oikeaa laatua.
-
Eikös se oo ihan normaali käytäntö "uudella" kytkimellä että joutuu polkaseen pohjiin asti ::) Mikäli poljintuntuma siis muuten tuntuu hyvältä, ettei ole tyhjää alussa tms.?
-
Kyllä se haarukka oli kunnossa eikä tunkemassa läpi. Ja tuntuma on hyvä, ei tyhjää, täytyy polkea vaan talla pohjaan saakka jotta saa vaihteen päälle ilman pärinää. tuntuu tekevän tätä enemmän ykkös ja kolmos vaihteelle vaihdettaessa ?
-
Oon myös huomannu että tuo M90 vaan on surkeampi loota ottamaan vaihteita sisään kun M4X, tai sitten tuossa lootassa on jo synkrot ottaneet kipeää tms. Öljytkin kun on tuoreet. Turha yrittää sorvata vaihteita nopeasti, sillä ei kuin hajota mokoman toosan. Vaihteet vaan tuntuu rusahtelevan, miksi? ::)
Helkkarin raskaat akselit tuossa laatikossa. Synkrot huutaa leipää jos yrittää reippaasti hämmentää. Myös tuo nestekytkin on pirun tarkka että kaikki on just eikä melkein.
-
Tuota auttaisikohan jos lisäisi silmälaakerin?
-
Tuota auttaisikohan jos lisäisi silmälaakerin?
En kyllä tiedä mutta en keksi miten se vaikuttaa päittäisvälykseen.
-
En kyllä tiedä mutta en keksi miten se vaikuttaa päittäisvälykseen.
En minäkään sitä ymmärrä mutta jos tuo holkki jumittaa kuten silmälaakeri jumittaisi eli ikäänkuin kytkin ei irrottaisi. Auttaisiko siihen.. En tiedä siksi kysyn.