Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ReeVeeRee - 11.02.2011, 19:49:21
-
Vikaa vian perään. Toisen saa korjattua, niin toinen ilmenee. Nyt vuorossa käynnistyminen. Auto käynnistyy ok kylmänä. Myöskin välittömästi sammuttamisen jälkeen.
Mutta. Annan seistä 15min -> niin tukkoista on. Joutuu sahauttamaan. Ei meinaa pysyä käynnissä. Kauheasti joutuu kaasuttelemaan että pysyy käynnissä... Kone niinkuin pätkii. Hetken aikaa kun ajelee, niin käynti normalisoituu.
Mistäs vikaa pitäisi alkaa etsimään?
-
Tulpat, jakaja, IMM ainakin aluksi. IMM saat varmistettua ottamalla töpselin irti ja sitten kokeilet samoja juttuja kuin normaalisti.
-
IMM vaihdettu uuteen Boschilaiseen kiinalais kokeilun jälkeen. N. 2kk sitten.
-
..vikakoodit...
Nokan asentoanturi? :o
-
..vikakoodit...
Nokan asentoanturi? :o
Vikakoodeja ei löytynyt yhtään, kun tuolla elm327:lla katsoin.
-
oiskohan polttoainesuodatin tukossa.
-
Suodatin tukossa tai bensapumppu viallinen.. Ääntääkö pumppu kun annat auton käydä?
-
Suodatin tukossa tai bensapumppu viallinen.. Ääntääkö pumppu kun annat auton käydä?
Miten pitäisi ääntää? Ja mistä sitä pitäisi kuunnella?
Tuli mieleen, että voisikos tankissa olla vettä. Ajellut pitkään aika tyhjällä tankilla, ja tuli tankattua reippaasti. 50L. Jos olis kosteutta ollut tankin reunoilla tai jotain. Emt.
-
Tääl on samanlainen ongelma V70 vm-97 2.5 10V koneen kanssa.
Käynnistyy ja käy noin 10sek ja sammuu aivan kuin polttoaine lakkaisi hiukan tulemasta.
Tulpat vaihdettu tänään kun vanhat oli huonossa kunnossa. ei vaikutusta.
95E10 on tankattu ja nyt on noin 15L jäljellä.
Edit:
Myöhemmin illalla kokeillaan jos siel olis vettä tankissa tai linjoissa.
Edit: kodenssivettä siel oli joka sammutteli. Eli täällä kaikki kunnossa.
-
Tääl on samanlainen ongelma V70 vm-97 2.5 10V koneen kanssa.
Käynnistyy ja käy noin 10sek ja sammuu aivan kuin polttoaine lakkaisi hiukan tulemasta.
Tulpat vaihdettu tänään kun vanhat oli huonossa kunnossa. ei vaikutusta.
95E10 on tankattu ja nyt on noin 15L jäljellä.
Edit:
Myöhemmin illalla kokeillaan jos siel olis vettä tankissa tai linjoissa.
Edit: kodenssivettä siel oli joka sammutteli. Eli täällä kaikki kunnossa.
Miten sait selville, että vettä oli?
-
Mulla oli samaa ongelmaa, että sammui heti käynnistyksen jälkeen (topicci täällä (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2287.0)).
Rupes kans kiinnostamaan, että millä tuon kondenssiveden pystyy toteamaan?
-
Miten sait selville, että vettä oli?
Laitettiin lisää polttoainetta tankkiin. 8)
Eli jos on tankki melkein tyhjä ja tulee paljon lämpötila vaihtelua niin silloin tankkiin voi muodostua kondensoitunutta vettä.
Edit:Jos sama ongelma kiisselin/98E aineen kanssa niin jäänestoa sisään. 95E10 kanssa en suosittele jäänestoa joten lisää vain polttoainetta...
-
Nyt auto sitten seisoo huoltamon pihassa. :) Nyt naurattaa jo. Eilen ei naurattanut. Ei starttaa ei.
Puolaa kävin mittailemassa tuon ohjeen kanssa:
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=51172.0
1. kohta. --- Eipä näyttänyt mittari mitään.
2. kohta --- 0,7-0,8 ohmia.
3. kohta --- 7200 ohmia
Pistokkeen mittailut jäi kesken. Pitää huomenna hakea jostain uusi puola.
-
Nyt auto sitten seisoo huoltamon pihassa. :) Nyt naurattaa jo. Eilen ei naurattanut. Ei starttaa ei.
Puolaa kävin mittailemassa tuon ohjeen kanssa:
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=51172.0
1. kohta. --- Eipä näyttänyt mittari mitään.
2. kohta --- 0,7-0,8 ohmia.
3. kohta --- 7200 ohmia
Pistokkeen mittailut jäi kesken. Pitää huomenna hakea jostain uusi puola.
Tossa 1.kohta. --- Oliko sulla virrat päällä? jos oli niin sit on sen ja akun välissä jotain vikaa. Esim:Rele, sulake, virtalukonpohja yms...
Ja jos ei starttaa niin sit on startis vikaa. ;) (tarkoitit varmasti käynnistystä)
-
Joos siis starttaa kyllä. :) Niin onhan tuossa tuo joku säädin.
-
Vika korjattu. Puolan vaihdolla selvisi.
Hmm. Motonetin puola pitää ihme säksätystä. Normaalia?