Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: rover - 13.10.2012, 23:10:43
-
eli luultavasti nyt olis tulossa laatikko vikanen volvo. onko kuinka vaikea homma vaihtaa laatikko? autokorjaamon kaltaiset työkalut ja vehkeet löytyy. eli mitä kaikkea kannattas vaihtaa,? varmaankin kytkin mitäs muuta? ja käykö tuohon mikä vaan 460 volvon loota?
-
mekanisesti käy mikä vaan mutta kato nyt kuitenkin semmonen missä on välitykset edes samaan suuntaan.
Eipä tuossa suuria oikeestaan kytkimen lisäks ole mitään siis väihdettavaa... vetarin suojakumi sisempi lootan kupeeseen ehdottomasti uusi niin pysyy öljyt lootassa ja toki vois sen vauhtipyörän ottaa ja vaihtaa kampiakselin stefan samalla...
-
mekanisesti käy mikä vaan mutta kato nyt kuitenkin semmonen missä on välitykset edes samaan suuntaan.
Eipä tuossa suuria oikeestaan kytkimen lisäks ole mitään siis väihdettavaa... vetarin suojakumi sisempi lootan kupeeseen ehdottomasti uusi niin pysyy öljyt lootassa ja toki vois sen vauhtipyörän ottaa ja vaihtaa kampiakselin stefan samalla...
kiitos tiedosta. pitänee sitten varmaan laatikonkupeesta ettiä mikä laatikko siellä on. onkos noita miten paljon erilaisia?
-
kiitos tiedosta. pitänee sitten varmaan laatikonkupeesta ettiä mikä laatikko siellä on. onkos noita miten paljon erilaisia?
Neljää erilaista muistelisin eri vuosimalleissa myös eroja
-
Ja jos nopeusmittari on sähköinen niin ottaa sen huomioon kun hankkii uutta laatikkoa. Niitä on sähköllä että vaijerilla.
-
Ja jos nopeusmittari on sähköinen niin ottaa sen huomioon kun hankkii uutta laatikkoa. Niitä on sähköllä että vaijerilla.
oisko jotai listaa mistä näkyy minkälaisia lootia käytetää 1,7 turboissa. kys auto on vm-93
-
Tosiaan mekaanisesti käy kaikki mutta, jos on vaijerlla oleva nopeusmittari laatikossa niin ei toimi koska turboissa aina sähköinen mittari.
eli kannattaa etsiä tuollaisen turbomallin loota niin toimii tuo mittarikin silloin...
-
Tosiaan mekaanisesti käy kaikki mutta, jos on vaijerlla oleva nopeusmittari laatikossa niin ei toimi koska turboissa aina sähköinen mittari.
eli kannattaa etsiä tuollaisen turbomallin loota niin toimii tuo mittarikin silloin...
kiitos tiedosta. kysäsin tossa yhtä turbon lootaa mutta hintaa oli enemmänkun autolla. tietäskö kukaan mikä laatikosta hajalla jos puuttu 1 vaihekokonaan. mikä tuo turbon loota on malliltaan? vissii m55 mut entäs loppu osa ku joissai on 373m
-
Turbon laatikot ovat yleensä 373E loppuisia ja tuo E tarkoittaa mielestäni juuri sitä sähköistä nopeusmittaria...
-
okei. milläs tavalla laatiko on helpoin ottaa pois? tukee koneen ja ottaa apurungon irti? vai?
-
noin se taitaisi mennä alfameerin oppaan kytkimenvaihto kuvitus on hiton hyvä apu tässä hommassa
-
noin se taitaisi mennä alfameerin oppaan kytkimenvaihto kuvitus on hiton hyvä apu tässä hommassa
jostain kun kyseisen kuvanlöytäs.
-
jostain kun kyseisen kuvanlöytäs.
kirjastosta saa moisia oppaita lainattua...
-
kirjastosta saa moisia oppaita lainattua...
pitääkin koululta katella oisko opettajan kaapissa sellasta kirjaa, tuntuu siellä olevan melkee kaikkien automerkkien kirjat :)
-
Multa sais puol ilmaseks vapari 480:n lootan jossa sähköinen nopeusanturi. Huima 10hp ero tehoissa, eli pitäis kestääkin.