Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: junnuh - 14.10.2012, 00:00:26
-
Tulipa tänään ostettua 460 Volvo....Käyttö kokemuksia muilta joilla on aijemminmainittu kulkine.
-
Minkä vuotinen, millä koneella ja paljonko ajettu ? Em. tiedoista olis varmaan paljon apua eteenpäin mennessä :hello:
-
Meillä oli joskus kotona 440. Ei tainnut olla juuri mitään vikoja ja lähtiessään mittarissa oli muistaakseni 370 000 ja risat, vm. oli 94 eli facelift. Onhan se 400-sarja vähän riisutun oloinen mutta miksei käyttöautona/kakkosautona ok :)
-
Itellä oli kolme vuotta.Muuten varma peli,mutta jossain kohtaa alkaa käymään huonosti/nykiin,kun ruiskun maapiuha hapettuu :knuppel2: Onneksi on helppo korjata. :3/4 jättää sen: :hello:
-
440 on kokemuksia, hyvä auto oli kaikin puolin. Oli vaan liian ahdas lapsiperheelle vakkariks 8)
-
Tyhjäkäynnin heijatessa tyhjäkäyntimoottori tuli meijän perheen omasta uusittua, sillä korjaantui. Kyseessä 1,8L rellun kone?
Meillä ajossa abaut 175tkm-220tkm välin (tarkkaan en muista) 93 tai 94 vm, kuitenkin sillä vanhemmalla keulalla ja minusta se vanhempi on myös siistimpi.
40mm madallusjousilla+Sach Touring iskarit, aika hyvä ja yllätyksetön ajettava mutkapätkillä, nää oli jo edellisen omistajan toimesta laiteltu.
Luopumis syy vähän oli se että helmat ruosteessa ja takapuskuri/takapää ruosteessa :-\
-
Tulipa tänään ostettua 460 Volvo....Käyttö kokemuksia muilta joilla on aijemminmainittu kulkine.
Kahlaappas läpi korjaamon 400-sarjan osio ja FAQ-osio
siellä on kokemuksia ja näkemyksiä.
Tuossa mainittukkin että erittäin mainio kakkosauto, mutta pakko olla toinen toimiva jos on pakko liikkua :D :D
-
juu sielläpä näkyy olevan kokemuksi kiitti vinkistä....Niin tää ostos on vm.95 2.0l turbottomalla koneella ajettuu 220000 kilometriä. hyvin tuntuu hätäsen olonen kampe olevan farkkuun verraten.....voimaa koppaan nähden ilmeisesti riittävästi ja kulutus olematon 7l/100km matka ajossa mittasin eilen henk. koht.
-
Jep, 0-100 km/h se ~10 s? Ja tehoa irroitettu Volvon mukaan hieman maltillisesti 110 hevosta, ei se mikään raketti ole. ;)
Ruostehan noita vaivaa enemmän kuin "vastaavia" takavetoja mutta hinnat alkaa olemaan edullisella tasolla, voihan näistä saada tosiaan itselleen ihan hyvän ja edullisen käyttöauton. :)
-
mutta kun painoa ei ole paljon yli 1000 kg ;) Normaalilla kaasunkäytöllä jäi porukka valoista ainakin tuolla maamoottorin ominaisuuksilla varustetulla 1.8:lla. Taajamassa noilla pyörittelee mielellään ja mukavat jakkarat ei puuduta pidemmälläkään matkalla :)
-
mutta kun painoa ei ole paljon yli 1000 kg ;) Normaalilla kaasunkäytöllä jäi porukka valoista ainakin tuolla maamoottorin ominaisuuksilla varustetulla 1.8:lla. Taajamassa noilla pyörittelee mielellään ja mukavat jakkarat ei puuduta pidemmälläkään matkalla :)
Tuossa tapauksessa täytyy vain ihmetellä mihin Volvo hukkaa tehot, pitäisi kympin alittua helposti? Ehkäpä syynä on sitten välitykset, CD-arvo ja/tai kankea laatikko. :(
edit: Huipuista päätellen välit on kyllä lyhkäset, menee oudoksi. ???
-
Tuossa tapauksessa täytyy vain ihmetellä mihin Volvo hukkaa tehot, pitäisi kympin alittua helposti? Ehkäpä syynä on sitten välitykset, CD-arvo ja/tai kankea laatikko. :(
edit: Huipuista päätellen välit on kyllä lyhkäset, menee oudoksi. ???
Jos kampe painaa vaikkapa ~1100kg ja tehoa 110hp niin eipä sen kympin nyt kovin helposti pitäisi alittua.
-
Jos kampe painaa vaikkapa ~1100kg ja tehoa 110hp niin eipä sen kympin nyt kovin helposti pitäisi alittua.
Netistä kaivettujen teknisten tietojen perusteella painoa pitäisi olla alle 1000 kg, tarkalleen 990. Esim. 940 B230FB koneella (~130 hv ja ~1300 kg) menee öbaut sama 0-100 km/h mutta kerää vastaavasti huippuja hieman enemmän. Jokuhan tässä hukkaa jotain siis?
-
muistaakseni 1050 kg otteessa ja mutuna kulkee niinkuin pitääkin
-
Ainakin turbossa on sellaiset välitykset että 2 vaihde riittää vain 90km/h nopeuteen ja joutuu vaihtamaan 3:selle. Varmaan kiihtyisi sekin paremmin sopivammilla välityksillä...
jotain 9s 0-100km/h olen sillä saanut kiihdytettyä, eli sen mitä tehdas lupaa :P
eikä nuo tehtaan ilmoittamat 0-100 ajat ole käytännössä aina sitä mitä lupaavat...riippuu kans autostakin, paljonko ajettu ja onko kone missä kunnossa...
-
en sitten tiiä paljonko tuosta 460.stä hirvii ottaa tehoja,kun on melko helistin jo noillakin :) tai se tuntuu vaan 740 farkun jälkeen :)
-
Ainakin turbossa on sellaiset välitykset että 2 vaihde riittää vain 90km/h nopeuteen ja joutuu vaihtamaan 3:selle. Varmaan kiihtyisi sekin paremmin sopivammilla välityksillä...
jotain 9s 0-100km/h olen sillä saanut kiihdytettyä, eli sen mitä tehdas lupaa :P
eikä nuo tehtaan ilmoittamat 0-100 ajat ole käytännössä aina sitä mitä lupaavat...riippuu kans autostakin, paljonko ajettu ja onko kone missä kunnossa...
Nyt kun mentiin tähän, niin loppuu tuossa allekirjoituksen Alfassa 90 km/h paikkeilla 2, eli 0-100 km/h aika pitää sisällään yhden vaihdon enemmän kuin monella muulla autolla. Silti lukema on noilla tehoilla tuossa painoluokassa kärjessä.
Tosin ei tämä 460 ole ainoa Volvo jonka tehojen "hukkumista" olen ihmetellyt, mutta ettei mene sen enempää offiksi, lopetan tähän. ;D
Tosiaan, noi 0-100 km/h aikojen luotettavuus on myöskin hieman valmistajasta kiinni, joillakin tuntuu pääsevän helpommin luvattuihin kuin toisilla. :)