Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Miikuli_miika - 15.10.2012, 11:32:29

Otsikko: Volvo V50 2.0D kaasupoljin/polttoaineen syöttö
Kirjoitti: Miikuli_miika - 15.10.2012, 11:32:29
Tapahtuipa tässä viikonloppuna tälläistä V50 2.0D vm. 04 -pirssille (185 tkm ajettu):

Pienen 3 km:n ajon aikana auto oli toiminut normaalisti, jonka jälkeen auto oli sammuksissa noin 10-15 min. Tämän jälkeen kotimatka saman verran ajoa, niin autosta hävisi tehot kesken kaiken siten, että moottori otti kierroksia ainoastaan painamalla kaasupolkimen täysin pohjaan. Jos poljinta nosti yhtään ylös, niin moottorijarrutus alkoi samantien.

Eli kaasun käyttö oli ikäänkuin ON / OFF, kaikki tai ei mitään. Tietokone ei varoittanut mistään eikä polkimessa tuntunut mitään omituista. Mutta perille päästiin kotipihaan tällä menetelmällä. Kotipihassa uusi yritys ja sama juttu toistui ajossa, vaikka moottori käynnistyi ihan normaalisti.

Myöhemmin illalla kävin antamaan koneelle kierroksia auton ollessa paikallaan ja vaihde vapaalla, ja kierrokset nousivat nyt normaalisti eikä koneessa tuntunut olevan mitään vikaa. Pieni muutaman kilometrin lenkkikin meni aivan normaalisti.

Seuraavana päivänä auto käynnistettiin 4 kertaa, ja jokaisella kerralla ajoa tuli taas muutaman kilometrin verran, kunnes viimeiselle lenkillä kävin ajelemaan noin 15 km. Ja jokaisella kerralla auto toimi taas aivan normaalisti.

Mitä luulette viisaammat, mistä moinen saattoi johtua ja pitäisikö autoa käyttää nyt huollossa? Itse olen aika amatööri autojen kanssa, joten turha antaa vaikeampia vinkkejä että mitä kannattaisi itse tehdä.  ???

Kiitos!
Otsikko: Vs: Volvo V50 2.0D kaasupoljin/polttoaineen syöttö
Kirjoitti: Miikuli_miika - 16.10.2012, 09:43:44
Ei kenelläkään ole mitään sanottavaa asian tiimoilta?  :-\
Otsikko: Vs: Volvo V50 2.0D kaasupoljin/polttoaineen syöttö
Kirjoitti: kaksi70 - 16.10.2012, 11:23:12
Vikakoodien lukemisesta kannattaa aloittaa.