Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kaasuvolvo - 16.10.2012, 09:56:43

Otsikko: V70 2003 Bi-Fuelissa lämmitetty huohotinletku? Ei ole.
Kirjoitti: Kaasuvolvo - 16.10.2012, 09:56:43
Onko tuossa mallissa lämmitettävä huohotinletku? Miten sen voisi tarkistaa kätevästi? On aika pahassa paikassa imusarjan alla se systeemi.
Otsikko: Vs: V70 2003 Bi-Fuelissa lämmitetty huohotinletku?
Kirjoitti: Masked Jackal - 16.10.2012, 15:02:55
Ei ole. Ihan "peruspöntöllä" varustettu
Otsikko: Vs: V70 2003 Bi-Fuelissa lämmitetty huohotinletku?
Kirjoitti: Kaasuvolvo - 16.10.2012, 15:32:56
Ok. Pitää siis edelleen peittää nokka puskurin alta talveks. Ne kolot on hyvä peittää vaahtomuovipalasilla. Pala uuksi ja laittaa rakoon niin se pysyy hyvin paikallaan eikä ulospäin näy mitään pahvia tms. Ja kun on musta auto niin ne on aika näkymättömiä. Mulla siis mustaa vaahtomuovia.  Mistähän sais käytetyn pohjalevyn? Pitää soitella romiksiin.
Otsikko: Vs: V70 2003 Bi-Fuelissa lämmitetty huohotinletku? Ei ole.
Kirjoitti: jussin78 - 18.10.2012, 00:13:28
Miksi pitää keula peittää kun ei ole lämmitetty huohotin? Ei ainakaan minulla ole ollut vaikka puuttunut se pohjamuovikin... Tosin ajattelin asentaa kun kerran löytyi purkaamolta...  :D
En sitten tiedä tuleeko murheita jos ajaa jatkuvasti lyhyttä ajoa pakkasilla...? Itselle olen uusinut huohotinputken kun vanha oli "hieman" huonossa kunnossa. Ölytilakin putsattu Fortella ja gastolin öljyt koneessa. Näissä kaasuvehkeissä ilmeisesti ollut aika pahasti likaantuneita öljkanavia. Tedä sitten millaisilla öljyillä tai vaihtoväleillä on ajelta. Sellaisen huomion itse tein kun ajoin välillä mobilin öljyllä että se pysyi aina vain kirkkaana ja siksi vaihdoin takaisin gastroliin kun ne sentään tummuu (=toimii).
Otsikko: Vs: V70 2003 Bi-Fuelissa lämmitetty huohotinletku? Ei ole.
Kirjoitti: Kaasuvolvo - 18.10.2012, 07:25:20
Joskus työkuorma-autossa jääty huohotin -35 pakkasella ja kaikki öljyt konetilassa. Ajattelin vaan, että mä yritän kaikkeni ettei vaan jäädy omasta autosta. Lohduttavaa kuulla ettei se jäädy vaikka nokka olisi aukikin. Peitän silti varoiks... Mä vaihdan öljyt aina kesäksi ja talveksi ja tietenkin 5W40 täyssynteettiset. Miksi kaasuautoissa olisi erityisen likaiset öljykanavat? Ei ainakaan polttoaine sitä likaa/nokee. Mulla ollut öljy aina suht kirkasta vaihtohetkellä.
Otsikko: Vs: V70 2003 Bi-Fuelissa lämmitetty huohotinletku? Ei ole.
Kirjoitti: jussin78 - 18.10.2012, 09:50:22
Volvolta vaan tullut jossain vaiheessa ohje bifuel öljyjärjestelmän pesuun... On ollut jopa niin pahoja tapauksia että on pitänyt irroittaa öljypohja että saa putsattua... Tarkemmin en ongelmasta tiedä. Tokihan kaasu palaa kuumempana ja en tiedä sitten jos 20 000km välein vaihtaa öljyt niin aiheutuuko "pikeytyminen" siitä vai jostain muusta... Luulisi ettei kovin moni ole käyttänyt niin huonoja öljyjä... Ja huohotinletkusta sen verran että on aika suojaisessa paikassa toisin kuin monissa esim kuorma-autoissa... (ja ranskalaisissa autoissa...) Mutta on tosin ainakin v6 audeissakin ollut vastaavaa ongelmaa muttei ole kyllä koskaan tullut vastaa näissä volvoissa.. Mutta ei kai se liika varovaisuus pahasta ole.
Otsikko: Vs: V70 2003 Bi-Fuelissa lämmitetty huohotinletku? Ei ole.
Kirjoitti: jussin78 - 18.10.2012, 11:25:39
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21500.0

Tuossa ainakin yksi... Muistaakseni GHOSTillakin ainakin oli jossain vaiheessa uusi jotain 70e...
Otsikko: Vs: V70 2003 Bi-Fuelissa lämmitetty huohotinletku? Ei ole.
Kirjoitti: Kaasuvolvo - 18.10.2012, 11:53:14
Aika halpa uus. Muistaakseni Citroen C5:n suoja makso 200 tai jotain uutena. Pitää kysyä onko toi tallella vielä kun vaimon tili tulee.  :D