Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Brick - 16.10.2012, 23:57:39
-
Onko näin vai oletteko törmänneet öljyruiskuttomiin FT lohkoihin?
Onko myöskään mitään syytä isontaan ruiskujen suutin kokoa?
-
Ei kait FT lohkossa ole juuri koskaan öljyruiskuja. Sen sijaan kevyempiin kiertokankiin olen törmännyt joskus
-
Jos ihan MuTu-tuntumalta heittäisin, niin -91:stä uudemmissa on öljyruiskut.
Ja ohuet kierokanget (9mm) on -90 vanhemmissa.
-
Missä koneissa näitä öljyruiskuja nyt sitten on ollut yleisimmin? FK lohkoissa ainakin.
-
Missä koneissa näitä öljyruiskuja nyt sitten on ollut yleisimmin? FK lohkoissa ainakin.
FT ja vissiin myös FK. Mitä uudempi, nii sitä varmemmin.
-
FT ja vissiin myös FK. Mitä uudempi, nii sitä varmemmin.
Eli meikäläinen -92 940FT volvossa on hyvin todennäköisesti ruiskut? Öljypohjan irrottamallaha se selviää. Toivottavasti ysisatasissa lähtee helpommin kun kakssatasista.
-
Eli meikäläinen -92 940FT volvossa on hyvin todennäköisesti ruiskut? Öljypohjan irrottamallaha se selviää. Toivottavasti ysisatasissa lähtee helpommin kun kakssatasista.
Mä oon sitä mieltä että kyllä ne sieltä löytyy. Joku viisaampi varmistakoon :)
-
Mä oon sitä mieltä että kyllä ne sieltä löytyy. Joku viisaampi varmistakoon :)
Täytyy tarkistaa kun kerkee ja ilmottaa tännekkin.
-
Mulla on sellane mielikuva et öljyruutat tuli siinä 94-95 tienoilla..
-
Siinä lohkossa on sellaiset patit öljykanavan yläpuolella, jos ne löytyy niin saattaa olla ruiskut.
jaa googlen haku "volvo B230 squirters" antoi seuraavan tuloksen:
http://www.pbase.com/stealthfti/squirtsys
-
Siinä lohkossa on sellaiset patit öljykanavan yläpuolella, jos ne löytyy niin saattaa olla ruiskut.
jaa googlen haku "volvo B230 squirters" antoi seuraavan tuloksen:
http://www.pbase.com/stealthfti/squirtsys
Hyvä sivu oli. Eli meikäläisen -92 lohkosssa on hyvin todennäköisesti patit muttei ruiskuja tai niiden porausta.
-
mulla on ja sellainen käsitys että öljyruiskut yhdessä vahvempien kankien kanssa -94vm eteenpäin....
-
mulla on ja sellainen käsitys että öljyruiskut yhdessä vahvempien kankien kanssa -94vm eteenpäin....
Vahvat kanget on tullut '90 vuosimalliin, ja niitä on löydetty mm. B200F:stä
-
Mulla on sellane mielikuva et öljyruutat tuli siinä 94-95 tienoilla..
Muistelisin itsekkin lukeneeni jostain, että öljyruiskut tulivat vasta -93 vuoden jälkeen... ::)
-
Näyttäis siltä, että -94 ja uudemmissa vapari lohkoissakin olis öljyruutat.
-
Hieman vanha aihe mutta vastataan kuitenkin, mulla on -92 FT moottori, vahvat kanget, ei ruiskuja.
-
-90 eteenpäin paksut kanget,
-93 eteenpäin löytyy aina öljysumut. ;)
-
-90 eteenpäin paksut kanget
Ei voi mennä takuuseen!
-
Ei voi mennä takuuseen!
Joo, jos pitää jotain lähes varmaa sanoa niin sanon että varmasti -93 etiäpäin vahvaa rautaa ja
Ölppäsumut lupaan vasta -95 etiäppäin.
Näistähän voidan kiistellä mutta nuo rajat pitäis olla jo varmat.....? :))
-
Joo, jos pitää jotain lähes varmaa sanoa niin sanon että varmasti -93 etiäpäin vahvaa rautaa ja
Ölppäsumut lupaan vasta -95 etiäppäin.
Näistähän voidan kiistellä mutta nuo rajat pitäis olla jo varmat.....? :))
Sen verran täytyy kiistellä, että -94 ja uudemmissa kaikissa b230 lohkoissa on ruutat mielestäni.
-
Niin hyvää MuTuilua :D Kurkkaamalla selviää. Uskaltaisin väittää, että omassa -97 lohkossa on, mutta saattaa olla, että ei ole.. Mene ja tiedä ;D
Mutuilua mutuilun perään, mulla on ollut 3kpl öljyruiskullisia lohkoja 2 oli -94 vuoden B230F ja B230FT. Kolmas oli -93 B230F.
Jostain sivulta luin aikoinaan, että -93 vuonna kaikissa lohkoissa oli öljyruiskujen patit. Ja lohkoissa saatto olla ruiskut, tulpatut ruiskun reijät tai ilman porausta kokonaan. 1994 ja uudemmissa lohkoissa olis sitten kaikissa ruiskut.
Sivun mukaan 1992 ja vanhemmissa lohkoissa ei ole edes patteja.
-
Mutuilua mutuilun perään, mulla on ollut 3kpl öljyruiskullisia lohkoja 2 oli -94 vuoden B230F ja B230FT. Kolmas oli -93 B230F.
Jostain sivulta luin aikoinaan, että -93 vuonna kaikissa lohkoissa oli öljyruiskujen patit. Ja lohkoissa saatto olla ruiskut, tulpatut ruiskun reijät tai ilman porausta kokonaan. 1994 ja uudemmissa lohkoissa olis sitten kaikissa ruiskut.
Sivun mukaan 1992 ja vanhemmissa lohkoissa ei ole edes patteja.
mulla on joko -90 tai -91 lohko, en tarkkaan muista (auto -91)
on ruuttien patit muttei ruuttia ja ruuttien kohat koneistettu suoraa, ei reikiä.
ja mainittakoo että vahvat luut oli, nyt vielä vahvemmat ;D
ja jollai lontoonkielisellä sivulla oli kuva ja tarinaa että vapari 16venasissa ois kans ruuttia ja mm -89 mallisissa... varma on että luin ja kuva oli, mutten muista mikä sivu
-
1995 B230FD ja ruiskut sekä isompituottoinen öljypumppu löytyy. Kannattaa siis miettiä viriaihioks noita vaparinkin blokeja jos FK:t tuntuu kalliilta.