Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: ___TK___ - 19.10.2012, 16:38:47
-
Joo elikkäs tuli tuossa semmonen ongelma että ahdin hajos ja ostib tilalle uuden garret to3 jonka luulin olevan sama kuin edellinen mutta minulla olikin vakiona ollut garret t25 ahdin jota on vain käytetty harvoissa m46 laatikolla olevissa 740 ja 940 turboissa 90-91 luvuilla niin tarvisi ne garret to3 sopivat öljyn tulo ja meno linjat sekä jäähdytys nesteen tulo ja meno linja. auttakaa pitää saada käyttis tulille mahdollisimman pian! :)
-
Se ei välttämättä tarvitse niitä jäähdytysnestelinjoja.
-
Alempi vesiputki alavesiletkuun ja ylempi paisuntasäiliön letkuun.
-
Se ei välttämättä tarvitse niitä jäähdytysnestelinjoja.
Minäkin poistin nestelinjat vuosia sitten ja toimii hyvin
-
Minäkin poistin nestelinjat vuosia sitten ja toimii hyvin
Joo, ne on vähän niinkuin silmänlumetta. Eihän siellä neste kierrä muutakuin painovoimalla, loppujen lopuksi ihan se ja sama...
-
Joo, ne on vähän niinkuin silmänlumetta. Eihän siellä neste kierrä muutakuin painovoimalla, loppujen lopuksi ihan se ja sama...
Jos alavesiletkussa on vesipumpun tekemä imu, ja turbon toinen pää on syylärin puoleenväliin menevässä letkussa, niin onko se silloin painovoimaan perustuva järjestelmä?
-
Joo, ne on vähän niinkuin silmänlumetta. Eihän siellä neste kierrä muutakuin painovoimalla, loppujen lopuksi ihan se ja sama...
Jep ja mitä vähemmän vesiletkuja (tai letkuja yleensäkin) sen turvallisempaa ja huolettomampaa ajoa!
-
Jep ja mitä vähemmän vesiletkuja (tai letkuja yleensäkin) sen turvallisempaa ja huolettomampaa ajoa!
Talvella ajelen ilman alavesiletkua juuri tuosta syystä, mutta jostain syystä kesällä nostaa lämpöjä.
-
Talvella ajelen ilman alavesiletkua juuri tuosta syystä, mutta jostain syystä kesällä nostaa lämpöjä.
se pitää sit kesällä ajaa vähän rauhallisemmin niin ei nosta lämpöjä tai sitten laittaa se alavesiletku paikoilleen, mutta turpiinissa sitä vesi letkua ei tarvitse ainakaan näissä oikeissa takaveto volvoissa.
-
Jos alavesiletkussa on vesipumpun tekemä imu, ja turbon toinen pää on syylärin puoleenväliin menevässä letkussa, niin onko se silloin painovoimaan perustuva järjestelmä?
Joo, no, -85-86 malleissa sitä kiertoa ei ollut ja ihan yhtä pitkälle niillä pumpuilla ajettiin.
Pilk.nus.
Mihin se muuten kiertää jos termari on kiinni?
-
Joo, no, -85-86 malleissa sitä kiertoa ei ollut ja ihan yhtä pitkälle niillä pumpuilla ajettiin.
Pilk.nus.
Mihin se muuten kiertää jos termari on kiinni?
Kompa?
-
Kompa?
Jep.
-
Noh asia tuli korjattua kiitokset letkujen klemmareiden ja lattarauta metritavaran! :D eli tuli vähän itse muokkailtua ja tehtyä laippoja nyt kaikki kiertää mutta vielä 2 vanhaa downpipen katkennutta pinnapulttia pitäis jollain taikoa pois ei auttanut mutterin hitsailut :buck2:
-
Leikkaa reunasta auki se ahtimen laippa ja laita tavalliset pultit.
Pala pois ja sivulta lykkäät siihen aukkoon pultin. :)
Ymmärsitkö mitä tarkoitan? :P
-
Joo pitää mennä koittamaan ei muuta kun soveltamaan 8)