Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: lampsu35 - 22.10.2012, 10:42:49

Otsikko: miten kestää viritystä b5234t3
Kirjoitti: lampsu35 - 22.10.2012, 10:42:49
elikkä miten kestää lähinnä tuon b5234t3 vm 2002 moottorin kevennetyt osat esim männät viritystä. tuossahan männät on paljon hennonpaa tekoa kuin vanhemmissa.männätappikin on 21 millinen vanhoissa 23mm.männät renkaat on huomattavasti ohuemmat sekä männänlaki.
Otsikko: Vs: miten kestää viritystä b5234t3
Kirjoitti: lampsu35 - 07.11.2012, 08:24:09
no pitänee kokeilla ilmeisti kukaan ei ole viritelly tollasia rn mallin koneita
Otsikko: Vs: miten kestää viritystä b5234t3
Kirjoitti: sjs - 07.11.2012, 11:57:37
On noita viritelty, kerro tehotavoite, niin porukka varmasti kertoo lisää. Toiselle virittäminen tarkoittaa vapaavirtaussuodatinta ja putkistoa, toinen taas pistää 2-3bar ahtopainetta ja ottaa kaiken irti.

300hv kestää hyvin kasassa ainakin, pitäis olla perustaltaan aika pitkälle sama kun R mallin 300hv/400nm kone, paitsi olikos niissä eri poraus vai isku vai kummatkin, kun R on 2,5l. Tän väitöksen kun kirjoitin tänne, niin 100prossaa varmasti tulee kohta korjaavia mielipiteitä, saat nähdä. ;)
Otsikko: Vs: miten kestää viritystä b5234t3
Kirjoitti: Juuso.T - 19.06.2016, 23:36:23
Selviskö tää koskaan??
Otsikko: Vs: miten kestää viritystä b5234t3
Kirjoitti: Tommi_K - 21.06.2016, 18:04:42
No ei näemmä. R on kuitenkin 2,3 litraa.

Pois lukien Italomallit, 2,0 litraa. Tosin niistäkin selvinnee männän ja kiertokankien vaihdolla, jos nyt en väärin muista. Poraus on muistaakseni sylinterissä sama. En kuitenkaan ota tästä ihan täyttä vastuuta.


Selviskö tää koskaan??
Otsikko: Vs: miten kestää viritystä b5234t3
Kirjoitti: razori - 21.06.2016, 19:09:56
En kuitenkaan ota tästä ihan täyttä vastuuta.

Ota rohkeesti vaan, et sä mitään höpöjä puhu  ;)
Otsikko: Vs: miten kestää viritystä b5234t3
Kirjoitti: Juke-Maza - 21.06.2016, 21:31:12
Ota rohkeesti vaan, et sä mitään höpöjä puhu  ;)
Täyttä höpö höpöä  ;D

Toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä.

Ei pidä sekoittaa tähän N-moottoreita kun kysyjällä on RN-moottori.

SJS:n mainitsema 300hv ja 350/400nm R:n moottori on juurikin 2,5 litrainen B5254T4 tai B5254T5 siitä en osaa sanoa onko tuo B5234T3 tehonkestoltaan samalla tasolla.

Ja kyllä N-tyypin B5204T moottorista pitää männät ja kampiakseli vaihtaa jos haluaa B5234T moottorin siitä.

Tuossa vaimon V70:ssä on B5234T3 myllyssä H-profiilin veivit, kannessa kevyt porttaus, 19T ahdin, putkisto ja ohjelmointi, en tiedä lasketaanko tuota vielä viritykseksi mutta hyvin on päivittäistä käyttöä kestänyt ilman minkäänlaisia ongelmia.