Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: HumppaVulva - 23.10.2012, 00:01:24
-
Eli auto käy kylmänä heikosti pienen hetken, jonka jälkeen käynti palautuu normaaliksi. Reilut puoli vuotta sitten sammui kesken ajon ja muutaman koetuksen jälkeen lähti käyntiin, silloin vika paikantui MAFfiin. MAFfin elektroniikan tilasin tarvikkeena ja se iskettiin paikoilleen.
Nyt on taas ongelmia esiintynyt, lähinnä kylmänä tyhjäkäynti tuskaista hetken aikaa, mutta palautuu normaaliksi hetken kuluttua. Autosta oli myös hetken aikaa puhti poissa, mutta syystä tai toisesta potkua ilmestyi hetken päästä taas takaisin.
Molemmilla kerroilla lyönyt tauluun sen korkokengän näköisen vikavalon. Ja palaa taas...
Nyt tehty: virranjakajasta pyörijä, tulpat ja katsastustarkastus korjaamolla (nämä kuukausi sitten). Viime vkl uusi akku, etummainen lambda ja polttoainesuodatin.
Nyt selailin matthewsvolvosite.comia ja sieltä heti hyppäsi silmään noita letkujen vaihtoja.
Tästä kuvasta ilmeisesti nro 3 on se mutka, joka usein pettää?
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/download/file.php?id=9248 (http://www.matthewsvolvosite.com/forums/download/file.php?id=9248)
Nyt koitin kuukletella, jotta mistä tuon olkapään saapi? Painelenko Volvolle vai osaatteko kertoa, jotta millasta osanumeroa etin Biltemasta/Motonetista?
Nyt kun tuolla sitten koitan jotain saada aikaiseksi, niin mihin kaikkiin letkuihin tulisi kiinnittää huomiota? Onko jollain kuvaa ja jotain yksinkertaista ohjetta amatöörille, jotta saisin kaikki letkut vaihdettua, jotka olisi tarpeen vaihtaa. Orkkisletkuja ovat, joten vuodesta 1997 niillä on menty.
On sen verran ihana ratsu, jotta ei tee mieli luovuttaa. Ja vtusti mennyt rahaa jo vääriin korjauskohteisiinkin... :-*
-
Juuri tuo mutka tai sitten saman letkun toisessa päässä oleva mutka joka tulee sinne imusarjan päätyyn, näkyy ohjaustehostimen säiliön vierestä kun kurkkaa sinne imusarjaan. Aika piilossa.
Tuossa niitä letkuja http://www.lakesidedp.com/uploadpics/pcv/index.html
Volvolta saa noita mutkia vähän alle 6€. Sen imusarjaan tulevan osanumero on 9155862.
-
Kiitos.
Lueskelin myös tuosta vastaavasta ongelmasta joltain muultakin ja siellä käsiteltiin (käsittelit) jotain hiilikanisterin kökkärettä?
Jaksatko avata sitä vielä hieman lisää? Onko sen vaihtaminen hankalaa ja mikä palikka siellä korvataan uudella?
Taidan soittaa samalle pajalle, jossa tuohon ei ole saatu vielä mitään järkeä ja saavat jatkaa arpomista. Ainakin ahtaanpaikan letkunpätkät saavat vaihtaa. Nyt toki arpovat teidän, pikkasen paremman olosten, vihjeiden ja ohjeiden avulla.
-
Jees, kuuntele kuuluuko suhinaa kuskinpuolen lokarista?
Siellä hiilikannussa on se venttiili, jonka pitäis antaa höyryjä polttoon vain joutokäynnillä. Jos se vuotaa ilmaa systeemiin koko ajan, vikavalo on varma, seos laiha.
-
Nyt selailin matthewsvolvosite.comia ja sieltä heti hyppäsi silmään noita letkujen vaihtoja.
Tästä kuvasta ilmeisesti nro 3 on se mutka, joka usein pettää?
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/download/file.php?id=9248 (http://www.matthewsvolvosite.com/forums/download/file.php?id=9248)
Nyt koitin kuukletella, jotta mistä tuon olkapään saapi? Painelenko Volvolle vai osaatteko kertoa, jotta millasta osanumeroa etin Biltemasta/Motonetista?
Nyt kun tuolla sitten koitan jotain saada aikaiseksi, niin mihin kaikkiin letkuihin tulisi kiinnittää huomiota? Onko jollain kuvaa ja jotain yksinkertaista ohjetta amatöörille, jotta saisin kaikki letkut vaihdettua, jotka olisi tarpeen vaihtaa. Orkkisletkuja ovat, joten vuodesta 1997 niillä on menty.
On sen verran ihana ratsu, jotta ei tee mieli luovuttaa. Ja vtusti mennyt rahaa jo vääriin korjauskohteisiinkin... :-*
Just ite vaihdoin juurikin tun numero 3 letkun,volvo liikkeestä ostin ja hinta tais olla 52€.
-
Eli 52 erkkiä oli koko letkusarja? Onnistuuko jampalta, joka ei ole moisten kanssa ennen räpeltänyt, mutta tekniikan kanssa yleisesti kyllä.
Millä nimellä letkusarjaa etsin? Olisiko valmista numerosarjaa heittää?
-
siis vain toi yksi letku oli sen 52€ ,tuossa koko setti http://www.fcpeuro.com/products/volvo-pcv-breather-system-kit-850-c70-s70-v70-turbo-850t200 (http://www.fcpeuro.com/products/volvo-pcv-breather-system-kit-850-c70-s70-v70-turbo-850t200) tuo letku mikä tulee tulppien viereen tais olla 30 €,kyllä tuossa joutuu aika paljon purkaan jos vaihtaa noi letkut.
-
Kilautin Keskusautohalliin. Saavat nyt käydä kärryn läpi. Seuraavalla kerralla puran tuon vaikka atomeiksi jossain tallissa. Tuossa omassa katoksessa alkaa olla jo vilu.
Päivittelen sitten listan tänne.
Sellainen keskustelu käytiin vielä, että Boschin lambda, jonka tulisi olla myyjän mukaan yhtä pätevä kuin Volvon oma, ei Volvomiesten mukaan ole mistään kotoisin. Volvo kuulemma tarkka tuosta lambdastaan. No tuon Boschin myynyt liike sanoi, että jos Volvo kirjoittaa dokumentin, jossa kerrotaan tuon nyt asennetun lambdan olevan epäpätevä, niin palauttavat minulle 170€. Volvosetä kertoi kirjoittavansa moisen lausunnon. Jotain positiivista nyt sentään tässäkin...
-
No niin...
MAFfi se oli sökö. Vaikkakin tuossa se vaihdettiin alle vuosi sitten. Silloin laitettiin paikoilleen tarvikeMAFfi Espanjasta. Eipä olisi kannattanut.
Keskusautohallin kautta Volvon oma MAFfi, löysät 370€. Kaikki testit ynnä mut pasketit, niin eipäs tuo ollut kuin munakarvan alta 700€...
No nyt käy ja kukkuu. Eipä tuohon mennyt kaikkineen ~1000€...
Niin ja se mankka on edelleen pimeenä :pomo: