Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Hiltsu - 26.10.2012, 20:28:58
-
Nyt tuli inspiraatio puhistaa cuuleri öljystä, mutta kertokaas mitä kaikkea pitää purkaa edestä, mitä kautta kannattaa irroittaa ja onko mahdollista saada jotain kappaleiks, niinku ilmastoinnin osia jne...
Ja jos tuo cuuleri pysyy puhtaana ja innostus ostamaan uuden lue isomman / paremman cuulerin niin mikä olisi käypänen tuohon ykköskoppasen V70 tdi:iin keulalle?
-
Flekti pois ensin. Jäähdytysnesteet pois. Jäähdytimien letkut irti. Cooleri ja syyläri pulteilla kiinni. Löytyy tutkailemalla kyllä. Ei mene mikään rikki, kun toimii rauhallisesti. Hieman kettumainen irroittaa, kun ilmastoinnin lauhdutin samassa paketissa. Ilmastoinnin putki hieman tiellä, syylärin alalähdön vieressä. Kaverin 850 diisseliin oli tehty alumiinista orggigsen kokoinen cooleri. Toteuttajasta ei tietoa.
-
olisiko tästä rusakon tekeleestä mitään vinkkiä?
Ny on autossa pitkä leima.. Ja tulihan sitä muutaki tänään :idiot2:
Eikä toi kl-racingin 50millinen oo ihan plug & pray, vaan pieniä muutoksia joutuu tekeen. Esim. äänitorvien paikkaa tarvii siirtää ja valorunkoa(vai mikä muovi toi tossa keulilla on) pitää vähän veistellä.
(http://i126.photobucket.com/albums/p112/vesata/240820121190.jpg)
(http://i126.photobucket.com/albums/p112/vesata/240820121191.jpg)
(http://i126.photobucket.com/albums/p112/vesata/240820121193.jpg)
(http://i126.photobucket.com/albums/p112/vesata/240820121195.jpg)
(http://i126.photobucket.com/albums/p112/vesata/240820121196.jpg)
Juotin siinä vielä joutessani tommoset liittimet "sumareitten" johtoihin
(http://i126.photobucket.com/albums/p112/vesata/240820121197.jpg)
(http://i126.photobucket.com/albums/p112/vesata/240820121199.jpg)
-
Vanha aihe, mutta eipähän tarvitse uutta tehdä. Kyseessä ei ole coolerin irroitus, vaan ahtoputken. Näytti siltä, ettei ole vähään aikaan putkeen koskettu, niin mitä ainetta kannattas väliin suihkii, että lähtisi helpommin irti? Kokeilin käsin pyöritellä letkua, tietenkin lemmarin löysyttämisen jälkeen, mutta ei hievahtanutkaan eikä varmaan isoilla pihdeillä kärsi pitää kiinni ettei hajoa.
-
Itse huuhtelin oman 850:n coolerin irroittamatta sitä. Ylä- ja alaletku auki ja sitten muutaman kerran bensiiniä läpi. Hyvin putsaantui.
Ahtoputken irroitukseen on vaikea sanoa mitään maata mullistavaa. Varo-varo-vasti nitkutellen jne kärsivällisesti.