Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: The moose - 27.10.2012, 19:25:55
-
öljyä tiputtaa vanha punalohko vaikka kannen peräpää on tiivistelty, jakajan tiivisteet uusittu, vetolevyn pään stefa ei vuoda ja jakopään stefat on uusittu. koneen etu taka ja päällinen siis kuiva öljystä.
tiputtaa joka parkkiruutuun ja omanpihan ruutuun koukkaamalla kun pitää peruutella yms niin aina siinäkin on tippa jossa auton keula käy, öljypohjan tiivistettä tuli kesällä kiristettyä ja viimeksi kun öljyt vaihdoin laitoin uuden kuparitiivisteen öljytulppaan.
öljyä kuluu ja hiilijalanjäki on kammottava ;D
pakoputkesta tää ei tupruttele sinistä.
mut mitähän sitä vielä uusis? onko näissä ollu haljenneita öljypohjia öljypropun tai jossain muualla päin öljypohjaa, iskuja siinä ei näy.
-
Ohjaustehostimen letkut?
-
ei vähene tehostinoljyt yhtään eikä lootan atf.
moottoriöljy vähenee.
-
onko läikkä vänkärin puolella? itellä on parissa volvossa öljynsuodattimen jalasta lähtevät öljynjäähdyttäjän letkut vuotanu. ja turbo vehkeissä on myös oikeen hyvä vuotokohta turbolta tuleva öljynpaluuputki ;D
-
Venttiilikoppa, öljysuodatin tai öljypohja. Laita pahvia auton alle niin näet mistä vuotaa.
-
Pese se kone ja seuraa sitten. Veikkaan että jos noi sun luettelemat pitää niin tulee öp-anturista tai kansipahvista.
Huohotinpömpelin tiiviste?
Tai sitten vuotaa ne uusitut tiivisteet... Eikun pesemään, ei siitä ehkä muuten selvää saa :P.
-
nojuu se huohottimen pohjatiiviste onki ainoo mitä ei ole tullu vielä tutkittua.
tarttis varmaan tehdä jotain muutaki kun ajaa..
uskaltaakos sitä huohotinpönttöä nostaa pois vai katkeeko se putki sinne sisälle.
vai pitääkö rakosiin tunkee tiivistesilikonia vaan?
-
nojuu se huohottimen pohjatiiviste onki ainoo mitä ei ole tullu vielä tutkittua.
tarttis varmaan tehdä jotain muutaki kun ajaa..
uskaltaakos sitä huohotinpönttöä nostaa pois vai katkeeko se putki sinne sisälle.
vai pitääkö rakosiin tunkee tiivistesilikonia vaan?
Irti vaan. Yks o-rengas löytyy, sitä lohkoon jäävää kumilättyä ei parane repiä irti, siinä on se paluuletku ö-pohjaan kiinteänä...
-
hitto kun meni myöhäseks, olisin töissä voinu ottaa ja laittaa uuden o-renkaan. ja pesukoneessa kayttää pömpelin ja letkut.
-
Irti vaan. Yks o-rengas löytyy, sitä lohkoon jäävää kumilättyä ei parane repiä irti, siinä on se paluuletku ö-pohjaan kiinteänä...
joo tota.. se öljy näyttäis tulevan sieltä kumilätyn ja lohkon välistä. mitäsnytsitten :'(
-
terve, mulla oli samaa vikaa omassa että juuri tuosta välistä vuoti. No otin öljyloukun irti ja tottakai rasautin sen loukun pohjassa muoviputken rikki mikä tulee sinne lohkoon menevän öljyletkun sisälle, mutta sain sen ongittua pois... Eli mitäs nytten, onko kenelläkään tarkkaa tietoa tuon pöntön toiminnasta että onko se muoviputkenpätkä miten tähellinen siinä? Rupeaakohan vuotamaan siitä välistä öljyä pahasti nyt sitten vaikka laittas o-renkaan senkin reiän ympärille?
-
N. 50€ maksaa uus pömpeli, parantaa moottorin toimintaa paljon. Volvolta saa, tilaamalla.
Suosittelen, vaikka moni ei varmaa tota tee.
-
No niiinno uushan se ois tiesti paras mutta perkule kun ei raaskis ainakaan tässä vaiheessa kun ei oo vielä tietoo miten pitkään auto mulla on.. Että tointaskohan tuota tänhetkistä ees sitten laittaa ees väliaikaseks pömpeliks mistä puuttuu se muoviputken pätkä? Ostaa sen uuden vaikka sitten kun on vähä ajatuksia saanu kasaan sen suhteen pitääkö tuota yksilöä jos vaan toimii niin seuraavat 5kk vai 5vuotta ;D
-
Jos pömpelistä ei murtunu muutakun se pieni nysä, joka menee sen lohkoon jäävän putken sisään, ei tartte muutako sipaset vähä liimaa ja uuden tiivisterenkaan siihen väliin ja kasaan.
-
jeps näihä siinä vaan kävi että ite pönttö tiivis... no vois silleesti tehä ja kahtoo vähenikö ravistukset ja öljyvuodot puhdistusoperaation jäliltä.. :)