Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: rauski - 13.02.2011, 14:19:59
-
aamulla menin starttaamaan autoa.. startti pyöri ja pyöri.. kunnes lopulta ei enää pyörinytkään... startin solenoidi naksuu kun kääntää avaimesta mutta mitään muuta ei tapahdu... kokeilin apuvirralla.. ei tapahtunut muutosta... mikähän mahtaa olla vikana??? :-\
-
Akussa tarpeeksi virtaa ?
Tuo oma 460 turbo teki joskus parikin kertaa niin että, vaikka startti pyöritti hyvin niin ei silti startannut kuin vasta apuvirralla.
-
Joo, onhan näitä nähty...
Kone pyörii mut ei käynnisty, apuvirralla vasta käynnistyy ja iloisesti.
Katoppa akkujännite nyt ihan ensimmäiseksi, lataa se täyteen ja kokeile uudestaan.
Onhan niillä akuillakin käyttötuntinsa, jos ne on tullu täyteen...
-
Akussa tarpeeksi virtaa ?
---kuin vasta apuvirralla.
apuvirralla vasta käynnistyy ja iloisesti.
kokeilin apuvirralla.. ei tapahtunut muutosta...
:pomo:
-
:pomo:
Ja ne apuvirtakaapelit... puolentoista neliömillin paukkulangat ei ole apuvirtakaapeleita, ei näistä aina tiedä.
Akkujänite olisi kiva tietää, sekä se milloin auto on viimeksi käynyt, kun ei näistä aina tiedä...
-
Ja ne apuvirtakaapelit... puolentoista neliömillin paukkulangat ei ole apuvirtakaapeleita, ei näistä aina tiedä.
Akkujänite olisi kiva tietää, sekä se milloin auto on viimeksi käynyt, kun ei näistä aina tiedä...
juu ne eivät paljoa auta pitää olla ihan kunnon 50mm2kaapelit ;)
-
Oli ihan järeät kaapelit... auto kävi viimeksi eilen ku teki saman jutun eittei käynnistyny mutta silloin sain käyntiin.. tänään olikin sitten eri juttu... akku näyttää 14.30 virtaa.. ei pitäs olla akusta kyse.. tietääkseni tuo on ihan normaali lukema..
-
Entäs puola ja siltä jakajalle menevä johto ja tulpan piuhat että ovat kunnolla kiinni ???
tuleeko kipinä ?
-
Akkujännite ok, siispä vika kipinässä / bensansaannissa.
Olisko sieltä nyt sitten bensapumpun rele juntturassa?
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=8061.0
-
Akkujännite ok, siispä vika kipinässä / bensansaannissa.
Olisko sieltä nyt sitten bensapumpun rele juntturassa?
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=8061.0
Ei kannata museoon asti lähteä... on meilläkin faq ;) http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=76.0
ja asiasta tuleeko bensaa? suriseeko bensapumppu.
-
Kiitosta täytyy huomenna käydä nuo läpi jos tarkenee ;D
-
ongelma on se ettei startti pyöritä enää.. edes apuvirralla... eihän se startti bensaa tarvi pyörimiseen? ::)
kävin läpi releet hanskalokeron takaa ja toinen niistä naksu..
bensapumpun surinaa en kuullut ainakaan penkkien läpi.. mutta luin volvolandia sivuilta että joillaan ei ole kanssa kuulunut vaikka toimii...
kokeilin myös kopauttaa starttia mutta en ole varma kopautinko oikeaa osaa :D siellä kädellä tuntu kaksi pyöreetä pitkää möhkälettä melkein vierekkäin..
-
Jos se ei apuvirrallakaan starttaa niin kai se startti on silloin tullut tiensä päähän, jonkinlaista remppaa se vaatii, en tutkisi muita sähkölaitteita ennenkuin kone pyörii. Se pienempi mötikkä toisen kyljessä on solenoidi, hiilet on sen paksumman mötikän ei rattaidenpuoleisessa päässä.
Kangertelee se tuo mun huollossa oleva B20F:äkin, pitää nyt kunhan mittari lämpenee (LCD ei pelaa) käydä mittaamassa onko lohkari sökö vai miksi se on noin helvetin kankea käynnistymään, aamulla nimittäin ensimmäinen starttaus jäi siihen kun 5sekunnin pyörityksen jälkeen lopetti pyörimisen, toisella yrityksellä sitten käynnistyi.
-
Kangertelee se tuo mun huollossa oleva B20F:äkin, pitää nyt kunhan mittari lämpenee (LCD ei pelaa) käydä mittaamassa onko lohkari sökö vai miksi se on noin helvetin kankea käynnistymään, aamulla nimittäin ensimmäinen starttaus jäi siihen kun 5sekunnin pyörityksen jälkeen lopetti pyörimisen, toisella yrityksellä sitten käynnistyi.
Kova peli tuo B20F, tai ainakin vielä kun ei ole rikki mennyt. Lohkolämmittimen vastus tosiaan on rikki, kolmannella yrityksellä lähtee 32 asteen pakkasella käyntiin.
Eka yritys tyssää siihen että startti ei jaksa pyörittää 5sek jälkeen, toinen yritys tyssää kun kone käynnistyy ja nostaa kierrokset karvan alta 2000rpm ja hetken kuluttua laskee 1500rpm ja sitten sammuu, kolmannella jää käymään ellei heti nosta kytkintä ylös. Ilmeisesti lohkari ei ole pelannut koko talvena, sisälämmitin sensijaan erinomaisesti ;D
Jokos se Rauskin auto pelaa?
-
eipä tuo vielä toimi... pistin startin tilaukseen.. 60€ viikon parin päästä pääsee vaihtamaan.. :) toivottavasti silloin on vähän lämpimämmät kelit jo ;D
-
Meitsillä oli aikoinaan myös häikkää virtojan kanssa 440 mallin kanssa...puolat meni usein rikki..Torstin poika
hel.mialla korjaili minkä ennätti..Päästiin Salaan Volvoja mm rehuautoja viisakselisia sääteleen..sitten taas kesti pari vuotta ja vaihtoon v 40 mallia testaamaan..
-
on kyllä sen verran v-mäinen paikka että en kyllä ala ite vaihtamaa.. :(
-
on kyllä sen verran v-mäinen paikka että en kyllä ala ite vaihtamaa.. :(
Täh?
Ihan hyvin se sinne upposi, tosin meillä taisi olla akku ja muut rensselit irrallaan kun starttia irrotettiin tai laitettiin takas paikalleen.
-
B18FT:ssä on se ahdin, sen vesi/öljyletkut ja ahtoputki myös sopivasti sen startin tiellä ::)
B20F:ään on tullut startti kerran vaihdettua ja paljon enemmän siinä on tilaa kuin tuossa ahdetussa..
-
Jaa nii se oli Turbollinen, voin vaan kuvitella kuinka ahdas se on,...
-
Jaa nii se oli Turbollinen, voin vaan kuvitella kuinka ahdas se on,...
usko pois se on paljon ahtaampi kuin vapari...
-
Startti vaihettu.. toimii ku unelma..oli vanhan startin virta liitin kärähtäny ;D