Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: kraisane - 28.10.2012, 10:22:32

Otsikko: Volvo 740 glt 16v
Kirjoitti: kraisane - 28.10.2012, 10:22:32
Moro
Tuollainen olisi kiikarissa ja ei tuosta 234F koneesta ole kokemuksia...Eli onko se luotettavuuden
suhteen samaa luokkaa kuin 8-venttiiliset?? Ajettu reipas 300 tuhatta.
Auto on vm-88 eli taitaa olla eka vuosi kun tätä GLT-mallia myytiin.

Eli tietoa ja kokemuksia kaivataan...tiedän kyllä,että tämänikäisissä ratkaisee paljon sekin,että
miten autoa on pidetty..
Otsikko: Vs: Volvo 740 glt 16v
Kirjoitti: The moose - 28.10.2012, 11:12:18
valitettavan usein kyseisen moottorin jakopää laukeaa koska siellä on tasapainoakseli ja sen hihna arka hajoamaan ja se särkee koko jakopään ja venttiilit menee solmuun,

joku on vaihtanut lohkon tavalliseen b230 jossa ei tasapainoakselia tai ottanut tasapainoakselin pois käytöstä.
Otsikko: Vs: Volvo 740 glt 16v
Kirjoitti: kraisane - 28.10.2012, 12:08:00
Kiitoksia vastauksesta...tuo ratkaisi sen,että taidan odottaa hyvän "perusvolvon" ilmaantumista
markkinoille :)
Olen hieman allerginen nuille jakopään hajoamisille,kun juuri sen takia parin tonnin remontti
jouduttiin tekemään kulkineeseen (ei volvo)
Käsittääkseni 2,3 "kasiventiilissä" ei taida jakohihnan katkeaminen hajoittaa mitään....vai olenko
saanut väärää tietoa?
Takaveto pitää kuitenkin saada....
Otsikko: Vs: Volvo 740 glt 16v
Kirjoitti: jogiin - 28.10.2012, 12:15:36
Kiitoksia vastauksesta...tuo ratkaisi sen,että taidan odottaa hyvän "perusvolvon" ilmaantumista
markkinoille :)
Olen hieman allerginen nuille jakopään hajoamisille,kun juuri sen takia parin tonnin remontti
jouduttiin tekemään kulkineeseen (ei volvo)
Käsittääkseni 2,3 "kasiventiilissä" ei taida jakohihnan katkeaminen hajoittaa mitään....vai olenko
saanut väärää tietoa?
Takaveto pitää kuitenkin saada....
Puhuvat että vakio kone ei ottais itteensä mutta remmin vaihto on onneksi niin helppo ja halpa homma ettei riskiä kannata ottaa  :)
Otsikko: Vs: Volvo 740 glt 16v
Kirjoitti: kraisane - 28.10.2012, 12:20:49
Toki kaikki huollot tehdään ajallaan,mutta näissä hihnavehkeissä se ei näköjään
aina riitä..sentakia on rauhoittavaa tietää,että ei hajoa mitään jos hihna katkeaa.
Otsikko: Vs: Volvo 740 glt 16v
Kirjoitti: puliukk0 - 28.10.2012, 12:30:39
Toki kaikki huollot tehdään ajallaan,mutta näissä hihnavehkeissä se ei näköjään
aina riitä..sentakia on rauhoittavaa tietää,että ei hajoa mitään jos hihna katkeaa.

Eikös vapareissa mene venat ja turboissa pyörii vapaasti?
Otsikko: Vs: Volvo 740 glt 16v
Kirjoitti: The moose - 28.10.2012, 12:37:24
mulla vapari 8 venttiili b230F

kone pyörii vapaasti vaikka on vx3 nokka-akseli jossa 11mm nosto.
Otsikko: Vs: Volvo 740 glt 16v
Kirjoitti: jogiin - 28.10.2012, 12:43:23
Mulla tais olla tähdet oikeessa asennossa ku remmi hyppäs paikaltaan... 1.5mm kannesta pois ja A-nokka jossa 10.5mm nostoa, ei tuntun et ois mitään hajonnu  ::)
Otsikko: Vs: Volvo 740 glt 16v
Kirjoitti: puliukk0 - 28.10.2012, 12:44:04
mulla vapari 8 venttiili b230F

kone pyörii vapaasti vaikka on vx3 nokka-akseli jossa 11mm nosto.

Aivan, muistin väärin  :-[

Tässä jotain "tietoa": "B230 koneet on suurimmalta osin vapaastipyöriviä, samaten kaikki 8v turbot. B230F*jokukirjaintähän* pyöri VX3 nokan kanssa vapaasti, kokeiltuna. B230E ja A taitaa olla ainoat 230 koneet, jotka eivät ole vapaastipyöriviä. Ja B200F on eri puristussuhteilla, osa pyörii vapaasti, osa ei."
Otsikko: Vs: Volvo 740 glt 16v
Kirjoitti: perttu - 28.10.2012, 13:04:57
Vastaan on tullut B19A,B21E,B200K,B230FK joisa on hihna joko hypännyt tai mennyt poikki.Eikä vaurioita löytynyt
Otsikko: Vs: Volvo 740 glt 16v
Kirjoitti: hevonen - 28.10.2012, 15:06:53
Vastaan on tullut B19A,B21E,B200K,B230FK joisa on hihna joko hypännyt tai mennyt poikki.Eikä vaurioita löytynyt
No eihän noissa vakioturboissa mitään hajoo. et, ft, fk.