Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Axu85 - 28.10.2012, 16:40:23
-
Uudet suuttimet nakuttaa aika kovin äänen perusteella.
Antaa kierroksia niin nakutus tihenee ja kun kierrokset laskee niin nakutus lakkaa hetkeksi.
Kierrokset pysyy 950-1000rpm paikkeilla ja jos sattuu tippumaan sinne 850rpm niin auto tärisee kuin lentokone turbulenssissa. ???
Vikakoodeja ei anna, eli siellä on kaikki kunnossa.
öljynpaine on normaali lämpimänä n. yli 2bar, kylmänä hieman yli 4bar.
öljynlämpötila on n.90-asteessa käyny.
sytytys puoli on muuten uutta paitsi puola.
imuvuotoja ei ole, johtuen siitä että tiiviste tavaraa on kaikissa kierteissä..
ainakin kaasua antaessa tulee aika mahtava imuääni. :P
PS:Nopean kaasun rykäisyn aikana alussa vaikuttaa että kone tukehtuisi polttoaineesta.
missä mahtaisi olla vikaa?
EDIT: muokkasin otsikkoa paremmaksi.
-
Kaveri sanoi että imu ja pakokanavien muokkaus olisi vaikuttava tekijä kierrosluku ongelmassani.
Pitääkö se mahdollisesti paikkaansa?
Suuttimet hiljeni hiukan kun olin unohtanut yhdet kumit suuttimien ja jakotukin välistä.
-
Vai nakuttaa onko alkuperäiset ne uudet suuttimet ja se tyyppi pysynyt samaa ei mitään tuottoja ole lisätty ja kaikki asennushommat tehtiin oikein.Ja missään ei ilmavuotoja kun toi kierrosten nousu vaikuutta siiheen (start pilot testin paikka) ja se tyhjäkäynti moottori on putsattu ja se puoli on kunnossa.
-
Muutamat sanoivat että olisi kumminkin nostajat kyseessä, miten saisin sen loppumaan?
Nostanko lämpinä kierrokset yli 2500rpm ja annan olla jonkin aikaa siellä?
-
Kuules kyllä se ruuvari kertoo mikä naputtaa suutin vai nostajat.Jos öljytiehyeet tukossa ja nostajille ei tulee öljyä tai muuten öljy ei liiku siihen autaa varmaakin öljynvaihto ja koneen sisapuolinen putsaus noilla Forten aineilla.Muista kunnon öljyt koneessa alkuperäinen putsari ja öljyt vaihtuu 10tkm välein näitä ongelmia autoissa ei ole.Jos yläkerrtaa ei saa voitelua noita kierroksia ei kannataa käyttää eli ongelman korjaus jos vaikka sitten hiljenee se konehuone.
-
Juurihan sain koneen parsittua kasaan ja sitä on käytetty 2-kertaa lämpimänä ja 5-kertaa vähän vähemmän.
oli yläkerta remontissa juuri ja toivon ettei tarvitsisi avata uudestaan konetta.
-
Juurihan sain koneen parsittua kasaan ja sitä on käytetty 2-kertaa lämpimänä ja 5-kertaa vähän vähemmän.
oli yläkerta remontissa juuri ja toivon ettei tarvitsisi avata uudestaan konetta.
Pidä jenkaa siellä vähän alle 3000 jonkun minuutin...
(Tässäkin omavastuu mutta ohjekirja sallii tuon) Älä mua usko missään **tana. :2funny:
-
Pidä jenkaa siellä vähän alle 3000 jonkun minuutin...
(Tässäkin omavastuu mutta ohjekirja sallii tuon) Älä mua usko missään **tana. :2funny:
Kyl mä ton uskallan kokeilla, testaan sitä lauantaina kun olen siellä auton vieressä.
Kirjoittelen sitten kosahtiko kone vai ei. ::)
-
Vai on tehty koneremppaa kun tuosta ei ollut mainintaa aloitusviestissä.Kyllä minä ensiksi varmistaisin mikä naputtaa kun se ei maksa mitään.
-
Vai on tehty koneremppaa kun tuosta ei ollut mainintaa aloitusviestissä.Kyllä minä ensiksi varmistaisin mikä naputtaa kun se ei maksa mitään.
Mä voin laittaa videota tänään illalla tänne linkitettynä. ::)
-
Teeppä se "levyraati" kuuntelee ja arvostelee.
-
http://youtu.be/cynRFJ37-Y8 (http://youtu.be/cynRFJ37-Y8)
Tässä olis yli 3min pätkää lämpimästä koneesta, jotkut jopa epäili ettei se tule toimimaan..
-
Itellä samanlaiset äänet, mutta ei yhtä kovasti nakuta. Välillä kierroksia käyttäessä häviää nakutus?? En taidakaan aloittaa uutta ketjua, vaan seurata tätä. :-\
-
Onko kone ollut sulla auki yläkerrasta?
Itel aikasempi alkoi pitää nakutusta kun oli kone syönyt "vähän" öljyä pois.
Loppujenlopuksi se hajosi vaikka laitin sinne öljyä...
Toi videolla oleva kone on toinen joka juuri jumpattiin vanhan 2.0 10V:een tilalle.
-
Ei oo ollu ainakaa minun aikaan, eikä oo huoltohistoriaankaan merkitty mtn.. Öljyt on käyny yhdessä vaiheessa vähissä, mut meni kuitenki vähän aikaa siitä ennenkuin alkoi pitämään ääntä. Isä ukko epäili nokka akselia, en tiedä sit. :-\ Itsellä kyseessä
2,4 10v vapari.
-
ei toi sit kuulu suuttimista? muuta ihmeellistä ei mun mielestä ole käyntiäänessä..
-
Kuulles ota se ruuvari se pitkä ja kone käy laita kärki suuttimen päälle ja kahva korvaan kuuluko naputus sieltä Ei niin sitten mennään moottorin kimpuu kanteen kuuluko naputus sieltä vai jostan muusta apulaiteessa kuten laturista..Aika kova toi naputus äänni sellainen metallien melkein.Alkoiko tämä ääni rempan jälkeen.Bensana on 98 eikös niin ja tulpat on hyvät ja säädin sekin on kunnossa ja ne suuttimet on kunnossa..Missä kunnossa ne nokkaakselit oli niissä ei kulumaa.Mutta katso se konehuone kun te olette paras sanomaan mikä siellä koputtaa tämä nettikorjaamo voi antaa vain avoinaisia kysymyksiä joihin se vastaus pitää löytää.
-
Toihan tulee suuttimista koska ääni lakkaa kun annat enempi kierroksia ja päästät kaasun(ruiskutus lakkaa).
Jos se tulis nostimista, ääni kuuluis silloinkin.
-
Toihan tulee suuttimista koska ääni lakkaa kun annat enempi kierroksia ja päästät kaasun(ruiskutus lakkaa).
Jos se tulis nostimista, ääni kuuluis silloinkin.
Tätä minäkin ajattelin...
Se on sitten se 3 tai 4 suutin jakohihnasta päin.
Miten sen sais hiljaisemmaksi? :-\
-
ihan yleisestä uteliasuudesta , kertokaas viisat ny sitte et miksi ne noin rapisevat ??
-
mun käsittääkseni siellä on magneetti venttiilit noissa suuttimissa mitkä ikäänkuin raksuttavat..
-
Mistä noita kannattas lähtee ettimään ja paljonko suunnilleen kustantaa? Itellä kans samat oireet 2,4 10v vaparissa.. :/
-
mun käsittääkseni siellä on magneetti venttiilit noissa suuttimissa mitkä ikäänkuin raksuttavat..
Näinhän se on ja mulla ne hakkaa vähän liikaakin. :P
Mistä noita kannattas lähtee ettimään ja paljonko suunnilleen kustantaa? Itellä kans samat oireet 2,4 10v vaparissa.. :/
mun suuttimet maksoivat 460€. Tiistaina osa niistä menee takuuseen...
Bosch 200cc @ 3Bar 16Ohm
Niin ja kone on vaihdettu (käytetty kone) että ekaa kertaa tässä korissa on kiinni...
-
jakohihnalta päin 2,3 ja 4 suutin nakuttaa. 1 ja 5 on hiljaisia.
Itse venttiilikoneisto on hiljainen.
Maanantaina näkee sitten onko siellä imuilma vuotoja.