Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Pecca - 28.10.2012, 16:51:31
-
Kylmänä käynnistettäessä käynti tasaista.
Lämpimänä pintakaasulla epätasainen käynti, normiajossa ei huomaa mitään, kiihtyy ja kulkee normaalisti.
Kaasupoljin vapaana, lämpimänä käynti tasainen, mutta pienellä kaasulla tuntuu kun jättäisi yhden sytkän väliin.
Tuntuisi palaneelta venttiililtä, (muisto menneisyydestä) venttiilien säädöstä useampi satatuhat km aikaa.
Sytkä tuntuisi olevan kunnossa...
-pekka
-
Puristuspainemittaus on kai helpoin tapa lähestyä ongelmaa. Kunnossa olevassa koneessa paineet ovat tasaiset, n 10% heitto kai vielä voidaan hyväksyä. Jos jossain sylinterissä on huonommat, voi epäillä venttiilivikaa. Jos vika on sylinterin tiiveydessä, voi panna noin ruokalusikallinen (max) öljyä tulpan reiästä ja uusia puristustesti tuossa sylinterissä. Jos tulos selvästi paranee, vika voi olla myös sylinterin tiiviydessä.
Muuten tuo auto ei kyllä ole -91 mallia, koska siinä on kaasutinmoottori ::). Voi olla samanlainen "liikkeeen jämäpala" kuin meikäläisen bensapajaro 2,6. Valmistettu -88 mutta ensirekisteröinti -90. 1990 mallissa pitäisi olla katilla varustettu suihkutusmoottori.
-
Luultavasti venttiili välyksien säätö korjaa tuon vian, jos tuo huollon puute ei ole ehtinyt mitään hajottaa.
-
Muuten tuo auto ei kyllä ole -91 mallia, koska siinä on kaasutinmoottori ::).
Muuten tuo auto ei kyllä ole kaasutinmoottori, koska siinä on -91.
-
On ruisku ja katti.
Vähän tuota ventiili vikaa kans epäilen, kun pakokaasut haisee huonosti palaneelle.
Muita vika vaihtoehtoja ei taida olla?
-pekka
-
On ruisku ja katti.
Vähän tuota ventiili vikaa kans epäilen, kun pakokaasut haisee huonosti palaneelle.
Muita vika vaihtoehtoja ei taida olla?
-pekka
Minä myös epäilen tuota venttiilivikaa.
Miten muka venttiilivika vaikuttaisi tuolla tavalla???
Tutki imuvuodot.