Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: V-O - 29.10.2012, 20:52:47
-
En tiedä kuuluuko tää lämmitysosastolle vai tänne...
Kyseessä siis uusi V60 farkku. Tehdasasenteisen Webaston käry tunkee sisään kabiiniin kun auto on lämmityksessä auton ollessa paikallaan. Lisäksi kun ajan autolla ja pysähdyn esmes liikennevaloihin, ja weba pyörii, työntää se samaa käryä kabiiniin.
Onkohan tuossa suunnittelussa lämmittimen pakoputken osalta tapahtunut joku moka vai onko webassa joku vika kun se käryyttää?
Oletteko huomanneet samaa?Ex-autossa tehdasasenteinen Eberi toimi täysin 10 arvoisesti ilman käryä.
-
Ei liity suoraan samaan autoon, mutta 05-12 Passatit tekevät juuri tuota. Jos jättää auton paikalleen käyntiin ja webasto on päällä, koko ohjaamo pitää tuulettaa. Muksuja ei kannata autoon jättää, sillä niiltä lähtee henki siellä odotellessa.
-
Aika yleinen ongelma monella merkillä. Itsellä tekee ihan samaa.
-
...jatkona edelliseen viestiini, niin epäilen pääsyyksi webaston pakoputkea, mikä on ehkä asennettu suoraan raitisilmanoton kohdalle. Oma -09 V70 pöhistelee webastolla (vaihtelevalla menestyksellä) eikä kabiinissa haise kuin korkeintaan kuski. Luulisi, että nämä ovat simppeleitä asioita autoinsinööreille. Mutta ilmeisesti ei. Passatissa ongelma oli tosiaan hengenvaarallinen. Ihan oikeasti - kun oven avassi, niin sisältä tuli siniset savut ulos!
-
...jatkona edelliseen viestiini, niin epäilen pääsyyksi webaston pakoputkea, mikä on ehkä asennettu suoraan raitisilmanoton kohdalle. Oma -09 V70 pöhistelee webastolla (vaihtelevalla menestyksellä) eikä kabiinissa haise kuin korkeintaan kuski.
Samanlainen kärry kuin Volvesterilla - sopivalla tuulen suunnalla käry tulee sisään. Katoksessa tai hallissa varmaan ilmiö tehostuu. V60:n ratkaisua en tunne, mutta ensin kokeilee muutaman päivän autoa tutulla parkkipaikalla, mutta keula eri suuntaan - jos ei auta niin sitten isompaa ihmettelyä - olisiko jotain lämmittimen putkistossa irti.
-
Tattis lajitovereille tiedoista!
Pitää hakee metri Webaston savuputkee ja ranettaa tuo kuntoon.
((Pitäähän nyt hemmetti soikoon ton hintaisessa autossa savut saada oikeeseen paikkaan :nohnoh...))
-
Jännä ettei noita tehdaebereitä kytketä suoraan auton pakoputkeen
-
Tuohon on muutama ihan järkeenkäypä syy miksi ei tehdä niin... ;)
-
Itse kytkin automaattisen ja ajastetun ilmankierrätyksen päälle asetuksista niin ei hönkiny pakokaasuja enään sisään.
V70 D5 2010.
-
Itsellä V60 ja voin vahvistaa kyseessä olivan wattumaisen ominaisuuden, ei vian.
Tosin ihan merkittävästi vaikuttaa auton asento ja vallitseva sää, että puskeeko kaasut raitisilmasta sisään. Ja varmasti on yleismallinen ongelma, ei pelkästään Volvo tai V60...
-
Mulla ollut V60 marraskuusta asti enkä kyllä tänä talvena huomannut kertaakaan sen kummempaa käryämistä.
Voipi olla että edellinen omistaja on tehnyt asialle jotain.
-
Kahtena aamuna oli tilanne et lähin viemää lapsia päiväkotiin ja starttasin auton - > peruutus ruudusta niin sittenhä se imas kaiken sisään ja alko kyllä kaasut tuntumaan.
Opin siitä päivästä sammuttamaan puhelimella webaston autolle kävellessä. ;D
-
Missä tossa mallissa Webaston putki oikein on, kun peruuttaessakin tulee savut sisään?
-
Jaaha. Nyt tänä talvena lämmitin muutaman kerran ja viimetalvena se oli vielä automaatilla. En kyllä huomannut V70:ssa että käryjä olisi sisälle tullut. Aika puhtaasti polttelee, sillä muuta savua kuin kosteuden höyryä en ole koskaan huomannut. Hiukan sellainen pakokaasun tuoksu ulkona auton ympärillä toki. Ehkä sitten tuulet vain oli aina suosiolliset.
Minulla se Ardicin pakoputken pää tulee keskivaihelle keulan alle, ehkä vähän kuskin puolelle ja se puhaltaa melko lailla tarkasti alaspäin. Sulattaa lumeen ihan sellaisen pyöreän kohdan auton alle. Joskus katsoin pakkasella konehuoneeseen kerääkö sinne huurua mutta eipä siellä mitään poikkeavaa näkynyt.
Tuota auton alle puhaltamista olen ihmetellyt. Miksikähän se ei voisi puhaltaa vaikka suoraan sivulle.
Pakoputkeen puhaltamisessa olen tunnistavinani heti pari ongelmaa:
-Pakoputkeen luultavasti tiivistyisi pakkasella runsaasti vettä.
-Pakoputkessa on paine ja koneen käydessä virtauksen määrä ja suunta lämmittimessä ei olisi itsestään selvyys.
-Kun lämmitin ei kävisi, pakokaasuja virtaisi takaperi lämmittimen kautta ellei siinä olisi sulkua
-
Kyllä savun usein näkee... Oliko toi sun kommentoima auto V60, kuten otsikossa?
-
Tuohon on muutama ihan järkeenkäypä syy miksi ei tehdä niin... ;)
En keksi ainuttakaan, kerro? :idiot2:
Ihmettelen etteivät päästöjen takia laita webaston pakoputkea puhaltamaan imusarjaan.
-
1. Hinta
2. Moottorin pakopaine ja sen vaihtelu
-
Ihmettelen etteivät päästöjen takia laita webaston pakoputkea puhaltamaan imusarjaan.
Onhan ne pakokaasut tämän topic:n perusteella kuitenkin jo ohjattu ohjaamoon vähentämään maapallon ylikansoittumista.. tosin, bensalaiteen kanssa tämä olisi paljon tehokkaampaa.. diesel-laitteella saa vaan lisättyä buranan myyntiä.