Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: phaavi - 31.10.2012, 12:29:04

Otsikko: volvo 460 startti
Kirjoitti: phaavi - 31.10.2012, 12:29:04
Miten ihmeessä pääsen volvo 460 starttiin käsiksi?? Starttiiin ei tule virtaa missä mahdollisesti vika jos ei ole startin johdoissa?
Jos en saa rakasta volvoani kuntoon pian itken itseni uneen :'(


Kiitoskia jo etukäteen.
Otsikko: Vs: volvo 460 startti
Kirjoitti: Ristus - 31.10.2012, 12:49:22
alakautta ehkä hepoiten mutta yläkauttakin pääset käsiksi kun menet sen lämpökilven ja pakosarjan välistä räpläämään... startti siis on moottorin takapuolella pakosarjan alla, varmaan on startti paskana... kolmella pultilla oli kiinni ja lämpösuoja vielä omallaan...

Paska rasti mutta ihan tehtävissä oleva homma.
Otsikko: Vs: volvo 460 startti
Kirjoitti: phaavi - 31.10.2012, 13:27:40
Säädin yleismittarin kanssa ja ainakin yhteen tuli koko ajan 12v ja silti ei startti inahtanutkaan. Olisko virtalukon pohjassa sitten vai mistä lähden etsimään vikaa?
Otsikko: Vs: volvo 460 startti
Kirjoitti: Ristus - 31.10.2012, 20:50:50
Napsahtaako startin solenoidi, tapahtuuko yhtään mitään kun starttaa, valot himmenis tms.

Virtalukonpohja on yksi mikä voi temppuilla, toinen  on että se startti on rikki.

Sitten sivuosumana kauniisti pyytämällä vastauksia varmaan tulee muiltakin kuin minulta.
Otsikko: Vs: volvo 460 startti
Kirjoitti: Lasse S - 31.10.2012, 20:56:10
Vähän vasaraa tai jotain muuta terävää kolautusta solenoidiin niin saattaa autokin pärähtää käyntiin sen jälkeen. Jos näin käy niin uutta starttia vaihtamaan
Otsikko: Vs: volvo 460 startti
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 31.10.2012, 21:00:14
joku kääntämään avaimesta ja toinen mittaamaan solenoidin herätejohdosta, että tulee 12v avainta käännettäessä...silloin ainakin selviää onko vika startissa vai virtalukon pohjassa..
Otsikko: Vs: volvo 460 startti
Kirjoitti: s73 - 31.10.2012, 21:00:20
Säädin yleismittarin kanssa ja ainakin yhteen tuli koko ajan 12v ja silti ei startti inahtanutkaan. Olisko virtalukon pohjassa sitten vai mistä lähden etsimään vikaa?
kahdesti ollut tuo vika takapotkussa, ja molemmilla kerroilla olen joutunut startin uusimaan, luultavasti startti hajalla.
Otsikko: Vs: volvo 460 startti
Kirjoitti: phaavi - 31.10.2012, 23:05:50
Siitoksi vastauksista S*
Otsikko: Vs: volvo 460 startti
Kirjoitti: Teutori - 24.11.2012, 22:41:23
alakautta ehkä hepoiten mutta yläkauttakin pääset käsiksi kun menet sen lämpökilven ja pakosarjan välistä räpläämään... startti siis on moottorin takapuolella pakosarjan alla, varmaan on startti paskana... kolmella pultilla oli kiinni ja lämpösuoja vielä omallaan...

Paska rasti mutta ihan tehtävissä oleva homma.
Riippuupa siitäkin, että mikä starttimoottori on  :)
Toisen saa irti yläkautta parin pultin irroituksella, ja toinen on kiinni kaikissa mahdollisissa paikoissa perseestään lämpökilvessa  auton alla, varmaan tiedät mitä tarkoitan. :)
Tuo jälkimäinen vaihtoehto vaatii pikkasen töitä.
Otsikko: Vs: volvo 460 startti
Kirjoitti: Ristus - 25.11.2012, 09:01:51
Riippuupa siitäkin, että mikä starttimoottori on  :)
Toisen saa irti yläkautta parin pultin irroituksella, ja toinen on kiinni kaikissa mahdollisissa paikoissa perseestään lämpökilvessa  auton alla, varmaan tiedät mitä tarkoitan. :)
Tuo jälkimäinen vaihtoehto vaatii pikkasen töitä.
Kyllä tosiaan vuosimallin olis ehkä ratkaiseva tässä. 91 vielä suoravetonen mörkö ja sitten 92 eteenpäin se välitetty sirompi malli... lämpöpelti on molemmissa kiinni kolmella pultilla tai siis mörkö on kiinni kolmella ja pelti mukana, sirommassa on lämpöpellille vielä oma pulttinsa.

ja nämä on vaihtokelpoiset keskenään... eli aina kun on mörkö koneessa se vittuun ja tilalle sirompi  ;)
Otsikko: Vs: volvo 460 startti
Kirjoitti: V0lv0mies - 14.02.2014, 17:44:18
Starttiongelmaa täälläkin. Boschi siellä näkyy olevan. Otin suojakilven veke aluolelta ja yläpuolelta.

Jakohihnan puolelta, keskeltä startin päätyä yks lyhyt pultti pois ja sen puolen kiinnitys-kehikkosysteemin pultteja löysäilty. Kytkimen puolelta 2 keskenään yhtä pitkää (n. 8 cm) pulttia otettu veke. Paskakasa ei hievahdakaan.

Mitähän tässä vielä pitää yrittää...
Otsikko: Vs: volvo 460 startti
Kirjoitti: AV64 - 16.02.2014, 08:34:12
ota vielä se kehikko pois sehän toimii jonkinlaisena moottorin kiinnikkeenä takapää on pulteilla
etukelkassa kiinni,sitten pitäis irrota.
Otsikko: Vs: volvo 460 startti
Kirjoitti: V0lv0mies - 17.02.2014, 09:40:32
Otin kehikon poies ja lähtihän se mötikkä irti. Motonetistä boschin tilalle tehdaskierrätetty ducellier. Kumpikaan niistä ei siro, vaikka auto on 92. Siroon paris-rhoneen ei voinut vaihtaa kaupassa, koska 50 euron panttia ei olis silloin tullut. Vain jos vaihtaa samanlaiseen (vaikka merkki vaihtuikin...).

Kohdistusholkki jäi vanhan tartin kanssa kauppaan kun oli niin jumissa. Piti tehdä kotona uus holkki, koska ekalla yrityksellä ratas ei osunu vauhtipyrän rattaisiin.

Kannatuskehikko on nyt takapaksissa kolmena osana. Toivottavasti sitä ei tarvi... Uudessa vehkeessä ei ole pulttikiinniryskohtaa kehikkoon.

2 suojakilpeä taas tuntuu istuvan jämäkästi yhdellä ja kahdella pultilla ilman kehikon tarjoamia kiinnityskohtiakin.

Olipahan paska homma. Onneks vaan kerran 20 vuodessa.
Otsikko: Vs: volvo 460 startti
Kirjoitti: AV64 - 18.02.2014, 00:24:10
Juu ei mikään herkku homma vaihtaa startti. ;D