Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Boomtown - 01.11.2012, 14:32:04
-
Normaalissa ajossa ahtomittari näyttää 0.5bar mut kun kierrokset menee yli 5000 ni nousee 1.2bar ja tipahtaa sit 0.9-1.1. Ei ole ennen ollut tuollainen. Mikä mahtaa olla kyseessä??
-
Viallinen ahtopaineensäädin? Tai ahtomittari.
Eikö tarjoa fuelcuttia jo noilla paineilla, luulis tekevän jos autossasi on vakio-ohjelma.
Mikä on normaalia ajoa? Jos tasaisessa maantieajossa näyttää 0.5 bar painetta, niin ahtomittari näyttää kyllä mitä sattuu.
Ei kait vakio 2.4t ahda kuin maksimissaan sen 0.5 bar.
-
Tänään asennettu mittari. Oli netistä repässy ohjeet. Autoo ei oo lastutettu eikä mitään muutakaan tehty. Tarkotin normaalissa kiihdytyksessä ahdot 0.5bar. Kaasu pohjast kiihdyttäes hyppää tonne yli 1bar. 5000 jälkeen.
-
Sitä mittaria ei kyllä varmaan niin väärin pysty asentamaan että näyttäs ihan tuommosia paineita?
Otit varmaan imusarjasta paineen mittarille?
Ostitko mistä mittarin ja millasen? Itellä on tosin nuokin motonetin halpismittarit toiminu ihan OK...
-
Sitä mittaria ei kyllä varmaan niin väärin pysty asentamaan että näyttäs ihan tuommosia paineita?
Otit varmaan imusarjasta paineen mittarille?
Ostitko mistä mittarin ja millasen? Itellä on tosin nuokin motonetin halpismittarit toiminu ihan OK...
En tiiä mist on ostettu ku ei oo mun auto. Eikä ol mittarist ny kii. Huomaa todella HYVIN et ahdot nousee yli baarin. Täys rähinä pääl 5000 jälkeen.
-
No sitten hukkaportti on juminu kiinni. Tai se ahtopaineensäädin. Vakiokartoilla pitäs kyllä tulla fuelcutti noilla paineilla, ainaki käy luultavasti tosi laihalla.
Sitä vois testata kokeilemalla liikkuuko hukkaportti? Tai sitten nyppää sen letkun hukkiksen kellolta irti, jolloin pakopaine aukasee portin alle baarissa.