Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: kempula - 01.11.2012, 19:57:13

Otsikko: V-nokka turbokoneessa
Kirjoitti: kempula - 01.11.2012, 19:57:13
Onko kokemuksia miten v-nokka pelaa (vakio)turbokoneessa? Oma auto automaatti b230ft perus lastuvireillä ja 3" putkella ja on ihan käyttöauto.
Otsikko: Vs: V-nokka turbokoneessa
Kirjoitti: Veksi - 01.11.2012, 21:24:41
Mulla oli B230F vaparissa V-nokka. Veto alkoi 2500rpm ja jatkui rajoittimelle asti. Olisi tarvinnut korkeampi stallisen turbiinin mutta käyttöautoon en ruvennut sellaista hankkimaan. Sytytti lambdan valoa joissain nolla kelin tienoilla.

Nyt paikoillaan VX3. Toimii hyvin vähäpäästöisessä automaatti käyttiksessätä

Edit:
Koitin joskus V-nokkaa B200ET koneeseen. Ei hyvä. Liian matalaviritteinen kone ja liian "korkeaviritteinen" nokka
Otsikko: Vs: V-nokka turbokoneessa
Kirjoitti: vokelius - 01.11.2012, 22:01:42
Itelläkin oli 200et koneessa v nokka. Kun vaihdoin vakionokan tilalle niin ehkä alavääntö parani.
Otsikko: Vs: V-nokka turbokoneessa
Kirjoitti: 460GLE - 05.11.2012, 11:34:24
Itellä oli kans b200et-koneessa vähän aikaa, oli melko kuollutta alapäässä.  ::)

Mutta kyllähän tuo isomman alakerran kans vois toimiakin, järkevällä puristussuhteella.
Laittasin ehkä automaattiin enemmin ihan sen A-nokan.