Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jani3112 - 01.11.2012, 21:33:03

Otsikko: Taka-akseli, geometria ja kääntyvyys
Kirjoitti: Jani3112 - 01.11.2012, 21:33:03
Eli kysytään nyt täältäkin josko joku tietää mitä katsastusmies tykkää vaihdetusta taka-akselista...
Projektina 740, Nissan rb25det tekniikalla ja driftaus kelpoinen paketti pitäs tehä tästä.
Ostin siis 1031 perän johon teetetty neli ja watt linkki sekä ox-locker sähkölukko. Coilit tehty istumaan suoraan akselin päälle ja kaikki nivelet "race" uniball:eja.
Mitä katsuri tykkää jos poistan alkup. alatukivarret ja käytän omia osia niiden tilalla?
Jos jollain olisi hyviä vinkkejä huomioon otettavista asioista kun lähden perän kiinnikkeitä runkoon hitsamaan niin niitä otetaan vastaan. erityisesti Nelilinkin tukivarsien kulmat ja niiden asento ja merkitys kiinnostaa paljon...

Onko mitään tietoa myydäänkö volvoon sopivia adaptereita kääntyvyyden lisäämiseksi tai kuka niitä tekisi?
Myös eteen sopivat coiliit kiinnostaa jos jollain ylimääräisenä..
Sen verran tekniikka puolesta että moottori on toistaiseksi rajoitettu 288hp mutta lisää tulee alustan parannuttua...

jos jotain kiinnostaa niin vaihdossa tai myynnissä voisi olla Koni sport iskarit ja jouset -40/50mm ajettu n.100km

kiitoskia etukätee....n

Otsikko: Vs: Taka-akseli, geometria ja kääntyvyys
Kirjoitti: Lankku - 01.11.2012, 23:06:16
Normaalisti noihin muutoksiin vaaditaan jonkinlaiset firman laput että on nimenomaan ko. autoon sopivat sun muuta, eikä ole ite pajan nurkassa väsätty. Silloin yritys ottaa vastuun kamppeiden kestosta.
Otsikko: Vs: Taka-akseli, geometria ja kääntyvyys
Kirjoitti: Jani3112 - 02.11.2012, 16:02:30
Entäs jos jätän myös alkuperäiset tukivarret katsastuksen ajaksi paikalleen, niin voiko "lisätyt" tukivarret estää leiman saannin?
Otsikko: Vs: Taka-akseli, geometria ja kääntyvyys
Kirjoitti: Xuppo - 02.11.2012, 16:23:28
Entäs jos jätän myös alkuperäiset tukivarret katsastuksen ajaksi paikalleen, niin voiko "lisätyt" tukivarret estää leiman saannin?

Veikkaan että tuon vakio tuennan ja nelilinkin liikeradat leikkaa toisiaan senverran rajusti että laittamalla kummatkin saat vain taka-akselin jousituksen jumiin ja tuskin katsoo katsastusmieskään kovin suopeasti asiaa.

vaikka en driftingistä mitään tiedäkkään niin veikkaisin että vakio pyöräntuenta lisättynä watt-linkillä pitäisi olla ihan passeli. Eniten kuitenkin varmaan vaikuttaa iskarit+jouset ja kallistuksen vakaajat.