Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: timbe_87 - 01.11.2012, 23:18:25
-
eli volle 850 t5 kyseessä ja aikasempaa kokemusta ei näistä ole niin kysytääs täältä että mistä lähtee ehtimään vikoja kun tuntuu että esim. vaihdetta vaihtaessa kun nostaa kaasulta jalan laittaa kytkimen pohjaan niin kierrokset hieman nousee ja sitte vasta laskee hitaasti alaspäin. muuten käy kyllä tasasesti ei muuta häikkää ole. eli esim. ajat 2 vaihteella ja kierrokset on vaikka 2000 olet vaihtamassa kolmoselle kaasu ylös kytkin pohjaan niin nousee ehkä 2200-2500 ja sitte vasta laskee hitaasti alaspäin. hyviä neuvoja otetaan vastaan...? ja kuuluuko näissä yleensäkään miten laskea kierokset alas? kun vaikka japsi otetaan esimerkiks niin niissähän kierrokset tippuu het ales kun lyö kytkimen pohjaan. ja kiitokset jo etukäteen vastauksista!
-
Hieman jumissa oleva kaasuvaijeri?
-
Hieman jumissa oleva kaasuvaijeri?
Tuo on onneksi helppo todeta. Toinen voisi olla takerteleva tyhjäkäyntisäädin.
-
Tuossa tuli jo 2 juttua
1 kaasuvaijeri ja kaasuläpän toiminta tarkista ne nivelyt liikkuu hyvin ja kevyt öljyäminen on aina asia(kaasuvaijerissa kuullu olla pieni välys jolla estetään toi kantaminen)
2 Tyhjäkäyntimoottorin(lisäilmasuutin) toiminta sen puhdistus ja siellä ei ole mitään ilmavuotoa
3 Mitä bensaa tankissa olen kuullut että 98 jossan vaikuttaa tuohon käyntiin.
Muutenhan kone on kunnossaa kun käyntihäirioita ei ole mutta varmaakin se bensauodatin ja muut jutut on hallussa ja auton on hyvin huolettu
-
Veikkaisin, että saa kaasuläpän takaa ilmaa. Eli joku alipaineletku yms rikki/irti
-
Juuri noinhan se manuaali t5 käyttäytyy kuten aloittaja kuvailee, eikä ole mikään vika kysessä.
-
juu vaijeri liikkuu kuten pitääkin kuten kaikki muutkin näyttää olevan ok. ja tuossa korjaamon asentaja kehui, että juurikin ettei se taida olla mikään vika vaan ominaisuus näissä mitä sillä itellä on ollut näistä kokemusta, täytyy nyt letkut vielä tutkia läpi. ja 98 on tankkiin tankattu. Tosin nyt on tullut enemmän häiritsevä vika kun tuo puhallin tuntuu elävän omaa elämää, välillä toimii kuten pitää ja välillä sammuu keskenkaiken ja auton kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin puhaltaa sen muutaman minuutin ja taas sammuu. täytys varmaan vikakoodit kattoo olisko niissä mitään ihmeitä. :-\
-
Ihan mielenkiinnosta, kun on sulle uus hankinta: Onko siinä sun autossas jalopuukojelauta? Onko katsastettu viime talvena? Farkku? Kuskin penkki repeytyny hiukan ja mittarissa pikkusen yli 300tkm?
Tuli vaan mieleen kun ite kävin joku aika sitte koeajamassa yksilöä jossa oli tuollanen puhallinvika, että oisko sattunut sama auto ;D
-
Puhaltimesta on kai hiilet lopussa.
-
Puhaltimesta on kai hiilet lopussa.
Kommutaattori kulunut, ja voi ne hiiletkin olla aika huonossa hapessa.
Uutta puhallinta vaan kehiin, ei näitä kannata alkaa muuten tekohengittämään.
-
ei ole jalopuuta tässä vehkeessä ja vähän vähemmän ajettu. juu kait se on tilattava uus moottori niin saa senkin kuntoon. onkohan kuinka pirullinen irottaa?
-
Osta se Boshin moottori ja ne puhaltimensiivet varmaakin vaikien rasti siinä vaihtohommassa,mutta siitäkin selviin kun vaikka pitäjä on ja teillaa vasara ja sopiva lyöntipuikko kädessä,
Katso se siipien asento siinä akselissa katso vanhassa se mittaa ennen irroitusta.
Näitä moottoreita menee siinää yli 221tkm alkaa pakkasilla vinkua ja siriistä ja varsinkin kun kaartaa rampista sinne oikealle.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=187.0
-
no juu, on ainakin selkeät ohjeet ;)
-
Osta se Boshin moottori ja ne puhaltimensiivet varmaakin vaikien rasti siinä vaihtohommassa,mutta siitäkin selviin kun vaikka pitäjä on ja teillaa vasara ja sopiva lyöntipuikko kädessä,
Katso se siipien asento siinä akselissa katso vanhassa se mittaa ennen irroitusta.
Näitä moottoreita menee siinää yli 221tkm alkaa pakkasilla vinkua ja siriistä ja varsinkin kun kaartaa rampista sinne oikealle.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=187.0
Siellä voi olla myös Behr eli Delcon tekele, en tiedä sopiiko sit ropelit ristiin eri valmistajien kesken. Tuskin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2125.msg49179#msg49179