Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: timbe_87 - 01.11.2012, 23:18:25

Otsikko: 850 t5 kierokset heittelee
Kirjoitti: timbe_87 - 01.11.2012, 23:18:25
eli volle 850 t5 kyseessä ja aikasempaa kokemusta ei näistä ole niin kysytääs täältä että mistä lähtee ehtimään vikoja kun tuntuu että esim. vaihdetta vaihtaessa kun nostaa kaasulta jalan laittaa kytkimen pohjaan niin kierrokset hieman nousee ja sitte vasta laskee hitaasti alaspäin. muuten käy kyllä tasasesti ei muuta häikkää ole. eli esim. ajat 2 vaihteella ja kierrokset on vaikka 2000 olet vaihtamassa kolmoselle kaasu ylös kytkin pohjaan niin nousee ehkä 2200-2500 ja sitte vasta laskee hitaasti alaspäin. hyviä neuvoja otetaan vastaan...? ja kuuluuko näissä yleensäkään miten laskea kierokset alas? kun vaikka japsi otetaan esimerkiks niin niissähän kierrokset tippuu het ales kun lyö kytkimen pohjaan. ja kiitokset jo etukäteen vastauksista!
Otsikko: Vs: 850 t5 kierokset heittelee
Kirjoitti: ESE - 02.11.2012, 07:36:43
Hieman jumissa oleva kaasuvaijeri?
Otsikko: Vs: 850 t5 kierokset heittelee
Kirjoitti: TMOS - 02.11.2012, 08:08:22
Hieman jumissa oleva kaasuvaijeri?

Tuo on onneksi helppo todeta. Toinen voisi olla takerteleva tyhjäkäyntisäädin.
Otsikko: Vs: 850 t5 kierokset heittelee
Kirjoitti: Nercs - 02.11.2012, 11:34:26
Tuossa tuli jo 2 juttua
1 kaasuvaijeri ja kaasuläpän toiminta tarkista  ne nivelyt liikkuu hyvin ja kevyt öljyäminen on aina asia(kaasuvaijerissa kuullu olla pieni välys jolla estetään toi kantaminen)
2 Tyhjäkäyntimoottorin(lisäilmasuutin) toiminta sen puhdistus ja siellä ei ole mitään ilmavuotoa
3 Mitä bensaa tankissa olen kuullut että 98 jossan vaikuttaa tuohon käyntiin.

Muutenhan kone on kunnossaa kun käyntihäirioita ei ole mutta varmaakin se bensauodatin ja muut jutut on hallussa ja auton on hyvin huolettu
Otsikko: Vs: 850 t5 kierokset heittelee
Kirjoitti: Makru - 02.11.2012, 13:57:09
Veikkaisin, että saa kaasuläpän takaa ilmaa. Eli joku alipaineletku yms rikki/irti
Otsikko: Vs: 850 t5 kierokset heittelee
Kirjoitti: hessua - 03.11.2012, 21:44:21
Juuri noinhan se manuaali t5 käyttäytyy kuten aloittaja kuvailee, eikä ole mikään vika kysessä.


Otsikko: Vs: 850 t5 kierokset heittelee
Kirjoitti: timbe_87 - 04.11.2012, 23:32:44
juu vaijeri liikkuu kuten pitääkin kuten kaikki muutkin näyttää olevan ok. ja tuossa korjaamon asentaja kehui, että juurikin ettei se taida olla mikään vika vaan ominaisuus näissä mitä sillä itellä on ollut näistä kokemusta, täytyy nyt letkut vielä tutkia läpi. ja 98 on tankkiin tankattu. Tosin nyt on tullut enemmän häiritsevä vika kun tuo puhallin tuntuu elävän omaa elämää, välillä toimii kuten pitää ja välillä sammuu keskenkaiken ja auton kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin puhaltaa sen muutaman minuutin ja taas sammuu. täytys varmaan vikakoodit kattoo olisko niissä mitään ihmeitä. :-\
Otsikko: Vs: 850 t5 kierokset heittelee
Kirjoitti: hessua - 04.11.2012, 23:55:20
Ihan mielenkiinnosta, kun on sulle uus hankinta: Onko siinä sun autossas jalopuukojelauta? Onko katsastettu viime talvena? Farkku? Kuskin penkki repeytyny hiukan ja mittarissa pikkusen yli 300tkm?
Tuli vaan mieleen kun ite kävin joku aika sitte koeajamassa yksilöä jossa oli tuollanen puhallinvika, että oisko sattunut sama auto ;D
Otsikko: Vs: 850 t5 kierokset heittelee
Kirjoitti: s73 - 05.11.2012, 05:48:22
Puhaltimesta on kai hiilet lopussa.
Otsikko: Vs: 850 t5 kierokset heittelee
Kirjoitti: Justus - 05.11.2012, 11:44:21
Puhaltimesta on kai hiilet lopussa.

Kommutaattori kulunut, ja voi ne hiiletkin olla aika huonossa hapessa.
Uutta puhallinta vaan kehiin, ei näitä kannata alkaa muuten tekohengittämään.
Otsikko: Vs: 850 t5 kierokset heittelee
Kirjoitti: timbe_87 - 05.11.2012, 14:37:36
ei ole jalopuuta tässä vehkeessä ja vähän vähemmän ajettu. juu kait se on tilattava uus moottori niin saa senkin kuntoon. onkohan kuinka pirullinen irottaa?
Otsikko: Vs: 850 t5 kierokset heittelee
Kirjoitti: Nercs - 05.11.2012, 14:58:45
Osta se Boshin moottori ja ne puhaltimensiivet varmaakin vaikien rasti siinä vaihtohommassa,mutta siitäkin selviin kun vaikka pitäjä on ja teillaa vasara ja sopiva lyöntipuikko kädessä,
Katso se siipien asento siinä akselissa katso vanhassa se mittaa ennen irroitusta.
Näitä moottoreita menee siinää yli 221tkm alkaa pakkasilla vinkua ja siriistä ja varsinkin kun kaartaa rampista sinne oikealle.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=187.0
Otsikko: Vs: 850 t5 kierokset heittelee
Kirjoitti: timbe_87 - 05.11.2012, 15:24:18
no juu, on ainakin selkeät ohjeet ;)
Otsikko: Vs: 850 t5 kierokset heittelee
Kirjoitti: Justus - 05.11.2012, 17:58:00
Osta se Boshin moottori ja ne puhaltimensiivet varmaakin vaikien rasti siinä vaihtohommassa,mutta siitäkin selviin kun vaikka pitäjä on ja teillaa vasara ja sopiva lyöntipuikko kädessä,
Katso se siipien asento siinä akselissa katso vanhassa se mittaa ennen irroitusta.
Näitä moottoreita menee siinää yli 221tkm alkaa pakkasilla vinkua ja siriistä ja varsinkin kun kaartaa rampista sinne oikealle.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=187.0


Siellä voi olla myös Behr eli Delcon tekele, en tiedä sopiiko sit ropelit ristiin eri valmistajien kesken. Tuskin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2125.msg49179#msg49179