Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: pmneuvon - 03.11.2012, 09:30:22
-
Terve! 2.4D alkoi nykimään 1.500 kierroksella, mutta kulki hyvin 2.000 kierroksella, sitten lopulta sammui muutaman sadan kilsan päästä. Hetken seisomisen jälkeen lähti käyntiin. Samalla huomasin p-a-tankin läpän olevan auki ja korkkikin vain löysästi kiinni, ilkivalta??
Tämän jälkeen tankattu uutta ainetta 30 litraa, vaihdettu suodatin, nilkutettu kotiin 300 km ja ongelma jatkuu. Havaittu myös vuotoa p-a-suodatinkotelosta suotimen vaihdon jälkeen. Liikaa painetta p-a -järjestelmässä?
Pelkkä kosteusongelma, vaatii laajemman kuivattelun?
Vai olisiko muuta törkyä aineen joukossa, jonka jälkeen siirtopumppuvikaa? Autosta siis loppuu yksinkertaisesti aine pienillä kierroksilla ja virta päälle -asennossa pumppaa jälleen ainetta systeemiin, jonka jälkeen kulkee 10-20 km ihan normaalisti ja moottorin ääni normaali.
Ideoita? Kiitos!
-
Jos on vahva epäilys, että tankissa on muutakin kuin puhdasta dieseliä, niin kannattaisi harkita tankin tyhjentämistä ja irroitusta ja puhdistaa tankki huolella. Samoin siirtopumppu kannattaisi
tarkistaa ja puhdistaa. Ja vikakoodit lukea/luetuttaa.
-
Terve! Juu, tarkoitus oli viedä auto pajalle, mutta eipä tuossa sinne ajellessa enää mitään häiriötä ollutkaan ja toimi normaalisti. Lähinnä mietin laatikon/momentinmuuntimen toimintaa, oliko normaalia, mutta ehkä tuossa oli liian tarkkaa analysointia. Olisiko suotimen vaihdon jälkeen ollut putkistossa vielä kosteutta, jonka se tuossa ekan koeajon jälkeen selvitteli.... Webastokin toimi ihan normaalisti. Päivitän statusta, jos olennaista uutta selviää.