Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: taunus 78 - 03.11.2012, 16:25:30
-
Morjens!
Tällänen robleema ilmeni laturin vaihdon yhteydessä 850 2.5 20v farkkuun.
Eli kun Volvon laittaa käymään kaikki mittariston varoitusvalot jää palamaan.
Parin minuutin ajon jälkeen sammuvat mutta seuraavan käynnistyksen yhteydessä taas sama homma.
Tartteeko sieltä nollata jotain vai onko motonetistä ostettu laturi susi?
-
Onko laturin maadoitus kunnossa?
-
Millainen maadoitus pitäisi olla? Ennestään ei ole ollut kuin se pultin alle tuleva kaapeli ja abikolla tuleva johto.
Eikö se maadoita kiinnityksen/rungon kautta?
Nyt ne valot jää välillä vilkkumaan ja välillä hehkuvat himmeästi. Välillä sammuu kokonaan välillä palaa kirkkaana :idiot2:
-
Kyllä toi himmeä valo on maadoitusvika.Ja toiseksi onko teillä mittari jolla voisi tarkistaa lataako se laturi eli kaikki vempaimet pois päältä joka kuluttaa virtaa kierroksia yli 2000 mita se volttimittari kertoo onko 14.4 vai 14.6 volttia.Tuota ei siinä muuta ole kuin kiinnityspultin alla oleva johto eli sen kunto onko ok.Samoin kuin koneen maadoistus koriin ja akun maadoitus.Kun moneltaa jää huyomioittaa noi maadoituspisteiden kunto .Kerro mitä se mittari näyttää tiedämme sen jälkeen jotain tuosta laturin kunnosta?
-
14.6 näyttää käydessä. Koneen ja korin väliset maadotukset on kunnossa. Ja laturin molemmat piuhat on kiinni ja kunnossa. Mutta laturille ei erillistä maadotusta tule.
-
En nyt tiedä varmasti mutta jos moottori on kunnolla maad. runkoon, koitas panna ylim. maajohto laturin rungosta(kiinnityksestä) moottoriin johkin pultin alle ja kato vaikuttaako?
Ps. Motonetin laturin osallisuus tapahtumaan on oman kokemuksen mukaan n. 50% luokkaa... :P
-
https://www.youtube.com/watch?v=otnt_1ienPk&feature=youtube_gdata_player
Video valoista
-
Tuota mätänet remanufactured laturia ite epäilen.
-
Yhdellä tutulla alkoi läski kylkisessä V70 mittariston valot yhtä äkkiä vilkkumaan ja palamaan, oli mittariston piirin tinaukset huonot ja ne tinattiin uudelleen, johan alkoi normaalisti toimia. :P
-
Tuossa vanhalla laturilla auton kaikki valot "väreili" eli jännitteensäädin oli tiensä päässä.
Vaihdettiin laturi+kiristin+ohjain+hihna jonka jälkeen ongelmat alko. Mittaristossa tuskin vikaa, kuten tossa videossa näkyy niin myös sisävalot vilkkuu.
-
Mitä se tyhjäkäynillä lataa ja kun se mittaristo on joulukuusena onko jännite silloin mitä.Tuntuu että se laturi herää henkiin(jännitteen säädin+hiilet) ja kaikki silloin toimii ,jos jatkuva maavika eihän silloin lataisi kunnolla jolloin se latauksen merkkivalo palaisi himmeänä.Sulakkeet olet sekannut kanssa ettei hapettumaa ja ne akunkengät
-
14.5-14.6 tyhjäkäynnillä. Ei vaikutusta sillä palaako varotusvalot vai hehkuuko. En huomannu mitata kun tota vilkutusta teki.
-
Sekkaa se eli jos jänniteensäädin on rikki niin helposti ne valot vilkuu jos vaikkaa 8-14,6v se jännite seilaa.Jos katot ollaan siinakin viisaampia.
-
Akkukengät on kunnossa, ne oli irti kun laturia vaihdettiin. Sulakkeita en ole kattonu, tuskin nekään hapettunu sen 2 tunnin aikana kun laturi vaihdettiin.
Voihan se olla että Volvo vaan otti nokkiinsa kun kerrankin pääs lämpimään talliin ja alko kiukettelemaan kun joutu takas ulos.
-
Onko se mainitsemasi abikoliittimellä oleva kaapeli(latauksen merkkivalo/heräte) varmasti oikeassa nastassa siellä laturin perässä? Ei saa laittaa W-nastaan jos sieltä sellainen löytyy! Pitäis olla D+ jos on merkitty.
-
Sitten jos uudessa laturissa on jännitteensäädin paskana niin en muuten ole minä joka sen laturin vaihtaa.
Oli harvinaisen perseestä ko homma, saa sitten motonet maksaa seuraavan vaihdon.
Ei ole laturin perässä kun pulttiliitin ja 1 abiko paikka eli ei voi laittaa väärin.
-
OK. Perseestä se on rassata, varsinkin kun vika ei ole välttämättä itse aiheutettu.
Heti arkena yhteys motonettiin jos ei muuta keksi.
-
Mutta tutkitaan ensin sitteen katsotaan mitä se takuu korvaa.Kyllä ne asennuskulut saat kun laitat vain sen korjaamolaskun sinne Motonettiin joskin syytä sopia myyjän kanssa mikä on käytäntö
-
Koitan huomenna vielä lisämaadotuksella, tällepäivälle ollu Volvoa tarpeeks.
Niin perseestä tuon kanssa ne kokeilukäynnistykset kun täytyy käyttää lämpimäksi ettei liimaventtiili pääse taas iskemään.
-
Laitettu lisämaadoitus ja kaikki tarkistettu vielä kertaalleen.
Volvo käymään ja kaikki valot palaa, mittasin akulta ja näytti vähän reilu 11v.
Käytin kierrokset 4000 ja valot sammui mutta kuitenkin semmonen pieni hehku näkyy, mittasin uudelleen ja näytti 14.6v. Näyttää pahasti siltä että laturi rikki.
Kiitoksia kaikille tähänastisista neuvoista, ilmottelen mitä motonet sanoo ja korjaantuko toisella "uudella" motonet laturilla.
-
Mitekäs, onko se johdin laturilta akulle kunnossa? Itselleni kävi niin, että se laturin johto kun menee startin kautta, ja jatkaa siitä startilta akulle, niin tuo startilla oleva liitosruuvi oli pyörinyt auki. Laturi kyllä latasi 14 v. mutta akulla oli jännite vaihtelevasti 8-14v. ajossa vilkkui sitten mittaristossa valot. :buck2:
-
On sekin kunnossa. Vaihdoin äsken vanhan laturin takasin että pääsee kulkemaan ja kaikki toimii niinkuin pitääkin paitsi pieni seilaus välillä 14.4-14.6v jonka näkee selvimmin ajotietokoneen näytöstä. Se näyttää niinkuin siellä olisi vettä näytön sisällä. Meen huomenna motonettiin riehumaan >:(
-
Vai sellainen tapaus ja kuten tiedätte Volvo ei tykkää noista halpis osista.
-
Halpa ja halpa. 169.90€ + 50€ pantti ???
-
Aika kallista kyllä tuohoin hintaa pitäsi se yli 300tkm kestää.Jos siihen vanhaa sen jännitesäädin ja hiilisilllan vaihtaa jos se pelaa silloin hyvin jännite on vakaa .Paljon autollaa on ajettu itsellä tuossa laturi mittarissa vasta 315tkn ja hyvin pelaa
-
Ajettu 370tkm. Ei löytynyt tuohon laturiin (80a) jännitteensäädintä ja laakeritkin jo vähän mökää.
Kävin tänään motonetissä ja lupasivat huomiseksi uuden laturin.
-
Totta tuo 370tkm on se laturin eläkkeelle jäämis matka.Toivotaan että nyt tulee kunnossa oleva osa.
-
Kuinka on tuliko nyt kunnossa oleva laturi sieltä kaupasta mukaan.
-
Maanantaina tilasin ja tiistaina 9.05 tuli viesti että saapunut :o
Normaalisti olis menny vähintää torstaihin.
Uudessa laturissa lukee Bosch :) ja remanufactured in slovakia :buck2:
Viikonloppuna vasta pääsee kokeilemaan toimiiko.
-
motonetin kunnostetut laturit :facepalm: ellen ihan läpiä päähäni puhu niin väittäisin että ne on haukuttu syvimpään suohon tälläkin foorumilla :buck2:
-
Nyt toimii P>
Puoltuntii meni vaihtoon nyt kun on pari harjotuskertaa takana.
-
Hyvä homma ja kuten tiedät kertaus on opintojen äiti ,koskee myöskin Volvon korjausta.
-
Pitäis laissa olla pykälä näille halpaosamyyjille että kun osa on viallinen, uuden saa ilmaiseksi, siis alkuperäisen hinta palautetaan...
On niillä niin saa*anan hyvä kate näissä vinkuintiassa teetetyissä osissa. Aika arpapeliä on aina näitten kanssa. :facepalm:
-
Olisivat kyllä edes sen pantin saaneet antaa takasin tuosta vaivasta mitä aiheutu.
Ei millään haluais antaa alkuperästä niille, se sentään jotenkuten toimii vaikka jännitteet vähän heittelee ja laakerit loppu mutta olis joku varalla jos tuo "uus" alkaa vittuileen.