Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: pptalo - 03.11.2012, 20:40:58
-
Tehääs tästä oma messu niin otsikko vastaa aihetta paremmin.
Vika jatkunut jo ainankin vuoden. Nyt taas kun tuli kylmemmät niin tuntuu pahenevan.
Tänään suoritettiin mittailua. Kun akunkengän laittaa kiinni vie 0.9 A muutaman sekunnin. Sen jälkeen kulutus tippuu 0.19 A
Otin yksi kerrallaan releet irti, ei vaikutusta.
Seuraavaksi sulakkeet, ei vaikutusta.
Soitin irti, ei vaikutusta.
Takapaksin ja hanskalokeron polttimot irti, ei vaikutusta.
Vetokoukulle menevän piuhan jatkuvavirta sulake irti, ei vaikutusta.
Laturin kaikki johdot irti, eikä vaikutusta.
Huomenna pitää ottaa startin paksu johto, voisiko se vuotaa??
Mitäs seuraavaksi??
0.19A x 24h= 4,56A x 7 = 32A niin alkaa viikossa olee akku tyhjä.
-
Koitappas irroittaa laturilta piuhat ja mittaa vieläkö virtaa hukkuu. Joskus noissa on palanyt diodisillasta diodi niin silloin tyhjentää akkua aika mukavasti.
-
Koitappas irroittaa laturilta piuhat ja mittaa vieläkö virtaa hukkuu. Joskus noissa on palanyt diodisillasta diodi niin silloin tyhjentää akkua aika mukavasti.
Tuossahan oli että "Laturin kaikki johdot irti, ei vaikutusta" .
-
Tehääs tästä oma messu niin otsikko vastaa aihetta paremmin.
Vika jatkunut jo ainankin vuoden. Nyt taas kun tuli kylmemmät niin tuntuu pahenevan.
Tänään suoritettiin mittailua. Kun akunkengän laittaa kiinni vie 0.9 A muutaman sekunnin. Sen jälkeen kulutus tippuu 0.19 A
Otin yksi kerrallaan releet irti, ei vaikutusta.
Seuraavaksi sulakkeet, ei vaikutusta.
Soitin irti, ei vaikutusta.
Takapaksin ja hanskalokeron polttimot irti, ei vaikutusta.
Vetokoukulle menevän piuhan jatkuvavirta sulake irti, ei vaikutusta.
Laturin kaikki johdot irti, eikä vaikutusta.
Huomenna pitää ottaa startin paksu johto, voisiko se vuotaa??
Mitäs seuraavaksi??
0.19A x 24h= 4,56A x 7 = 32A niin alkaa viikossa olee akku tyhjä.
Startin liittimet kerää joskus aika paljon p..kaa, sekä solenoidi, ja nuo vastepinnat minkä kautta startti saa voimansa, eli kattele se akulta startille tuleva plussa, sekä koko starttimoottori, ettei ole missään kosteaa likaa, joka päästää tuolta akulta virrat suoraa maihin.
-
Vika löytyi, eikä vika sinänsä ollut autossa vaan jossain aikaisemmassa omistajassa.
Aloimme irrottamaan akun lähellä olevia liittimiä yksi kerrallaan ja yhdestä kulutus hävisi. Piuhaa seuraamalla hanskalokeron taakse niille kahdelle releelle. Siellä on joskus tapahtunut jotain kun liittimiä on uusittu ja tehty lisäyksiä. Toinen releistä oli vetäneenä kokoajan. Sille menevän jälkiasennusjohdon kun katkaisi rele aukesi. Kuitenkin auto käynnistyi ja pelaa normaalisti vaikka lisä johto on irti. Mitälie ongelmaa ollut joskus.
Laitetaas tähän vielä kuva.
(https://lh3.googleusercontent.com/-TeKmciamZnk/UJbKuXDnQwI/AAAAAAAAECI/-ExXT31GNLE/s640/Releet.jpg)