Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: mika73 - 04.11.2012, 22:56:08
-
V70 vm 1998 TDI automaattilaatikolla on pari kertaa yht'äkkiä sammunut kesken ajon. Ensimmäisellä kerralla epäilin oliko polvi osunut avaimeen sen verran että olis aiheuttanut sen. Viime perjantaina suoralla tiellä 80km/h ajettaessa auto sammui jälleen. Tällä kertaan olen 100% varma etten itse aiheuttanut sitä.
Mikäköhän tuon sammumisen voi aiheuttaa? Huom. tankissa olija on polttoainetta ja suodatikin vaihdettu syyskuussa 2012. Jakopää huolellettu samalla kertaa. Ensimmäinen outo sammuminen tapahtui noin vuosi sitten. Ohitustilanteessa ei toivoisi vastaavan tapahtuvan :o.
-
Lisäyksenä tuohon vielä että auto lähti normaalisti käymään ja on kulkenut viikonlopun normaalisti.
-
Kaverilla oli vastaavasta sulakerasianpohja hapettunut ja teki samanlaisen tempun että yhtääkkiä kuin leikaten sammui. Tarkastapa, viittaa nimittäin sähköpuolen vikaan.
-
Mitään sähköpuolen vikaa en ole löytänyt. Auto sammui viimeksi sunnuntaina, kun peruutin mäkeä ylös. Seuraavia vikakoodeja löytyi aiemmin:
323 häiriö merkkivalo, viallinen signaali
112 ohjainyksikkö, muisti virhe
725 päärele, viallinen signaali
Pitäisi löytää vika ennenkuin auto sammuu ohitustilanteessa. Voi tuoda turhaa jännitystä muuten :)
-
No noista koodeista viimeisin kannattaa ainakin huomioida
-
mulla oli joskus samanlainen vaiva ruiskupumpulle tulevan sähköjohdon liitoksessa. se oli vedetty nippusiteellä kiinni viereisiin sähköjohtoihin ja oli tärinästä katkennut. ihmettelin pitkään mistä se vaiva johtui, saattoi tehot hävitä kesken ohituksen tai auto sammua ajosta ja hetken päästä toimi kuin unelma. siis pumpun päällä sellainen pieni mutteri jonka alle johto kiristetty. mulla autona 850tdi mutta lienee melko samanlainen. HP