Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: zemex - 05.11.2012, 10:49:37
-
Mulla alkoi vaihteiden vaihto nykiä jokin aika sitten. Eli tuntuu selvä nykäisy kun vaihde vaihtuu tai ikään kuin jarruttaisi.
Mielestäni alkoi kun kaupungissa ajelin Winter toiminto päällä. Välillä nykäisy on todella selvä ja välillä taas ei. Tuntuu
tekevän melkein joka vaihdolla ylös sekä alas. Tätä ennen toimi mielestäni moitteetta.
Eilen vaihdoin BSR:n ohjelman takaisin vakioksi kun auto on menossa laatikkoöljyjen vaihtoon ja ohjelmiston päivitykseen.
Testi ajolle kun lähti niin vaihdelaatikko toimi ihan hyvin. Seuraavan kerran kun lähti ajamaan niin taas toimi huonosti.
Tuli myös huomattua, että moottorin päälimmäinen tukikumi on entinen ja poikittais tuki pääse reippaasti heilumaan.
Voiko tällä olla mitään vaikutusta vai saako alkaa varautuun laatikko remonttiin.? :o
-
Katsoisin nyt ensiksi tuon öljynvaihdon ja softapäivityksen + sopeuttamisen vaikutukset. Toivotaan, että paranee sillä. Kai se menee siniselle öljynvaihtoon, kun ohjelmakin päivittyy?
-
Katsoisin nyt ensiksi tuon öljynvaihdon ja softapäivityksen + sopeuttamisen vaikutukset. Toivotaan, että paranee sillä. Kai se menee siniselle öljynvaihtoon, kun ohjelmakin päivittyy?
Samalla siis vaihdetaan laatikko öljyt huuhtelemalla sisään.
Isoin nykäisyhän tapahtuu 2-->3 välissä. Voikohan olla B4 servo vika mutta sitä ei vissiin kaikissa ole?
Vaihteet kyllä kytkeytyy viiveittä päälle kun lähtee liikkeelle. P-->R ei viivettä ja P-->D ei viivettä.
Eikä kuulu mitään ylimääräistä.
-
Nyt on auto käytetty Sinisellä jossa laitettiin uudet öljyt huuhtelemalla ja päivitettiin laatikon softa.
Samalla myös moottorin ylätuki vaihdettiin. Sanoivat vaan, että oli aika mustaa ulos tullessa.
Edelleen 2-->3 ja 3-->4 nykäisee mutta erillailla. Selvästi terävä nykäisy eikä semmonen
jarrutavan oloinen niin kuin ennen. Sitten nyt menee 4-->5 huomaamattomasti.
Alko koko auto ahistaan nyt. :-\
Mistä sitä vikaa nyt lähtisin etsimään?
Autohan on ostettu autoliikkeestä 18.9.2012. Auto oli takuuauto mutta missään ei lue kyllä
mitä se takuu tarkoittaa.
Vieläköhän tämän homma menisi autoliikkeen piikkiin??
-
Nyt on auto käytetty Sinisellä jossa laitettiin uudet öljyt huuhtelemalla ja päivitettiin laatikon softa.
Samalla myös moottorin ylätuki vaihdettiin. Sanoivat vaan, että oli aika mustaa ulos tullessa.
Edelleen 2-->3 ja 3-->4 nykäisee mutta erillailla. Selvästi terävä nykäisy eikä semmonen
jarrutavan oloinen niin kuin ennen. Sitten nyt menee 4-->5 huomaamattomasti.
Alko koko auto ahistaan nyt. :-\
Mistä sitä vikaa nyt lähtisin etsimään?
Autohan on ostettu autoliikkeestä 18.9.2012. Auto oli takuuauto mutta missään ei lue kyllä
mitä se takuu tarkoittaa.
Vieläköhän tämän homma menisi autoliikkeen piikkiin??
Itse ottaisin yhteyttä liikkeeseen, josta auton ostit ja tiedustelisin tuota takuuasiaa. Nämä automaattilaatikon korjaukset tuppaavat aina olemaan aika kalliita :-\
-
Tänään ei jostain syystä ollut nykimistä oikeastaan ollenkaan. Vaihteet vaihtu siististi. :idiot2:
Mutta miksi kun auto on kylmänä ja laittaa D:n päälle menee vaihde 2-3sek viiveellä päälle.
Kun auto lämpiää niin joka kerta sen jälkeen menee täysin viiveettä päälle. Vaikka kuinka
monta kertaa yrittäisi niin ei saa viivettä aikaan. Sitten kun antaa auton olla käyttämättä
0,5-1h niin taas menee viiveellä. Voikohan kylmä tehdä tuon.
Jotenkin kumma juttu kun aamulla lähdin liikkeeseen näyttään autoa niin ongelmia ei ollut.
Kävi myyjä ajamassa myös ja ei tullut nykäisyä tai muutakaan outoa..
-
Mulla tekee tuo oma ihan samaa P->D viivettä, joskus vielä mukavan nykäisyn saattelemana. Asiasta kirjoittelin joku aika sitten johonkin topiciinkin videon kera, haulla löytynee.
Öljynvaihdot auttoivat jonkun verran 2->3 nykäisyyn, joka lienee enemmän ominaisuus kuin vika näissä. :)
Olen antanut itseni ymmärtää, että jos nuo oikeasti kuntoon haluaisi, pitäisi laatikon venttiilikoneisto uusia. Kuulemma 1500€:n remppa, en ajatellut maksaa tuota summaa 11 vuotta vanhaan autoon "varmuuden vuoksi" vaan vaihdellaan sitten joskus koko laatikko jos sinne asti mennään.
-
Mulla tekee tuo oma ihan samaa P->D viivettä, joskus vielä mukavan nykäisyn saattelemana. Asiasta kirjoittelin joku aika sitten johonkin topiciinkin videon kera, haulla löytynee.
Öljynvaihdot auttoivat jonkun verran 2->3 nykäisyyn, joka lienee enemmän ominaisuus kuin vika näissä. :)
Olen antanut itseni ymmärtää, että jos nuo oikeasti kuntoon haluaisi, pitäisi laatikon venttiilikoneisto uusia. Kuulemma 1500€:n remppa, en ajatellut maksaa tuota summaa 11 vuotta vanhaan autoon "varmuuden vuoksi" vaan vaihdellaan sitten joskus koko laatikko jos sinne asti mennään.
Öljyt on huuhdeltu ihan vasta ja laatikko päivitetty.
Mulla liike lupasi maksaa korjauksesta puolet. Tänään menin näyttään autoa niin eihän sitten
temppuillut. Ei osannut myyjä sanoa sitten muuta kuin, että kunnossahan tuo on. Niin se tuntu
minustakin olevan. P2kk seuraillaan jos toimi niin sitten korjataan. Oli niin varma, että laatikko
on kunnossa, että lupasi maksaa vielä ylimääräiset 500€ korjauksesta sen puolen lisäksi. Jos
laatikko ei olekkaan kunnossa. Epäilys on, että on likaa haittaamassa venttiilikoneiston toimintaa.
-
Itselläni nykäisi voimakkaasti laittaessa R:lle tai D:lle lisäksi vaihdot oli aika kovia. Ei asettunut öljyillä, huuhteluilla eikä ohjelmoinnilla. Laatikon venttiiliyksikkö meni vaihtoon. Nyt laatikko pelittää tosi hyvin. Auto siis S60 d5 2002.Ajettu 218tkm
-
Tänään oli auto Wetterillä jossa laatikkoa koitettiin mukauttaa.
Mukautus päätty siihen, että öljyn lämpötila nousee liikaa ja se keskeytyy.
Pitääkö tässä nyt olettaa, että laatikko luistaa ja ei kun vaihtoon?
Tosin omasta mielestä ei laatikko kyllä luista.