Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: HeidiTre - 06.11.2012, 10:20:58
-
AA-PU-VA nyt on nainen hädässä :-[
Autossani pamahti ajonesto päälle perjantai-iltana ja nyt ollaan ilman kulkupeliä! Pitäisi saada nopeasti taas ajoon ja alle.
Mikä siis avuksi? Sähköhuollossa sanoivat, että tuon ikäinen tarvitsee volvon orkkis kooderin jolla ohittaa ajonesto? Kokemuksia?
Tai tietoa kuka tekisi niitä täälläpäin? Siniselle ei antaisi kukkaro nyt myöden mennä...
Olen muuttanut joku aika sitten Lempäälään ja auton huoltopaikka vielä hakusessa. Missä siis olisi hyvä paikka käyttää vanhaa vm.-96 automaatti 850 volvoa? Olisiko täälläpäin joku aktiivi volvoharrastaja joka voisi auttaa?? Eniten liikun itse päivittäin Lempäälä / Pirkkala / lielahti akselilla.
Kaikki vinkit ja apu tervetullutta (nimim. ei tietoa millä huomenna töihin...)
-
Et kertonut autosta minkäläinen ajoesto siinä on.Jos se tikkumalli sillä on omat systeemit
Jos Volvon virallinen jossa se kaukolukitus mahdollisuus.Tässä vinkki ja se salpalulituksen sulake eli sulakekotekossa on snumero 8 tarkista se ja vaihdaa jos se palannut.
Kone hörähtää vain käyntiin mutta sammuu 2 sekunin päästä ainakin minulla tuossa 850vm96.
Tuossa joskus ohjeen olen kirjoittanut,
Tämä sattuu joskus jolloin patteri on tyhjä ja ei ovia aukaise tai jokin muu vika.
Kun menet avaimilla sisään hälyt huutaa.
Avaa konepelti ota se hälytin torven sähköjohto pois paina lukitussalpaa(rautalanka jutska) ja vedä .Tätä välttämättä ei tarvitse tehdä mutta jos sulakkeen etsimiseen menee kauemmin aikaa ettei tulee kuulovaurioita korviin siksi laitoin tämä jutun.
Torvi on siinä keskellä rintapeltiä konehuonetta.
Avaa sulakekotelo ota sulake NUMERO 6 pois se on keskuslukitus 25 A sulakekotelon kansi kiinni ja konepelti alas ja starttaa auto ja poistu paikalta kesto vajaa minuutti.
Kuka sanoi että auton korjaaminen on vaikeaa.
Muista että avaimilla ainoastaan ovet aukeaa joten korjaa ja tarkista vika joka sai hälyt huutamaan ja autossa ei ole ajoestoa.
Laita sulake takaisin silloin toimii se keskuslukitus jolloin joka ovi menee kiinni sähköllä kun muistaa ettei sitä kapulata painele ennen vian selviytymistä.
Jos epäilet asennustaitoja harjoitukset vaan pystyyn ja kello käymään.
keskuslukituksen kaukosäätimeen vaihdetaan aina 1 vuoden välein nappi patterit maksaa n.4 euroa per kapula sillä saa 2 nappi patteria.
-
Onko sulla se paksuperäinen avain jossa siru sisällä, pitäis siis virtalukon antennin tunnistaa se siru?
Starttaako se?
Jos se ei starttaa, ettei olis kuitenkin vaihteiston PNP-kytkin temppuilemassa? Renkuta vaihdekeppiä eestaas 10-20 kertaa ja kokeile taas...
-
Onko akussa varausta tarpeeksi kun se ajoesto monesti kuikuttelee jos jännlte laskennut liian alas akusta.Tuo automaattilaatikko ja sen kepin heiluttelu jo mainittiiin Laitoin kaikki jutut tuhon silloin jos Volvo ei käynnisty kun tuota selvitystä ei ollut hirveästi aloitusviestissä.
http://www.armbell.com/forum/viewtopic.php?t=1482&mforum=volvoclub
-
Autossa on siis juurikin se paksuperäinen avain (jossa siru sisällä). Saan ovet auki keskuslukituksesta - ilman että hälyt huutaa - mutta kun yritän käynnistää, auto starttaa ja kestää ehkä juuri sen 2sek. ja sammuu. Ystäväni mielestäni jo tarkisti sulakkeet viikonloppuna ja ne oli kaikki ok.
Eli jos poistan tuon keskuslukituksen sulakkeen (numero 6) saan auton liikkumaan ja ajoon, mutta keskuslukitus / ajonesto ei silloin toimi? Toimiiko jatkuvana kikkana vai vain kerran, jos siis olen nopea ja kerkiän poistumaan paikalta alle minuutin ;D ??
Kokeilin jo muutamaan otteeseen myös vaihdekepin liikuttelua (en toki ihan 20 kertaa) koska siitä on aiemmin mennyt juurikin tuo PNP-kytkin ja se vaiva on laitettu muutama vuosi sitten.
Onko kellään kokemuksia kyseisen mallin ajoneston ohittamisesta? Jos sen ohittaisi pysyvästi niin toimiiko keskuslukitus silti?
-
Ajoneston ohittaminen ei onnistu ihan helpolla, jos ollenkaan. Sillä paksuperäisellä avaimella oleva uudempi ajonesto on virtalukon ympärillä olevaa "antennirengasta" lukuunottamatta lähes pomminvarma keksintö. lukon ympärillä on siis tunnistin, joka lukee avaimessa olevaa sirua. Vikakoodit lukemalla selviäisi, että onko vika siinä renkaassa. Varmuudeksi kannattaa kokeilla toisella avaimella, tai kääntelemällä avainta toisin päin virtalukossa.
-
Okei, kiitoksia kaikille vastauksista! (monta hyödyllistä vinkkiä myös jatkoa ajatellen saatu...)
Tuo sulakejuttu on nyt kokeiltu - ei toiminut. Ostan kokeeksi kauko-ohjaimeen vielä uudet patterit ja varaan autolle huollon volvolle erikoistuneesta liikkeestä huomenna jos ei muu auta. Menee muuten liikkuminen hankalaksi ja tiineenä olevalta naiselta hermot jos ei homma pelitä ;) Saavat lyödä koneeseen kiinni ja katsoa missä vika...
Vielä, onko kokemuksia hyvistä volvon huoltopaikoista Pirkanmaalla / Treella? Netistä bongasin nyt tuon lähimmän ja kokeillaan jos sieltä saisi jonkun sitä katsomaan mahd. pian. Aikatauluhan on aina - "ei kiirusta, mutta huomiseksi jos saisi?" ;D
-
Okei, kiitoksia kaikille vastauksista! (monta hyödyllistä vinkkiä myös jatkoa ajatellen saatu...)
Tuo sulakejuttu on nyt kokeiltu - ei toiminut. Ostan kokeeksi kauko-ohjaimeen vielä uudet patterit ja varaan autolle huollon volvolle erikoistuneesta liikkeestä huomenna jos ei muu auta. Menee muuten liikkuminen hankalaksi ja tiineenä olevalta naiselta hermot jos ei homma pelitä ;) Saavat lyödä koneeseen kiinni ja katsoa missä vika...
Vielä, onko kokemuksia hyvistä volvon huoltopaikoista Pirkanmaalla / Treella? Netistä bongasin nyt tuon lähimmän ja kokeillaan jos sieltä saisi jonkun sitä katsomaan mahd. pian. Aikatauluhan on aina - "ei kiirusta, mutta huomiseksi jos saisi?" ;D
Otahan nyt ilmamassa mittarin sähkö liitin auki, ja koita käynnistää se kone.
Voi olla että käynnistyy.
-
Onko sattumalta hallussa toista avainta?
Omassani hieman samoja oireita ja ajonestonvalo kojelaudan päällä vilkkui kuin heikkopäinen, kun koitti startata samanlaisessa tilanteessa. Nyt olen 2 päivää vara-avaimen kanssa ajellut, ei ole kertaakaan ainakaan vielä tehnyt tuota uudelleen.
-
Keskuslukituksen avainten koodaus 850 sekä vanhakorinen V70
Kaukosäätimien uudelleenkoodaus auttaa myös joskus niissä ilmenneisiin ongelmiin, kuten jättää joskus jonkin oven avaamatta tai jopa kaikki ovet. Tällä voi myös havainnollistaa onko patteri loppu vai onko itse kauko-ohjaimessa vika.
Yhden avaimen koodaus:
1. Käännä virta-avainta viisi (5) kertaa OFF-ON/OFF-ON/OFF-ON/OFF-ON/OFF-ON Viidennellä kerralla jätä avain ON asentoon. (Huomaa! Autoa ei ole tarkoitus käynnistää, vaan tarkoitus käyttää avainta II-asennnossa, eli ON asennossa.)
2.Paina n.5 sekunnin kuluessa yhtä kauko-ohjaimen painikkeista. Tämän tulisi koodata avain uudestaan. (Säästät myös uutta avainta hankkiessasi roimasti euroja, kun koodaat avaimen itse.)
3.Ota avain virtalukosta ja kokeile toimiiko kauko-ohjain.
Tuota nämä jutut aika vaikeitaa hoitaa näin netin kautta kun se auton pitäsi melkein nähdä että millaiset hilpeet siinä on.
-
Keskuslukituksen avainten koodaus 850 sekä vanhakorinen V70
Kaukosäätimien uudelleenkoodaus auttaa myös joskus niissä ilmenneisiin ongelmiin, kuten jättää joskus jonkin oven avaamatta tai jopa kaikki ovet. Tällä voi myös havainnollistaa onko patteri loppu vai onko itse kauko-ohjaimessa vika.
Yhden avaimen koodaus:
1. Käännä virta-avainta viisi (5) kertaa OFF-ON/OFF-ON/OFF-ON/OFF-ON/OFF-ON Viidennellä kerralla jätä avain ON asentoon. (Huomaa! Autoa ei ole tarkoitus käynnistää, vaan tarkoitus käyttää avainta II-asennnossa, eli ON asennossa.)
2.Paina n.5 sekunnin kuluessa yhtä kauko-ohjaimen painikkeista. Tämän tulisi koodata avain uudestaan. (Säästät myös uutta avainta hankkiessasi roimasti euroja, kun koodaat avaimen itse.)
3.Ota avain virtalukosta ja kokeile toimiiko kauko-ohjain.
Tuota nämä jutut aika vaikeitaa hoitaa näin netin kautta kun se auton pitäsi melkein nähdä että millaiset hilpeet siinä on.
Eikö tuolla kuitenkin ohjelmoida kaukosäädin, eikä avain, kaksi eri juttua :) Ajonesto on avaimessa ja ovien avaustoiminto kaukosäätimessä.
Tuolta ainakin voisi löytyä volvoilijoille apuva
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=132.0
-
Kuule ne modet puuttuu noihin hymiöihin helposti näissä asiaviesteissä.Mutta eikös noi kikka 2 ne ei maksa mitään miksi niitä ei saa kokeilla.
-
Kuule ne modet puuttuu noihin hymiöihin helposti näissä asiaviesteissä.Mutta eikös noi kikka 2 ne ei maksa mitään miksi niitä ei saa kokeilla.
Mistä kumman hymiöistä puhut?
Eihän tossa ohjeessa sinänsä mitään, mutta miksi siinä puhutaan sekaisin avaimista ja kaukosäätimistä, kun pitäisi puhua vain kaukosäätimistä?
-
Hei, Ajoneston toimintaa en tunne, mutta kun yllä mainittiin että kone käy 2 sek ja sammuu, niin muistan että kun omassa 855 autom vm -96 oli sama vika, niin se korjaantui vaihtamalla bensapumpun rele.
-
Joo, ei tuo oikein ajonestolta vaikuta, jos kuitenkin käy vähän aikaa...bensapumppua tai sille relettä melkein veikkaisin ;)
-
Joo, ei tuo oikein ajonestolta vaikuta, jos kuitenkin käy vähän aikaa...bensapumppua tai sille relettä melkein veikkaisin ;)
En nyt tiedä miten 850 ajonesto tekee, mutta ainakin vaggilaiset lähtee käymään ja sammuttaa itsensä juurikin parin sekunnin päästä, jos ajonesto jää päälle.
-
Toivotaan että vinkit ja linkit on luettu kun niin helppoa sen Volvon korjaus on tällöin.Suriseeko se bensapumppu kuten tuossa linkissä luki aloitetaan vaikka siitä.
-
Ja suosittelen lämpmästi Jari Ritarin pajaa Ritariauto Oy Lahdesjärvellä (IKEAn lähellä)
http://www.autoasi.fi/index.php/korjaamo/ritariauto_oy
-
Se onko vika ajonestossa vai bensapumpussa selviää siitä ledistä siinä kojelaudan päällä, jos se vilkkuu niin ajonesto.
Mulla volvo ei joskus käynnistyny vaikka starttas niin oli se akulta lähtevä ohut punanen johto hiertäny itensä akkutelinettä vasten poikki.
Ja vara-avaimella mennään kun toisen kanssa menee ajonesto päälle :-\ Tarttis ostaa uus vara-avain mutta kun on niin hyvän hintanen >:(
-
Auro on nyt siis käynyt pajalla ja syyllinen todellakin oli bensapumpun rele. Päästiin siis vähällä...
-
Hyvä homma 30€ vika. kuten tuolla linkissä kerroTtiin se relee on syytä olla siellä hanskalokerossa varuiks että sen takia ei tarvitse matkaa keskeyttää,