Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: jussit - 06.11.2012, 12:36:28

Otsikko: 245 Kysymyksiä
Kirjoitti: jussit - 06.11.2012, 12:36:28
Elikkäs, mulla on 245 B200e turbo -84.

Vaihdoin laturin eilen. Tuntuu lataavan nyt, mutta mittariston varoitusvalot vilkkuvat ja palavat välillä, yleensä kaasua painaessa. Huomasin remontin jälkeen, että laturin vieressä yksi johto on kuoriutunut niin, että paljas johto on näkyvissä, ja ilmeisesti osuu laturiin. Tämä johto siis tulee ilmeisesti akulta, ja menee lohkoon kiinni. Onko kyseessä maadoitusjohto, ja olisiko se syyllinen tähän "diskoon"?

Kysymys nro 2:
Kuinka iso homma on vaihtaa M47 nykyisen automaatin tilalle? Paljonko osia joutuu vaihtamaan, ja kuinka helposti kytkinpoljin ja vaijeri asentuu? Lähinnä kulutuksen takia olisin ko. hommaa tekemässä.

Kysymys nro 3:
Onko teillä kokemuksia, kuinka tällaisen koneen saisi käymään etanolilla? Ilmeisesti vaatisi erillisen bensanpaineensäätimen, että saisi seoksen tarpeeksi rikkaalle?

Kiitos!
Otsikko: Vs: 245 Kysymyksiä
Kirjoitti: perttu - 06.11.2012, 15:03:25
Korjaa ne johdot nyt ensin.Yleensä vika viittaa hiilien hyppimiseen.M47 on polt on juttu automaatin tilalle.
Otsikko: Vs: 245 Kysymyksiä
Kirjoitti: Kaziganth - 06.11.2012, 15:05:29
M47 on polt on juttu automaatin tilalle.
Tietenkin pitää hommata kytkinpoljin ja teline jne.