Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: pptalo - 06.11.2012, 16:36:02
-
Miten sen saa nollattua kotikonstein? Nyt ei tee mitään, mutta näytössä lukee ON
Jossain luki että ohjausjohto hetkeksi irti (missä?), tuulilasin etupuolella olevan muovin alta irroitin liittimen hetkeksi olisiko ollut 6 napainen. Ei apuja.
Sulakkeelle en päässyt, en saanut ylimmäistä rasiaa pois edestä.
Viime syksynä kun oli kesälaatua tankissa webasto savutti ihan sikana. Heti kun tankkasi talvilaatua webasto alkoi pelaamaan ja pelasi koko talven moitteetta. Nyt savutti taas, mutta lopetti toimintansa kokonaan ennenkuin sain talvilaadut tankkiin.
Tästä kesälaadun savuttamisesta löysin juttua viimevuonna muilta foorumeilta. Muistaakseni ainenkin Citikkamiehet oli vaikeuksissa kun niissä ei saa pakkokäynnistystä pois.
-
Väittäisin, että lukitustila ei aukea johtoa irroittamalla, vaan vaatii testerin kaveriksi, jolla vikakoodi nollataan.
-
Jos se on V-malli (kuten Miksu toisaalla muisteli) niin pitäisi onnistua kotikonstein:
http://www.scribd.com/doc/94529784/Workshop-Manual-Thermo-Top-v-en-WEB
sivu 15
Mutta tuo savutus on selkeä merkki, että polttimen käyttötunnit ovat täynnä.
-
Missä ko. Volvossa on toi sulake?
Kävin sinisellä kuittauttamassa 55 eur. ja nyt tankissa yli puolet talvilaatua. Pelaa eikä savuta. Ihan sama kuin viimesyksynä. Paitsi vuosisitten ei kerinnyt lukittua.
-
Mutta tuo savutus on selkeä merkki, että polttimen käyttötunnit ovat täynnä.
Ei välttämättä. Se on kyllä merkki siitä, että palaminen ei ole täydellistä, mutta voi johtua esim juuri tuosta kesälaadun polttoaineestakin, joka ei rajalämpötiloissaan enää toimi, niinkuin pitäisi.
Eli testerillä vikakoodien nollaus, automaattikäynnistys pois ohjelmallisesti, ellei jo ole poistettu niin lämmitin ei karstoitu niin paljon.
-
Missä ko. Volvossa on toi sulake?
Tuota sulaketta ei ole, tuo näyttäisi olevan "jälkiasennus" kellon sulake.
Ainut sulake mikä webastolle on, on moottoritilan sulakerasiassa sulake nro 22, mutta sen irroittaminen on täysin sama asia, kuin webaston johtoliittimen irroitus, koska tuolloin webastolta katoaa täysin virta.
Webastoon menee autosta periaatteessa neljä johtoa, jännitteensyöttö, maa ja 2kpl can-väyläjohtoja
-
http://www.scribd.com/doc/94529784/Workshop-Manual-Thermo-Top-v-en-WEB
sivu 15
Ohje näyttäisi olevan ihan normi jälkiasennuswebaston jonka kytkennällä ei taas ole mitään yhteistä Volvon alkuperäisasenteisen kanssa...
Siis Volvon omalla softalla olevan CAN-väyläohjatun kanssa.