Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: JAKEH - 07.11.2012, 10:45:44
-
Tervehdys !
Kabiini ei oikein lämpiä, ja olen tullut tulokseen että termostaatti saattaa olla vaihdon tarpeessa.
Vaan oli hämmästys suuri kun kävin sinisellä kysymässä hintaa...
termari 200 € ja 3 tuntia töitä päälle , kok.kustannus 500 € luokkaa ???!!! :idiot2:
Onko kukaan tehnyt ko hommaa itse ja löytyykö termareita muualta kuin siniseltä ?
-
Oon vaihtanut kerran ja onneksi termari on tuon moottorityypin jälkeen taas siirretty takaisin perinteisesti moottorin etupuolelle...
Tuo kolme tuntia ei ensikertaa tehdessä riittänyt alkuunkaan, se riittää kun on homman tehnyt pari kolme kertaa, muistelisin, että 5-6 tuntia sain siihen käytettyä ja se ihan korjaamo-olosuhteissa urakka-palkalla.
Joo, täyttä pelottelua täynnä koko viesti, mutta ei tosiaan mikään helpoimmasta päästä oleva termarin vaihto :)
Tuota moottorimallia oli niin vähän aikaa ja se on vielä sen verran tuore tapaus, että uskoisin, että tarvikkeena ei termaria saa, pari varaosamaahantuojaa vilkaisin, eikä niiltä ainakaan löytynyt tuohon D5244T10?? tämä se lienee? koneeseen termaria.
Sehän tulee koteloineen, eikä ole perinteinen pelkkä termari.
-
Pitäisikö ongelmaa etsiä kuitenkin polttoaine toimisen lämmittimen suunnasta?
-
Kiitos vastauksista,
Pitää varmaan ostaa alkuper. osa ja varata viikonloppu aikaa vaihdolle...
Webastoa kun käyttää niin kabiiniin saa lämpöä, joten se kai sitten pelaa.
-
Kiitos vastauksista,
Pitää varmaan ostaa alkuper. osa ja varata viikonloppu aikaa vaihdolle...
Webastoa kun käyttää niin kabiiniin saa lämpöä, joten se kai sitten pelaa.
Omassa V70 vm.2010 D5 205hv moottorilämmöt nipin napin nousee 60 asteen päälle.
Kysymyksiä vaihtotyöhön liittyen:
- mistä termari kannattaa hankkia, että saa oikeanlaisen? Autodoc tarjoaa esim tällaista https://m.autodoc.fi/triscan/7234474 (https://m.autodoc.fi/triscan/7234474)
- mistä kohtaa termari tarkalleen ottaen löytyy? Vaihdetaanko koneen ylä vai alapuolelta? Jostain luin että egr:n joutuu irtoittamaan samalla...
- Tarvitseeko nesteet poistaa vaihdon ajaksi?
Alfamerin korjausoppaasta ei tässä tilanteessa ollut yhtään apua.
-
Mulla myös alkoi hytti olla kylmä ja tuli tekst ''jäähdytysjärjestelmä vaatii huoltoa''. Onko tuo termostaatti moottorin vasemmassa päädyssä? Sinne piiloon ainakin letkut näyttäisi menevän. Mitä kaikkea siitä joutuu purkamaan että pääsee käsiksi?
-
Mulla myös alkoi hytti olla kylmä ja tuli tekst ''jäähdytysjärjestelmä vaatii huoltoa''. Onko tuo termostaatti moottorin vasemmassa päädyssä? Sinne piiloon ainakin letkut näyttäisi menevän. Mitä kaikkea siitä joutuu purkamaan että pääsee käsiksi?
T10 koneen termari on pakosarjan alla! Ko konetta löytyy kahta lohkomallia, alkupään sarjat tuo hankalampi ja loppupään sylinteriryhmiin on tehty muutos tuolle vesikierrolle ja termarille siten että termari löytyy lohkon etupuolelta.
-
Omassa V70 vm.2010 D5 205hv moottorilämmöt nipin napin nousee 60 asteen päälle.
Kysymyksiä vaihtotyöhön liittyen:
- mistä termari kannattaa hankkia, että saa oikeanlaisen? Autodoc tarjoaa esim tällaista https://m.autodoc.fi/triscan/7234474 (https://m.autodoc.fi/triscan/7234474)
- mistä kohtaa termari tarkalleen ottaen löytyy? Vaihdetaanko koneen ylä vai alapuolelta? Jostain luin että egr:n joutuu irtoittamaan samalla...
- Tarvitseeko nesteet poistaa vaihdon ajaksi?
Alfamerin korjausoppaasta ei tässä tilanteessa ollut yhtään apua.
Tähän vastatakseni, käytin auton paikallisella Fixuksella laitettavan tuon termasin suhteen. Kavereilla menikin 8h laittaessa kun osat eivät tahtoneet lähetä kunnolla irti. Termari mallia kalliimpi (250€), ettei heti vika uusiudu. No nyt termari on vaihdettu ja kabiini lämpiää. Termari oli todellakin hajalla. Tiivisteet sisällä rikkoutuneet ja aiheuttivat sen että termari oli kokoajan auki.
Onneksi en itse alkanut tuota vaihtamaan...