Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: stuge - 08.11.2012, 22:10:27
-
Elikkä lambda anturi meni katkipoikki jäädessään putken ja pohjan väliin, uuden hain mätänetistä ja vaihoin mutta mittarissa palaa vieläkin se varotusvalo.. Pitääkö se nollata jollain tavalla vai pitäskö sammua ittestään? ??? Ja toinen juttu, viekö enemmän kakkua jos lambda ei toimi tai tuleeko muita ongelmia sen kanssa ...
Topic siirretty ja otsikkoa selvennetty. T: Puavo
-
Ota nro 1 sulake tai akunkenkä irti ja polta tupakki, nollautuu vikakoodit.
Viehän se enemmän ainetta, koneesta ja osien kunnosta riippuu paljonko.
Kai otit bosch tai muun merkki lambdan, halvat tarvike mallit ei tahdo kestää.
-
Tuotas... Ei kannata lukaista FAQ:a..... ;)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
Ei kannata, eihän.... :D
Ja ei kannata myöskään mainita autoa, missä ongelma on esiintynyt? ;)
Ota nro 1 sulake tai akunkenkä irti ja polta tupakki, nollautuu vikakoodit.
Juu ei.... Koska kaikki adaptiiviset arvot nollautuvat! :buck2:
Tuo FAQ:n ohjeet toimivat LH2.4:ssa.
-
Juuh.. Eli b200f lh lla, kiitos ja sori nyt vaan ;D en tohinoissa tajunnut mainita. Ja en myöskään
Löytänyt tuota palstaa
-
Juuh.. Eli b200f lh lla, kiitos ja sori nyt vaan ;D en tohinoissa tajunnut mainita. Ja en myöskään
Löytänyt tuota palstaa
Vuosimalli? Auto? :o
Tässäkin olisi auttanut se, jos olisit laittanut tämän viestin siihen osastoon, johon autosi jutut kuuluvat.
Tässä osastossa on takavetoisten ns. malliriippumattomia yleisjuttuja.
-
89, 240 gl, juu ja juuu ens kerralla tiedän sit
-
89, 240 gl, juu ja juuu ens kerralla tiedän sit
Ok! Loistavaa... Nyt tiedämme mistä on kysymys.
Eli onko sinulla tuon FAQ:n kuvien mukainen laatikko siellä kuskin puolella iskaritolpassa jossakin?
Jos on, niin sinulla on LH2.4 moottorin ohjauksena. Joten lue vikakoodit ohjeen esittämällä tavalla ja kerro ne sitten meille, niin osaamme neuvoa eteenpäin! :hello:
-
Tehdään näin :)
-
Juu ei.... Koska kaikki adaptiiviset arvot nollautuvat! :buck2:
Jos lambda on rikki niin adaptiiviset arvot on varmaan ihan h*mmetin kohdillaan. Eli luultavasti parempi vaan että hukkuvat. :)
-
Jos lambda on rikki niin adaptiiviset arvot on varmaan ihan h*mmetin kohdillaan. Eli luultavasti parempi vaan että hukkuvat. :)
Viestin aloituksessa puhuttiin mekaanisesta viasta (lambda poikki). Jolloin adaptiiviset arvot ovat ns. kartoillaan vielä. ;)
Nimittäin LH:lla kestää noin reilun tankillisen tai kahden verran saada ne kuosiinsa.
Ja yleisestikkin ottaen akun navan irroittamisella tehty vikakoodien nollaus on huono tapa kun siihen on se oikeakin (toimiva) tapa olemassa. Jonka voi tehdä vaikka koneen käydessä. Toki tämä edellyttää sitä diaknostiikka pömpeliä ja uudemmissa tehtyä adapteria siellä muka obd-liittimessä.
-
Viestin aloituksessa puhuttiin mekaanisesta viasta (lambda poikki). Jolloin adaptiiviset arvot ovat ns. kartoillaan vielä. ;)
Nimittäin LH:lla kestää noin reilun tankillisen tai kahden verran saada ne kuosiinsa.
Ja yleisestikkin ottaen akun navan irroittamisella tehty vikakoodien nollaus on huono tapa kun siihen on se oikeakin (toimiva) tapa olemassa. Jonka voi tehdä vaikka koneen käydessä. Toki tämä edellyttää sitä diaknostiikka pömpeliä ja uudemmissa tehtyä adapteria siellä muka obd-liittimessä.
Ei siinä kyllä ihan noin kauaa mene.
-
Ei siinä kyllä ihan noin kauaa mene.
Kuinka kauan siihen sitten menee?
No, ainakin omassa kotterossani siihen menee yllättävän kauan. Olen näet seuraillut sitä, milloin tietyt parametrit täyttyvät. ;)
-
Vikakoodit luettu ja 212 tuli ulos, eli signaali puuttuu. Piuhat pitäs olla ok, eli vinkkejä mistä alkaa ettii, en vaa usko et olis yhtäkkii muuutaki mennny :D eli voiko lambda olla viallinen? Ei oo bosch vaan joku tarvikemalli.
-
Jos kyseessä mätänetin tarvike, ei sen lämmitysvastus ole kovin pitkäikäinen (ainakaan omassani ei ollut).
Eli mustasta tulee lambda-signaali ja valkoiset ovat lämmitysvastuksen piuhat. Auton puolelta en kaks-satkusta osaa sanoa.
Mittaa ensin lambdan ja auton korin välinen vastus, niin tiedät, ettei vika ole putken maadoituksessa.
Ja kun kone on lämmin ja lambda myös, pitäisi mustan piuhan ja maa väliltä tulla jokin epämääräinen jännite jossain 0,7v tuntumassa.
-
Vikakoodit luettu ja 212 tuli ulos, eli signaali puuttuu. Piuhat pitäs olla ok, eli vinkkejä mistä alkaa ettii, en vaa usko et olis yhtäkkii muuutaki mennny :D eli voiko lambda olla viallinen? Ei oo bosch vaan joku tarvikemalli.
Nollasitko ne koodit ennen lukua?
-
Ai niin, siis pitääkö ne nollata ensin? Mulle ihan uutta nuo vikskoodit.. En nollannut siis, valaise minua ja kerro että pitikö ???
-
vanha vikakoodi kummittelee niin kaun, kunnes nollaat sen!
Eli nollaa koodit ja heitä pieni lenkki ja lue koodit uudelleen....
-
Nollasin ja lambda valo sammui :) kiitos teille!
-
Nollasin ja lambda valo sammui :) kiitos teille!
Ollos hyvä! :hg: