Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: jyrkiboy - 09.11.2012, 15:13:51
-
Tuli vahingossa ostettu V70 R automaatti MY97 johon tarvitsee hommata seuraavia osia, mutta mistä
- etupään vetonivelet, onko sinisen tiski ainut paikka. Pitää vähän ääntä käännettynä pyörät ääriasentoon.
- uusi pakoputkisto, Ferrita näyttäisi kivalta ja hinnakkaalta, muita vaihtoehtoja?
- alustasarja, suosituksia ja mistä saa.
-
Tuli vahingossa ostettu V70 R automaatti MY97 johon tarvitsee hommata seuraavia osia, mutta mistä
- etupään vetonivelet, onko sinisen tiski ainut paikka. Pitää vähän ääntä käännettynä pyörät ääriasentoon.
- uusi pakoputkisto, Ferrita näyttäisi kivalta ja hinnakkaalta, muita vaihtoehtoja?
- alustasarja, suosituksia ja mistä saa.
FWD vai AWD ?
Ulommat nivelet löytyy Motonet tms. varaosaputkasta, samat kaikissa 850 ja X70 bensa turboissa -98 asti.
FWD pakoputkistoa löytyy esim. Simons/BSR, JT, vakioputkistoa Siniseltä, Motonetistä jne.
AWD vaihtoehtoja on Ferrita, Simons/BSR tai originaali.
FWD alusta on vähän mielipide kysymys ja haluaako säädettävän vai ei ja kuinka paljon pitää madaltaa?
AWD alustoja ei Öhlinsiä lukuunottamatta ole tiedossa, joissa on tuv laput.
-
Kiitos vastauksesta ja kyseessä AWD versio.
Alusta osia löysin mm täältä
http://www.chassit.se/
-
Kiitos vastauksesta ja kyseessä AWD versio.
Alusta osia löysin mm täältä
http://www.chassit.se/
Nii olihan tämä nelikko alueella... :facepalm:
Tuolta chassIT:stä löytyy alustoja, mutta ainakaan aikaisemmin ei ollut tuv lappuja.
-
Eipä taida lappusia löytyä nytkään joten mistäs näitä Öhlinsin osia saa kun en millään meinannut löytää? Teettää kovasti töitä löytää sopivia osia.
H & R jouset löytyi
http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?32=7377&51=506000059873&35=5060&125=0&36=189&124=189&14=4&10=CE141478167A26B7E040A8C0143E6F45107004&12=140
Nivoille
http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?32=7377&51=506000059873&35=5060&125=0&36=189&124=189&14=4&10=CE141478167A26B7E040A8C0143E6F45107004&12=140
ja täältä sais http://www.raceinspired.com/p-19598-hr-sport-springs-volvo-v70-awd-with-self-leveling-1993-1999.aspx (http://www.raceinspired.com/p-19598-hr-sport-springs-volvo-v70-awd-with-self-leveling-1993-1999.aspx)
-
AWD perän madalluksessa kannattaa muistaa sellainen, että nivojen kanssa madaltaessa jousen pituus ei voi olla paljon alkuperäistä lyhyempi, koska tällöin nivomaatti sanoo todennäköisesti poks.
Esim Chassit:n jousissa on samat mitat kuin vakioissa, mutta jousi on jäykempi. Itse madallus ko.sarjalla tapahtuu nivon alapään kiinnityspisteen laskemisella, jolloin nivomaatin toiminta alue siirtyy.
-00 R malli on matalampi ja sen nivot on madallettuun alustaan tarkoitettu, mutta iskari on kuitenkin fyysisesti samanmittainen kuin 97-98 mallissa (R ei vaikuta asiaan)
-
Saan tämän kikottimen vasta viikon päästä ja sitten pääsen katsomaan tarkemmin mitä sieltä takaa oikein löytyy.
Ensimmäisenä menee vetonivelet vaihtoon ja pakoputki cat-back. Onko noiden nivelten vaihdossa mitään erikoista? Putki tulee mahdollisesti TME:ltä 100mm ulostuloilla.
-
Tässä ois varmaan harkinnan paikkaa silleesti, että mitäpä jos laittais taakse normi-iskarit ja yläpäät? Nivot menis varmaan hyvin kaupan ja sais rahaa alustapäivitykseen.
EDIT:hyvää isäinpäivää btw