Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: migl - 09.11.2012, 19:09:04
-
Elikkä olin tallissa ja auto nosturilla. Perus fiksailuja tein (pakoputken kiinnitys yms) mutta olin kotiin lähössä niin volvo oli asiasta eri mieltä... Tyhjäkäynti on normaali, mutta kun rupeaa kaasua antamaan, niin melkeen tukehtuu ja tarpeeks kun sitä härnää, niin putkessa paukahtaa, mutta sopivalla pilkkimisellä saa kuitenkin kierrokset ihan "rajottimelle" asti.. Siis tuossa kun autoa fiksailin niin mitään sellasta en tehny, että olis oikeen itteensä voinu ottaa... Bensapumpun releen otin ysisarjalaisesta lainaan ja ei muutosta.. Vaihdoin myös bensasuodattimen vieressä olevan pumpun (onkos se nyt sitten siirtopumppu) uuteen ja ei muutosta.. Se edellinen vuoti meinaan vähäsen.. Mutta anyway sulakkeetkin kävin jo läpi ja bensapumpun ääni kuuluu kun virrat laittaa päälle ja auto tärähtää hyvin käyntiin ja pysyy tyhjäkäynnillä kauniisti.. Ei myöskään sammu kun palauttaa auton ylemmiltä kierroksilta...
Tähän asti vaihdettua/katottua on tulpat, bensapumppu, mahdolliset bensavuodot, konehuoneessa liittimiin suihkittu kontaktisprayta ja noita kaiken maailman alipaineletkuja on irroteltu ja kateltu.. IMM liitin otettu myös irti ja putsattu.
-
Saiko lambda-anturi osumaa remontissa?
-
Saiko lambda-anturi osumaa remontissa?
Itseasiassa tossa jokunen aika sitten oli semi jyrkkä nousu, jossa pohja otti osumaa (saattoi ottaa lambda anturi osumaa?) ja sen seurauksena syttyi vihreä kolmiovalo kojetauluun (onko se vikakoodivalo tjsp?) eli voiskohan lambda olla sökö? Ehjälle se päälle päin näyttää.. Ja siis olisko viime viikon lauantaina tapahtunut se kolahdus pohjaan.. Tosin siinä samassa putki irtos yhestä pantaliitoksesta ja eilen sen liitoksen korjasin samalla kun auto oli ylhäällä. Silloin kun oli liitoskohassa "lovi", kaasun kun päästi niin saattoi poksahdus kuulua putkesta välillä. Esim 1 vaihteelta siirryttäessä 2 vaihteelle.. Ei sentään joka kerta.. Mut eikös se oo normaalia jos putkisto ottaa ilmaa jostain, että poksahtelee..? Tosin nyt se liitos on taas ehjänä ja ei putki vuoda mistään..
-
Itseasiassa tossa jokunen aika sitten oli semi jyrkkä nousu, jossa pohja otti osumaa (saattoi ottaa lambda anturi osumaa?) ja sen seurauksena syttyi vihreä kolmiovalo kojetauluun (onko se vikakoodivalo tjsp?) eli voiskohan lambda olla sökö? Ehjälle se päälle päin näyttää.. Ja siis olisko viime viikon lauantaina tapahtunut se kolahdus pohjaan.. Tosin siinä samassa putki irtos yhestä pantaliitoksesta ja eilen sen liitoksen korjasin samalla kun auto oli ylhäällä. Silloin kun oli liitoskohassa "lovi", kaasun kun päästi niin saattoi poksahdus kuulua putkesta välillä. Esim 1 vaihteelta siirryttäessä 2 vaihteelle.. Ei sentään joka kerta.. Mut eikös se oo normaalia jos putkisto ottaa ilmaa jostain, että poksahtelee..? Tosin nyt se liitos on taas ehjänä ja ei putki vuoda mistään..
Se on just se vika valo :) Lukaseppa koodit jos siellä on se vika koodi pömpeli iskari tolpan vieressä
-
Koodeja en lukassu, mutta auto toimii isoilla kierroksilla sähköryypyn avulla. Mikäs perkele siinä nyt vois olla.. Pitäs varmaan ne koodit lukasta.
-
Koodeja en lukassu, mutta auto toimii isoilla kierroksilla sähköryypyn avulla. Mikäs perkele siinä nyt vois olla.. Pitäs varmaan ne koodit lukasta.
Kannattaa lukasta, ei oo ku hetken homma :)
-
V*ituiksi meni ku Jeesuksen pääsiäinen... Eipä se Volvo anna lukasta vikakoodeja... Se punanen valo palaa vaan kokoajan.. Kohta loppuu usko toivo ja rakkaus... Kohta koittaa volvolle viimenen matka eli paaliin..
-
Paali korjaa käyttäjälähtöiset virheet vain väliaikaisesti.
-
Ostin tänään bensasuodattimen.. Teoriassahan se vois olla mahdollisesti yks syy siihen, miks ei skulaa, mutta se selvinee huomenna.. Onko muilla tehnyt toi vikakoodihökötys sen, että ei anna lukea koodeja vaan punanen ledi palaa jatkuvasti?
-
Bensasuodatin vaihdettu + siirtopumpun ja suodattimen välinen letku, koska oli pieni reikä siinä, mutta ei muutosta.. Voiskohan vika olla suuttimissa tai siinä alipainekellossa? Aattelin huomenna ysisarjalaisesta lainata sitä alipainekelloa.. Toisaalta mystistähän tää on, koska starttaa nätisti ja tyhjäkäyntiä käy nätisti.. Voiskohan olla mahollista, että älyboksissa olis jotain nyt menny ketuiksi..? Tietysti se on mahdollista, mutta onko sellasta muille tapahtunu..
E: Katottu myös, että auto käy kaikilla 4:llä voimanlähteellä eikä vajaasti :D
-
Ota sulake 1 irti, odottele sen aikaa että metsästät konehuoneesta lambaadan johdot, irroitat niistä sen yksijohtoisen liittimen auki, pistä sulake takasin ja koneet tulille ja testaa mitä tekee? Tällä eliminoidaan lambdan vaikutus seoksiin, ja jos kyseessä on vakio kone ja osat on kunnossa, kone toimii aivan ensimmäisten käyntihetkien pientä ylirikasta seosta lukuunottamatta ihan hienosti, normikäyttäjä ei taatusti huomaa eroa muuten kun siitä että lambdavalo syttyy muutaman kilometrin ajon jälkeen.
-
Täytyypä testata kun päivä valkenee ! :)
-
No joo-o... Looginen selitys löyty mysteerille.. Elikkä IMM johdot oli aikasemmin edellisillä omistajilla korjailtu abicoilla.. Noh siellä oli piuhat kireellä ja sitten ku ilmanputsarin kopan otti irti elementin putsaamista varten, niin siellä rupes piuhat irtoilemaan ja näin ollen IMM toimi vajaasti.. Kyllä siitä eron huomas kun auto oli käynnissä ja nykäs liittimen irti, mutta täydellisesti se ei toiminu, kun ei kaikki liitokset ollu kosketuksessa.. :D Nyt vaan tyhjäkäynti aaltoilee jonkin verran ja tuntuu, että ei oo kaikki vedot tallella, mutta eipä tässä enää oo suurta hätää, kun auto kulkee eteenpäin... Veikkaan, että vika on niissä kiinalaisvalmisteisissa tulpissa, mitkä laitoin kiinni edellistä probleemaa selvittäessä.. Pitäs hakee jotkut NGK:t tjsp mätänetistä ja vipata ne kiinatulpat roskiin..