Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Daiffi - 11.11.2012, 11:11:57
-
Volvoon pitäisi vaihtaa iskarit taakse nykyiset ihan loppu ja lyö pohjaan. Mitä iskareita suosittelisitte ? Onko Monroe, Kyb tai sachs ostamisen arvoisia ?
Autona toimii 2002vm v70. :)
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1276.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1276.0)
Tuolta lueskelemaan alustamuutoksista :pomo:
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1276.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1276.0)
Tuolta lueskelemaan alustamuutoksista :pomo:
Mjoo pitääpi tuota selailla.. Suurimmaks osaks tuola ny puhutaan vaan madaltamisesta ja niihin sopivista iskareista mitä ei olisi tarvis tehdä. :P
-
Itse käyttänyt Sachs tuotteita, ei huonoja kokemuksia. Ja ei mielestäni mitkään kalliit. TRW ei kuulema niin hyvä iskareissa.
-
Alkuperäinen on Sachs Super Touring.
Eli sillähän on hyvä mennä???
http://www.biili.fi/products.php?g1=35e2f4&g2=f70ffb&g3=717f27&n=3
Mulle tungettiin toissavuonna taakse Monroe Sensa-Tracit. (olin pyytänyt vakioiskareita eli Sachs Super Touring)
Oli kyllä niin surkeet kun vain voi olla. Takapää pomppi koko ajan (en tiedä oliko vialliset).
Ja joutu huoltopaikka vaihtamaan iskarit niihin jota olin pyytänytkin. Ja sitten oli taas mukava ajella.
-
Mjoo pitääpi tuota selailla.. Suurimmaks osaks tuola ny puhutaan vaan madaltamisesta ja niihin sopivista iskareista mitä ei olisi tarvis tehdä. :P
No pääasiassa joo madalluksesta..
Alkuperäinen on Sachs Super Touring.
Eli sillähän on hyvä mennä???
Miksi laittaa alkuperäset?
Pienellä lisä rahalla saa paljon paremmat esim, Sachs Advantget. Oli muistaakseni muutaman kympin kalliimmat ku alkuperäset. Ja en hakenu marmoritiskiltä osia :pomo:
-
Omassa Koni FSD mutta se myydään sarjana. Kaveri osti kesällä: http://www.motoral.fi/tuotteet/henkilo-ja-pakettiautojen-osat/iskunvaimentimet-ja-jouset/Koni-Strt--iskunvaimentimet (http://www.motoral.fi/tuotteet/henkilo-ja-pakettiautojen-osat/iskunvaimentimet-ja-jouset/Koni-Strt--iskunvaimentimet) 75€ maksoi taakse.
-
Sachs Advantge, siinä mun suositus iskariksi.
-
Alkuperäinen on Sachs Super Touring.
Eli sillähän on hyvä mennä???
http://www.biili.fi/products.php?g1=35e2f4&g2=f70ffb&g3=717f27&n=3
Mulle tungettiin toissavuonna taakse Monroe Sensa-Tracit. (olin pyytänyt vakioiskareita eli Sachs Super Touring)
Oli kyllä niin surkeet kun vain voi olla. Takapää pomppi koko ajan (en tiedä oliko vialliset).
Ja joutu huoltopaikka vaihtamaan iskarit niihin jota olin pyytänytkin. Ja sitten oli taas mukava ajella.
Tervehdys!
Marmoritiskillä sanottiin, että V70 D5 Classicin alkuperäisiskari taakse on Volvon varaosanumerolta VOLVO 30736623
Onkohan tämä nyt siis sama kuin tuo Sachs Super Touring?
-Artto
-
Tervehdys!
Marmoritiskillä sanottiin, että V70 D5 Classicin alkuperäisiskari taakse on Volvon varaosanumerolta VOLVO 30736623
Onkohan tämä nyt siis sama kuin tuo Sachs Super Touring?
-Artto
On
http://www.biili.fi/products.php?g1=35e2f4&g2=717f27&g3=6a842b (http://www.biili.fi/products.php?g1=35e2f4&g2=717f27&g3=6a842b)
Autopartsmarketin sivulla haku johon laittaa volvon osanumeron, niin kertoo sopivat vastaavat. http://autopartsmarket.fi/?code=30736623&action=catalog_price_view
Ja Sachsin on ne alkuperäiset mutta Volvon tarra päällä. (ainakin mun vanhoista löytyi Sachsin tarra sieltä Volvon tarran alta)
-
Kiitos Rompe!
-
Sachs on oikein hyvä!
-
Bilstein B6 ja ns. vahvistetut jouset, saa tuoda hyvän ylikuorman viinaa Tallinnasta ilman että tulli liputtaa puntariin :pomo:
-
Nostetaanpa vanhaa aihetta niin ei tarvitse uutta aloittaa. Takaiskareiden valinta menossa sillä nykyiset nivot alkavat olemaan elämänsä loppupuolella. En kuljeta usein painavaa kuormaa/kärryä mutta haluaisin kuitenkin pitää perän jämäkkänä näitäkin tilanteita varten. Eteen tuli vaihdettua n. vuosi sitten Bilstein B4 tolpat ja taakse olen harkinnut kuormajousia ja Bilstein B6:a (niinkuin aikaisempi kirjoittaja ehdotti). Tuleeko tällä kombinaatiolla jo turhankin kova vai pitäisikö ottaa mieluummin tavan jouset ja B6:et? Vai kenties kuormajouset ja B4:et? Merkki tulee suurella todennäköisyydellä olemaan Bilstein, ellei joku osaa ehdottaa parempaa vaihtoehtoa.
Autona 2005 V70.
-
Nostetaanpa vanhaa aihetta niin ei tarvitse uutta aloittaa. Takaiskareiden valinta menossa sillä nykyiset nivot alkavat olemaan elämänsä loppupuolella. En kuljeta usein painavaa kuormaa/kärryä mutta haluaisin kuitenkin pitää perän jämäkkänä näitäkin tilanteita varten. Eteen tuli vaihdettua n. vuosi sitten Bilstein B4 tolpat ja taakse olen harkinnut kuormajousia ja Bilstein B6:a (niinkuin aikaisempi kirjoittaja ehdotti). Tuleeko tällä kombinaatiolla jo turhankin kova vai pitäisikö ottaa mieluummin tavan jouset ja B6:et? Vai kenties kuormajouset ja B4:et? Merkki tulee suurella todennäköisyydellä olemaan Bilstein, ellei joku osaa ehdottaa parempaa vaihtoehtoa.
Autona 2005 V70.
Jos vaihdat nivojen tilalle normi-iskarit, niin muista samalla vaihtaa sinne yläpäähän ne uudet iskarin yläpäät, koska nivojen yläpäät on erillaiset..
Kai sinne käy prikka, mikä estää iskarin läpimenon.
Jos edessä on bilsteinin tekemät iskarit, niin kai taakse kannattaa laittaa saman merkin iskarit ?
-
Jätän vaihtotyön mekaanikolle kun en oikein ole autonasentajasorttia. Bilsteinit otan ensisijaisesti kun edessä moiset ovat mutta suurin kysymys onkin:
Tavan jouset vai kuormajouset?
B4 vai B6?
B4 on enemmän OE vaihtoehto ja B6 on performance versio jonka pitäisi olla tarkoitettu raskaammalle kuormalle, ei kuitenkaan madalletuille alustoille, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Kysymys onkin mikä kombinaatio olisi paras. Kuormajousi + B6, kuormajousi + B4, tavan jousi + B6 vai mikä optio. Perä saisi pysyä jämäkkänä mutta ei siitä mikään lava auton perä tarvitse tulla. OE on toki aina varma valinta mutta mielestäni auton alkuperäisasennus (Nivomat + nivomatien löysemmät jouset) ei ole yksi yhteen verrattavissa yleiseen käsitykseen OE asennuksesta.
-
Itsellä on bilsteinenin b6 hd joka kulmassa ja takana lesjöfors vaununveto jouset vaihdettu lisäksi.Tykkään ainaskin itse,kun on jämäkämpi alusta ja pelaa vaunun kanssakin hyvin.
-
Mulla on mk3:ssa konin special activet. Jos nyt laittaisin niin Bilstein b6 ilman epäröintiä. Edellisessä autossa oli ja tykkäsin, koni sa on vähän löysä
-
Kiitos vastauksista. Eiköhän ne B6:t sitten laiteta tilaukseen kuormajousien kanssa. Onpahan jämäkkä perä sitten ainakin.
-
Vaihoin viime syksynä velipojan V70 -03 nivojen tilalle motonetin normi-iskarit+kuormajouset. Yläpäähän en vaihtanu mitään kiinnikkeitä. Autolla ajetaan useasti kovalla kuormalla ympäri Suomea, ja hyvin on toiminu!!
-
Olen käyttänyt Volvossa Sachs iskareita, toimii.
-
Vaihoin viime syksynä velipojan V70 -03 nivojen tilalle motonetin normi-iskarit+kuormajouset. Yläpäähän en vaihtanu mitään kiinnikkeitä. Autolla ajetaan useasti kovalla kuormalla ympäri Suomea, ja hyvin on toiminu!!
Noissa on sitten ilmeisesti eroja, mulla ei toiminut pahastikaan nivojen yläpäillä vaan kolisi pirusti. Nivon yläpää on puolipallo joka vastaa suoraan kumiin, tavallisen iskarin yläpää on pienemmällä reiällä ja erimallinen muutenkin.
-
Tuen, ja iskarin väliin iso prikka.Toimii.