Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: teemu92 - 12.11.2012, 21:06:56
-
Eli tulin ajosta pihaan, auto toimi normaalisti ajettaessa. Olin lähdössä ajoon mutta autopa ei käynnistyntkään?! Löpöä on ja virtaa tulee starttaakin ihan normaalisti, mutta ei suostu käynnistymään. Mikähä mahtais olla?
-
Olisiko toista virta-avainta millä kokeilla?
Ettei vaan ajonesto kummittelisi.
-
Kakella ovet lukkoon ja auki. Sit uusi starttaus yritys.
-
Emäntä aamul koittaa toisel avaimella, ite en kerinny tänää. Kokeilin monta kertaa laittaa lukkoo ja auki.
-
Eli tulin ajosta pihaan, auto toimi normaalisti ajettaessa. Olin lähdössä ajoon mutta autopa ei käynnistyntkään?! Löpöä on ja virtaa tulee starttaakin ihan normaalisti, mutta ei suostu käynnistymään. Mikähä mahtais olla?
Tossa on kolme asiaa, saako polttoainetta, saako ilmaa, ja tarpeeksi hyvät olosuhteet, etä palaminen on mahdollista.
Lähdetään siitä, että onko sitä löpöä tarpeeksi ( mittarithan näissä näyttää mitä sattuu )
Akku on niin hyvä, että pyörittää kunnolla.
Ruiskupumpun hihna on ehjä.
-
Jos noi edellämainitut jutut on kunnossa niin anna rattiputken alle, siihen virtalukon tienoille "tekninen kopautus". Meillä kiukkuaa se avaimen tunnisterengas/johtoliitin. Sahauttaa vaan mutta ei lähde. Kopautus on tähän asti auttanut kun ei ole saanut aikaiseksi korjata, rengas on vaihdettu auton edellisessä elämässä kolme kertaa joten meillä tod näk on se johtoliitin epäluotettava.
Älä lyö liian lujaa ettei muovit hajoa. :)
-
Auto lähti käyntii ku anto apuvirtaa ja lisäs löpöö 5litraa vaikka siel oli kyllä,nyt sit se ei meinaa kiihtyä normaalisti ja moottorinvikavalo palaa :idiot2: pakkasilla se on palanu aikasemminki mut nytte koko ajan, pitää toivoo et se lähtee nytte teboilinki pihasta ;D
-
Turbo tulee mukaa vasta 3000rpm kohalla :idiot2:
-
Nyt se sitte jätti eilen kaupan pihaa,just hinattii se volvolle koodin lukuu,toivottavasti ei ois isoo vikaa.
-
Turbo tulee mukaa vasta 3000rpm kohalla :idiot2:
Tämä kyllä viittaisi vahvasti pumpun hihnan ajoitusten olevan pielessä, kuten myös starttiongelmatkin.
-
Ruiskupumpun kiristäjä rikki,remmistä kaikki hampaat rikki :D ei tullu ihan halvaks
-
Ruiskupumpun kiristäjä rikki,remmistä kaikki hampaat rikki :D ei tullu ihan halvaks
Eihän nuo nyt maksa paljoo edes Volvolla.
-
Eihän nuo nyt maksa paljoo edes Volvolla.
400€ joutuu ohjelmoimaa uudestaa
-
400€ joutuu ohjelmoimaa uudestaa
Nyt en kyllä ymmärrä. Mitä siellä muka pitää ohjelmoida? ???
Itellä ei oo pitkä aika kun rreleet vaihdettiin eikä varmasti maksanu noin paljoo.
-
Ajotukset laittaa koneella kohillee
-
syöttöpumpun säätö paikallisella sinisellä n. 60€ osat tietenki päälle....
-
Ajotukset laittaa koneella kohillee
Ei se ole ohjelmointia. Ihan käsin ne laitetaan, ja koneella vaan tarkistetaan onko kohalla. ;)
-
joo ei toi voi maksaa 400e. muutama vuosi sitten jyväskylän sinisellä toi maksoi osineen mun tdi v70:een noin 270e...
-
syöttöpumpun säätö paikallisella sinisellä n. 60€ osat tietenki päälle....
volvossa ei ole syöttäpumppua :)
-
volvossa ei ole syöttäpumppua :)
No ei oo ihme jos ei käynnisty. ::)
Kyllä siellä on syöttöpumppu. Tai siis mulla ainakin on.
-
No ei oo ihme jos ei käynnisty. ::)
Kyllä siellä on syöttöpumppu. Tai siis mulla ainakin on.
eiks se oo ruiskupumppu :idiot2: voin olla väärässäki, näin oon vaa luullu
-
eiks se oo ruiskupumppu :idiot2: voin olla väärässäki, näin oon vaa luullu
Rakkaalla lapsella on monta nimeä. :)
Kyllä kuitenkin TDI:ssä on "perinteinen" ajoitettava syöttöpumppu. Mikään common rail -kone tämä ei ole.
-
eiks se oo ruiskupumppu :idiot2: voin olla väärässäki, näin oon vaa luullu
Yleensä ruiskupumppu -nimitystä käytetään, polttoainepumpusta bensa vehkeissä.
Syöttöpumppuja taasen on nää, jotka pumppaa dieseliä omia putkiaan pitkin suuttimille, uudemmissa commonraleissa sitten korkeapainepumppu, joka vain paineistaa rail putkeen polttoaineen.
Dieseleissä se tankissa tai pa-linjassa oleva pumppu on siirtopumppu, sillä siirretään polttoaine seuraavalle pumpulle.
Tolleen niinkuin vähän yleismaallisesti, onhan monille pumpuille sitten vielä toimintaperiaatteen mukaan annettuja tarkentavia nimejä, kuten rivipumppu ym.
-
No viisastu taas vähän lisää ;D