Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Dife - 13.11.2012, 09:03:15

Otsikko: ykk anturi kiire!!!
Kirjoitti: Dife - 13.11.2012, 09:03:15
Mitä tietojan anturilta mahtaa lähtee? Koneessa on paikoillaan 2 johtonen anturi mutta lh:n johtosarjassa on 3 napanen liitin.. Eli pystyiskö sen 2 johtosen kytkemään jotenkin tohon uuten johtosarjaan..?? Sopiva anturi löytyy kyllä mut sen vaihtaminen vaatii laatikon irrotuksen ja just sain konee vast paikalleen ni en millään viittis ruveta peruuttaa ellei oo ihan pakko..
Otsikko: Vs: ykk anturi
Kirjoitti: peehoi - 13.11.2012, 12:20:48
Mitä tietojan anturilta mahtaa lähtee? Koneessa on paikoillaan 2 johtonen anturi mutta lh:n johtosarjassa on 3 napanen liitin.. Eli pystyiskö sen 2 johtosen kytkemään jotenkin tohon uuten johtosarjaan..?? Sopiva anturi löytyy kyllä mut sen vaihtaminen vaatii laatikon irrotuksen ja just sain konee vast paikalleen ni en millään viittis ruveta peruuttaa ellei oo ihan pakko..

Tajusinko oikein?
Olet vaihtanut tekniikan johtosarjoineen ja laatikon päälle jäi vanha ykk anturi???
Mikä oli ex tekniikka ja mikä on nykyinen? Mikä johtosarja autossa kiinni?? Mikä oli vuosimalli?? Mikä oli auto?(ex ja nyk.) Mikä ECU?
Mikä oli vanha sytty ja mikä uusi??

Kyllä se tarttee kolme johtoa, jos johtosarjassa on kolme johtoinen liitin.

Tämä ykk anturi antaa sytytykselle ja suuttimille tietoa ecun kautta.
Myös bensapumput (rele) toimii tämän anturin kautta.
Anturin vaihto onnistuu kannen ja tulipellin välistä.
Vauhtipyörä pitää olla oikeassa asennossa!!

Kaavioita on netti tulvillaan jos niistä mitään ymmärrät. (KVG) tai FAQ
Otsikko: Vs: ykk anturi
Kirjoitti: ata - 13.11.2012, 18:06:06
Laatikkoa ei tartte irrottaa anturin takia. Ylöspäin on yksi pultti jonka irroituksen jälkeen anturi lähtee ylöspäin irti, siis jos ei ole hapettunut kiinni... Silloin sitä ei saa kuin särkemällä irti. Ruosteenirrotinta esim. reilusti ja koetta kiertää ensin edestakaisin, kun liikkuu niin nostaa samalla meisselillä ylöspäin.  LH:n anturi on induktiivinen eli sille riittää teoriassa 2-johtoa, kun suojamaan jättää irti. Voi kylläkin ottaa häiriöitä signaaliin. Paras kun vaihtaa oikean anturin.
Otsikko: Vs: ykk anturi
Kirjoitti: Dife - 14.11.2012, 09:19:00
Lh-2.4 tulossa.. B230k koneeseen jossa ennen kärjetön sytkä/kaasari ja sen vanha anturi paikallaan..  tekniikka ja anturi olisko -85 autosta ja ruisku -91.. Muistaakseni vanha anturi oli 2 pultilla lohkossa kiinni.. Vai onko siinä jokin kiinnitys jalka josta anturi lähtisi yhdellä pultilla irti?
Otsikko: Vs: ykk anturi
Kirjoitti: ata - 14.11.2012, 18:40:47
Muistaakseni vanha anturi oli 2 pultilla lohkossa kiinni.. Vai onko siinä jokin kiinnitys jalka josta anturi lähtisi yhdellä pultilla irti?
Juurikin näin.
Otsikko: Vs: ykk anturi / lh- 2.4 vauhtipyörä
Kirjoitti: Dife - 15.11.2012, 16:59:33
Pitää vauhti pyörän olla lh.lle sopiva vai käykö toi K koneen vauhtis jossa on ne reijät jota ykk anturi lukee?   Kiire..!!!
Otsikko: Vs: ykk anturi / lh- 2.4 vauhtipyörä
Kirjoitti: exclusive - 16.11.2012, 13:48:50
Pitää vauhti pyörän olla lh.lle sopiva vai käykö toi K koneen vauhtis jossa on ne reijät jota ykk anturi lukee?   Kiire..!!!
sama kiinnostais täälläkin
Otsikko: Vs: ykk anturi kiire!!!
Kirjoitti: Långberg - 06.03.2020, 19:24:42
1mm on se rako. 1mm rakotulkin liuska menee just eikä melkein siihen. Eli anturin kärjen ja vauhtipyörän kehän väli.
(https://i.ibb.co/FJs6x2F/20200306-191337.jpg) (https://ibb.co/FJs6x2F)

(https://i.ibb.co/QYrzqRy/20200306-191320.jpg) (https://ibb.co/QYrzqRy)