Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Madbull - 13.11.2012, 17:11:21
-
Autona -78 244 Volvo b19a moottorilla. Kaasarina strömberg.
Auto on siis alkanut nykimään suht rajusti. Tuntuu kun kipinä katoaisi välillä. Tuntuu että väliää jysähtelisi putkessa. Katselin niin pakoputken pää on todella nokinen.
Uutta tai todellä vähän ajettua on: tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä, katkojan kärjet, kondensaattori, puolanjohto, puola, laturin hiilipaketti, imu- ja pakosarjan tiivisteet, alipaineletkut ja sulakkeet.
Pyyhin vielä tuossa eilen virranjakajan kannen puhtaaksi ja säädin katkojan kärjet. Aamulla auto toimi suht hyvin, mutta iltapäivällä töistä tullessa nyki todella voimakkaasti. Vaihdoin autoon pienivesikanavaisen 530 kannen. Tästä seurasi se että strömpältä jäi lämmittävä vesikierto pois. Voisiko nyt olla niin että kaasari jäätää? Iskin tankkiin masinolia, mutta ei tuntuisi olevan apua.
Mistä alan etsimään vikaa? Onko kukaan muu jättänyt kaasarin vesikiertoa pois ja saanut toimimaan talvella? Kaikki neuvot olisi nyt tervetulleita.
-
strömpän kalvo jos sökö ni oireet ku sytytysvikainen. onko sytytyksen ajoitus katsottu?
saahan sen veden kiertämään kun ottaa tulpat pois kannesta.. tuskin se kuitenkaan nykimisen syy
-
Onhan noita ollut joissa vedenkierto/esilämmitys poistettu syystä tai toisesta mutta toimintaan ei ole vaikuuttanut.Veikkaisin myös kaasuttimen kalvoa.
-
Joo sytkä on juuri säädetty. Pitääkin tarkistaa tuo kaasarin kalvo tänään.
-
Taisin paikallistaa vian. Oli aika vaikea huomata. Luulen että vikana oli virranjakajan rungossa olevan kierteen pettäminen, johon kondensaattori kiinnittyy. Konkka ei siis maadoittunut ja se paskoi kärjet nopeasti. Nyt konkka on irtonaisena ja maadoittuu hyppylangalla.