Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: rrmc - 14.11.2012, 13:16:41
-
Moro,
Kyseessä Volvo V70 2.4T -01 ja ajettu reilu 200tkm. Auto toiminut moitteetta mutta nyt alkanut tulla muutama mystinen ongekma joiden kanssa ainakin vielä on voinut elää. Tässäpä lyhyet kuvaukset, mistähän aloittaa vikojen paikantaminen:
1) Pakokaasuja huolla pian, teksi ruutuun ja moottorin häiriävalo pälle. tämä tapahtuu vain 'kylmällä' koneelle ja reilulla kiihdytyksellä. Eli jos moottori ei ole vielä normilämpöinen ja kiihdyttää niin, että kierrokset nouseen noin 4tonniin niin räppää vian päälle. Lämpimällä koneella kärsii polkea miten haluaa eikä vikaa tule. Ilmamassamittari putsattu. Mitään muuta ongelmaa ei tuossa yhteydessä ole, auto kulkee ja kiihtyy normaalisti, samoin käy tyhjäkäyntiä.
2) Satunnaisesti useamman päivän seisomisen jälkeen ajoon lähtiessä (noin 3 km sisällä) saattaa katkoa virtoja mittaristosta. Samalla ilmastonti sammuu ja esim. sumarit tippuu päältä pois ja tuo mittaristo käy pimeänä. Auto on kuitenkin käynnissä, luultavasti, sillä katkos kestää noin sekunnin. Jossain joku liitos heikko vai voisiko olla joku ohjauspoksi? Tätäkään ei lämpimänä tee eikä silloin jos auto ei ole seissyt useampaa päivää .
Vinkkejä?
-
2) Satunnaisesti useamman päivän seisomisen jälkeen ajoon lähtiessä (noin 3 km sisällä) saattaa katkoa virtoja mittaristosta. Samalla ilmastonti sammuu ja esim. sumarit tippuu päältä pois ja tuo mittaristo käy pimeänä. Auto on kuitenkin käynnissä, luultavasti, sillä katkos kestää noin sekunnin. Jossain joku liitos heikko vai voisiko olla joku ohjauspoksi? Tätäkään ei lämpimänä tee eikä silloin jos auto ei ole seissyt useampaa päivää .
Vinkkejä?
Näissähän on noita mittarivikoja ollut.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=206.msg47574#msg47574
-
Moro,
Kyseessä Volvo V70 2.4T -01 ja ajettu reilu 200tkm. Auto toiminut moitteetta mutta nyt alkanut tulla muutama mystinen ongekma joiden kanssa ainakin vielä on voinut elää. Tässäpä lyhyet kuvaukset, mistähän aloittaa vikojen paikantaminen:
1) Pakokaasuja huolla pian, teksi ruutuun ja moottorin häiriävalo pälle. tämä tapahtuu vain 'kylmällä' koneelle ja reilulla kiihdytyksellä. Eli jos moottori ei ole vielä normilämpöinen ja kiihdyttää niin, että kierrokset nouseen noin 4tonniin niin räppää vian päälle. Lämpimällä koneella kärsii polkea miten haluaa eikä vikaa tule. Ilmamassamittari putsattu. Mitään muuta ongelmaa ei tuossa yhteydessä ole, auto kulkee ja kiihtyy normaalisti, samoin käy tyhjäkäyntiä.
Vinkkejä?
Tarkista ekaksi se huohotinletku, joka lähtee venttiilikopan kannesta ja menee imusarjalle, ettei oo murtumia.
-
CEM vikoja ollu myös, ei kuulosta mittari vialta.
-
Täältä tulee ääni myös cem yksikölle
-
Itsekin olen kaatumassa tuohon CEM-vikaan. Jos se nyt tuo sattuisi olemaan niin osaatteko yhtään sanoa paheneeko oreet ajan myötä? Tarkoitan siis lähinnä sitä, että tällä hetkellähän tuo ei käytännössä hidasta ajoa mitenkään. Lähinnä häiritsee mieltä. Mutta alkaako tuo jatkossa temppuilemaan enemmän ja jopa mahdollisesti hyydyttää auton tielle?? Siis jos kyseessä CEM?
Tuosta toisesta viasta sen verran, että tuo huohotinputki on nyt tarkistettu ja on kunnossa. Vikakoodeja ei saatu talteen sillä mittaajalta kuittautui viat vahigossa ennen kuin niitä ehdittiin lukea :(. Pitänee polkaista joku aamu ja ajaa toiselle lukijalle.