Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: mi10 - 14.11.2012, 16:45:17
-
Volvo V50:een vaihdettu helmikuussa 2012 Osramin Night breaker H7 -polttimot (kumpaakin umpioon vaihdettu yhtäaikaa).
Nyt auto ilmoitti jälleen lähivalopolttimoviasta ja toinen silmä on pimeenä.
Onko tämä normaalia Osramin lampuille että eivät kestä kovinkaan kauaa...
Kertokaapa hyvät polttimot jotka voisi seuraavaksi ostaa..
-
Mitä minä olen ymmärtänyt niin Night Breaker yms. kirkkaammat polttimot ovat huonompia kestoltaan kuin tavalliset...
-
Sillainhan se suurinpiirtein menee, että mitä parempi valoteho niin sitä lyhyempi kesto. Mutmut, itekki oon kyllä ihmetelly tuota polttimoiden ikää V50:ssä, on meinaan kolmannet menossa tänä vuonna! :o
-
Polttimon kesto on 1000h eli siitä voi laskea että 55km/keskinopeudella tekis n 50thkm kestoa.
Jos on paljon lyhyttä ajoa niin sekin taas tekee että kesto lyhenee.
-
Kun omassa -00 S40:ssä käytin noita H7 night breakereita, niin se oli puolivuotta ja lamppujen vaihto, vaikka autolla sinäaikana ei paljoa 5000km enempää ajettukaan, nyt on ollu pari vuotta jo perus H7 lamput ja ne siellä on kestänyt, vika ei siis ole autossa, vaan siinä, että night breakerit ei vaan kestä kauempaa.
Polttimon kesto on 1000h eli siitä voi laskea että 55km/keskinopeudella tekis n 50thkm kestoa.
Jos on paljon lyhyttä ajoa niin sekin taas tekee että kesto lyhenee.
Nyt tuli tuohon joku laskuvirhe.. 1000h/24h= 41,6vrk :P
-
Itsellekkin ajankohtainen aihe, valitettavasti. Nightbreakkerit kesti noin vuoden ja noin 15 000 km. Molemmat paloivat 3 viikon aikavälillä joten aika "tasalaatuisia" ovat. Ensi viikolla tarvikexenonit kiinni :)
-
Nyt tuli tuohon joku laskuvirhe.. 1000h/24h= 41,6vrk :P
???
eikai kukaan yöllä niitä polttele.
keskinopeus 55kmh ja tuhat tuntia palaa, niin 55tkm kestää.
edit: tai siis, voihan niitä yölläkin polttaa, mutta kotona ollessaan :D
-
Hassua, minulla on autossa vieläkin ensiasennuspolttimot ja sillä on ajettu kohta 140000 km. Täytyy varmaan kohta vaihtaa ihan vaan siksi että valoteho ei ole enää sama kuin uutena...
-
Miten bensakoneissa tai halogenvaloilla varustetuissa yksilöissä on, syttyvätkö ajovalot palamaan kun kytkee sytytysvirran päälle? Starttauksen aikanahan ne sammuvat. Diesel+xenon mallissa ajovalot syttyvät viiveellä ettei ne räpsähtele turhaan startissa vaan vasta sitten kun auto on käynnissä. Sekin syö polttimoita jos ne syttyilee joka välissä.
-
Itsellä syttyy vasta kun on hetken ollut virrat päällä, varmaan dieselin hehkutus ajan takia.
-
Sama omassa bensakoneisessa T5:ssä.
Valot ei syty heti, syttyvät joko moottorin käynnistymisestä tahi sitten riittävän kauan virrat päällä odottelemalla.
-
Samoin syttyi täälläkin T5 :ssa ja 2.0D :ssä...
-
Kävi niin, että kun aiemmin kerroin, että toinen polttimo pimeni, en kerinnyt alkaa vielä vaihtamaan polttimoita uusiin, niin yhtenä aamuna kummatkin polttimot syttyivät ok eikä auto ilmoittanut enää mitään polttimoviasta. Eli suunnilleen kolmisen päivää ajelin toinen lamppu pimeenä ja sitten yhtäkkiä se pimennytkin "heräsi eloon".
Kaksi viikkoa toimivat ok.
Nyt taas sama polttimo pimeenä ja auto ilmoittaa lähivalopolttimoviasta.
Ei kuitenkaan vaikuta kosketusongelmalta..
Totta se nyt sitten pitää vaihtaa nuo lamput...