Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: Miksaa - 14.11.2012, 18:13:28
-
Eli muistaako kukaan mikä kierre kepissä/nupissa on M400 lootassa??
Tarvis saada tieto mahd äkkiä mutta ei ole kyseinen auto kotipihasssa...
-
en tiedä muuta kuin että se on sama kuin m40-askissa...
-
Minulla oli joskus m40:ssä välikoppa escortin nuppi. Tällä tiedolla googlailin ja ekkerissä on M10 kierre nupissa. Tästä vois sitten olettaa että myös m400:ssa on M10 kierre. Jottei mene ihan mutuiluks pitää tarkastaa se M40:sen kierre illalla..
-
Noi kun muuten on tuuma-mitoilla, niin olisin veikannut UNC 3/8 kierrettä. Varmaankin olen väärässä.
-
Kävin tarkistamassa asian, pitkäkeppiseen m40:ssä todella on m10 kierre vaihdekepin nupille. M40:ssähän on myös millikokoiset laakerit. Eikös ZF:llä ole näppinsä pelissä ainakin m400:sen suhteen, perityisikö millikoot sieltä?
-
Nyt upataan tätä.
Ylläolevasta keskustelusta voi päätellä kierteen olevan kaikissa sama M10,
mutta mulla on lyhytkeppinen "vanhempi malli kepistä" M12-kierteellä.
Tuli ylimääränen kierros mutterikauppaan kun en mitannu vaan muistin että täällähän luki M10.
Eli onko niin että pitkäkeppinen M10 ja lyhytkeppinen M12.
-
Korjataanpa omia MUTUiluja. M400sen nupin kierre on 7/16 UNC. M12 mutteri menee mutta on hieman löysä.
-
Vähän ihmettelinkin talvella, miksi siinä olisi millikierteet ja kaikki muut tuumaisia.
-
Vähän ihmettelinkin talvella, miksi siinä olisi millikierteet ja kaikki muut tuumaisia.
Niinpä. Väittäisin sen M40:n kepin kierteenkin olevan tuumainen. Siihen varmaan menee se M10 mutteri, mutta on löysä.