Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Brick - 15.11.2012, 16:46:56
-
Mihin tehoihi ja millä ahdoilla mitsun 19T ahdin riittää järkevästi vakiopakosarjalla, jos koneena on vakiokuntoinen B230FT riittävällä polttoaineen syötöllä, ahtojen jäähdytyksellä ja kipinällä?
-
kyllä tuolla se 300 heppaa ylitetään reippaasti
-
kyllä tuolla se 200 heppaa ylitetään reippaasti
Jos yli 300 hevosta lähtee vinokoneessa tavoittelemaan niin itse en kyllä pikkumitsua sinne valitsisi.. :-*
-
kyllä tuolla se 300 heppaa ylitetään reippaasti
Näin.. Korjasin vähän. ;)
-
19T (7 pesällä). Riippuu aina jarrusta mutta kyllä todelliset 300 vaatii jo hieman enemmän. Noilla eväillä realistinen ehkä 270. Momenttia on melko alhaalta kuitenkin reilut 400 ja heräilee hienosti. Käyttärinä erittäin kiva ajettava ja pysyy hyvin muuun liikenteen mukana ;)
-
Omalta osalta pelkkää mutuilua mutta viritysresepteistä löytyy b230fk mitsun 15g:llä konetohona oli jotain 285hp. En nää että 19t:llä oisi ongelmaa ylittää 300hp :) tosin tuossa kokoonpanossa kantena 531
-
19T (7 pesällä). Riippuu aina jarrusta mutta kyllä todelliset 300 vaatii jo hieman enemmän. Noilla eväillä realistinen ehkä 270. Momenttia on melko alhaalta kuitenkin reilut 400 ja heräilee hienosti. Käyttärinä erittäin kiva ajettava ja pysyy hyvin muuun liikenteen mukana ;)
Millä ahdoilla tämä hienous saadaan aikaseksi?
-
Millä ahdoilla tämä hienous saadaan aikaseksi?
Paha mennä sanomaan näin lonkalta ku vähän erimaailman vehkeitä nää vitoset ja neloset. Ja muutenkin yksilöitähän nämä aina. Mutta käytännössä niin isoilla paineilla et huomaa kyllä että paineiden nostaminen ei enää vaikuta paljoa menoo ku pakopaineet pomppaa taivaisiin.
-
Proturbolla oli mieltä että 280hv olis aika realistinen 8v koneesta pakopaineet alkaa olemaan jo aika kovat siinä vaiheessa ja ulkoisella hukkaportilla sitten yli 300hv, pitäis toi oma laitos saada penkitettyä että vois sanoo mitä sieltä löytyy, 19T 46mm ulkoisella hukkiksella ja 1.4bar ahdoilla....
-
Omasta V40 2.0T koneesta otettiin aikanaan tuollainen 320-330 todellista heppaa 19T:llä #7 vinolla pesällä ja 1,4 bar ahdolla. Karalan jarru näytti 351 hv, mutta mitattujen aikojen perusteella nuo edelliset lukemat olivat lähempänä. Automaattiaskilla varustettuna Lappeenrannan lentokentällä kennojen väliin 243 km/h 1700 metrin matkalla. Muuten vakiokone, mutta nokat olivat vaihdettu.
-
Omasta V40 2.0T koneesta otettiin aikanaan tuollainen 320-330 todellista heppaa 19T:llä #7 vinolla pesällä ja 1,4 bar ahdolla. Karalan jarru näytti 351 hv, mutta mitattujen aikojen perusteella nuo edelliset lukemat olivat lähempänä. Automaattiaskilla varustettuna Lappeenrannan lentokentällä kennojen väliin 243 km/h 1700 metrin matkalla. Muuten vakiokone, mutta nokat olivat vaihdettu.
Riittää kyllä 16v mutta aloituksessa kysyttiin: jos koneena on vakiokuntoinen B230FT
-
eräs penkittäjä sanoi minulle että suurin mitä hän on 18T:llä mitannut oli 250hv b230ft koneesta?
ehkä se 300hv 19t:llä jossakin penkissä voi tulla,hieman kyllä epäilen jos kaikki muut osat on vakioita.
-
Riittää kyllä 16v mutta aloituksessa kysyttiin: jos koneena on vakiokuntoinen B230FT
Joo mutta kun ei tiedä mikä on B230FT... :D
-
Td05-16G big borella luvataan tuottoa 380hp asti, joten tuo nyt ainakin. Mutta eikö polttoainekin vaikuta noihin (etanol vs. bensa)?? oletetaan että moottorissa on potentiaalia sinne 400hp paremmalle puolelle. Etanolillahan saadaan pakolämmöt/pakopaineet pysymään paremmin kurissa.
Omassa autossa on tuo kyseinen ahdin ja ensi kesänä nähdään mitä siitä saadaan irti etanolin voimalla.
-
kyllä tuolla se 300 heppaa ylitetään reippaasti
Näin.. Korjasin vähän. ;)
korjasin lisää ;)
Td05-16G big borella luvataan tuottoa 380hp asti, joten tuo nyt ainakin. Mutta eikö polttoainekin vaikuta noihin (etanol vs. bensa)?? oletetaan että moottorissa on potentiaalia sinne 400hp paremmalle puolelle. Etanolillahan saadaan pakolämmöt/pakopaineet pysymään paremmin kurissa.
Omassa autossa on tuo kyseinen ahdin ja ensi kesänä nähdään mitä siitä saadaan irti etanolin voimalla.
TD04-19T on vähän eri ahdin kuin TD05-16G, ei mennä 19T:llä yli 300 hepan. 16G:llä mennään varmaan jonkun verran (itsellä myös kyseinen ahdin), mutta aatellen että EVO lancerillakin jäädään reilusti alle 400 hepan tuolla, niin en usko että pitkälle yli kolmen sadan pääsee B230FT:llä
-
korjasin lisää ;)
TD04-19T on vähän eri ahdin kuin TD05-16G, ei mennä 19T:llä yli 300 hepan. 16G:llä mennään varmaan jonkun verran (itsellä myös kyseinen ahdin), mutta aatellen että EVO lancerillakin jäädään reilusti alle 400 hepan tuolla, niin en usko että pitkälle yli kolmen sadan pääsee B230FT:llä
ookei...oon käsittäny että 19T:n ero 16G:hen on pakopesän koko joka olisi 19T:ssä isompi :-\
-
ookei...oon käsittäny että 19T:n ero 16G:hen on pakopesän koko joka olisi 19T:ssä isompi :-\
Offtopikkina:
Eri sarjan ahtimia kokonaan TD04 ja TD05.
TD05 malliin on 16G lisäksi 18G sekä 20G kompressorit mutta tässä piti keskustella TD04 -19T ahtimesta.
-
Offtopikkina:
Eri sarjan ahtimia kokonaan TD04 ja TD05.
TD05 malliin on 16G lisäksi 18G sekä 20G kompressorit mutta tässä piti keskustella TD04 -19T ahtimesta.
juu...otsikossa oli vaan että 19T ja tuosta siis hieman huolimattomasti katoin ja ymmärsin että kyse olisi TD05 ahtimesta.
Eipä mulla sitten ole kommentoitavaa :)
-
jos pistät yhen per pönttö ni eiköhä siitä potkua irtoa!
-
jos pistät yhen per pönttö ni eiköhä siitä potkua irtoa!
Mitähän mahdat meinata? :D
-
Joka pytylle oma