Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: seease - 15.11.2012, 21:21:28
-
Syttyykö mittaristossa polttimon kuvake valo palamaan jos joku poltin on kenties rikki? syttyykö valo jos joku laite ei saa kunnolla kosketusta ja sytyttää merkkivalon. Valo syttyy nimittäin kun laittaa valot päälle. mutta katsoo kaikki valot niin kaikki näyttäs olevan kunnossa. että mistä vikaa rupeisi ehtimään jos se on vika.???
-
Kato ensin että kummallakin puolella autoa parkkipolttimot on samansuuruiset wateiltaan.
Voi myös olla huono kosketus jossain lampussa. Jos se ei syty parkeilla vaan vasta ajovaloilla, jompikumpi ajovalopoltin on huonona.
-
Takavaloissa oli ainakin omassa autossa joku kosketetushäiriö.
Loppui sillä, kun kävi pyörittelemässä kaikki polttimot läpi.
-
Mulla on samanlainen vika ysisatkussa, ja löysin huoltokirjasta oikein liikkeen kuitin jossa oli vikaa yritetty tuloksetta hakea.
Aika tarkka se on, ja kuten tuossa aiemmin oli mainittukin, nii jopa erimerkkinen polttimo toisella puolella saattaa aiheuttaa.
Itsellä tuo valo saattaa sammua tovin ajelun jälkeen, joten voi olla että jossain liittimessä on kosketushäiriö joka poistuu lämmettyään...
-
Katso myös jarruvalojen toiminta.
Myös loppua lähenevä ajovalopolttimo sytyttää joskus valon, vaikka vielä toimisikin. Varsinkin osramin night breakerit ennakoivat hajoamistaan näin vanhassa 740:ssäni.
Meillä ysisatkussa sammuu valo vasta jarrua painaessa, jos kaikki toimii.
Eli auto käyntiin, painetaan jarrua, merkkivalo sammuu=jarruvalot toimii. Valokytkin parkeille, jos valo syttyy=takaparkeissa vika.
Valokytkin lyhyille, jos valo syttyy=viallinen ajovalopoltin.
-
Iteläki kaikki kunnossa mutta polttaa jatkuvasti. Miettiny että ottasko lampun pois :-[
-
mä kun olen aina kuvitellut, että se palaa vain kun takavaloissa on vikaa. Ei se oo palanu ainakaan nykysessä 940:ssä, kun parkkia polttanu vähän väliä. Ei se vanhassa 740:ssäkään reagoinu etupään valojen toimintaan.
-
mä kun olen aina kuvitellut, että se palaa vain kun takavaloissa on vikaa. Ei se oo palanu ainakaan nykysessä 940:ssä, kun parkkia polttanu vähän väliä. Ei se vanhassa 740:ssäkään reagoinu etupään valojen toimintaan.
Parkkeja ei tunnista edestä, mutta palaneen ajovalon tunnistaa. Samoiten lisäjarruvalon takana :)
-
Jos ajovalot on releistetty jälkikäteen, niin silloin lakkaa vikavahtikin toimimasta siltä osin.
Ja kuten todettu, ei reagoi etuparkkeihin, mutta lisäjarruvaloon kylläkin.
Jälkiasennettu lisäjarruvalo tai alkuperäisen paikalle asennettu led-valo voisi myös sytyttää vikavalon.
-
Myös jälkiasennettu vetokoukku rosvoliittimineen on sellainen millä saa varmasti valovikavahdin sekaisin ajan kanssa.
-
Lisääkös muuten tuo releytys valotehoa esim. volvo 940? Tietenki selviäis mittaamalla jännitehäviot mutta saa nähä jaksaako.
-
Lisääkös muuten tuo releytys valotehoa esim. volvo 940? Tietenki selviäis mittaamalla jännitehäviot mutta saa nähä jaksaako.
Lisää. Ysinelikympissä on kyllä muutenkin hyvät valot...Laita paremmat polttimot(esim. lisäpitkiin 100W, kestää hyvin , testattu on) niin pääset vähemmällä. Jos hifistellä haluaa niin sitten releet.
-
Perävaunupistoke voi kanssa sytytellä tuota vikavaloo, jos on tullu pistokkeen liittimiin esim happitautia.
-
Mulla tekee oma 940 vm.97 sellasta et sytyttää vikavalon 1-3 sekunnin jälkee ku laittaa pitkät päälle, ja sammuu samantien ku laittaa pitkät pois. Mistähän moinen vois johtua?
-
Onko pitkät normaalit, tai siis koko polttimo normaali? Lisävaloja? Ite laitoin lisäpitkät nii jostain syystä herjaa tota valoa.
-
Onko pitkät normaalit, tai siis koko polttimo normaali? Lisävaloja? Ite laitoin lisäpitkät nii jostain syystä herjaa tota valoa.
Jos vedit lisäpitkien releelle päävirran suoraan akulta ja otit herätteen releelle toisenpuolen pitkien johdosta, voi sytyttää lisäpitkillä vikavalon. Se pienikin releen herätevirta saattaa riittää. :P
-
940 on ollu mulla vasta muutaman päivän, joten en tiedä mitkä polttimot siellä on toimiivat kuitenkin ihan normaalisti. eikä oo mitää lisävaloja, no pitää kattoo et onko samnlaiset polttimot ja saman merkkiset.
-
Se on muuten "jännää" että vaikka tuo polttimovahti muuten tuntuu peräpään toiminnoista olevan herkkä, niin se jokapojan perusfiksi eli jarruvalojen nostaminen ylös (ja sumuvalon siirto alas) ei aiheuta allergiaa.
Siitä ei ole kokemusta, mitä sitten tapahtuu jos em. operaatioiden lisäksi kahdentaa takavalot eli siis että ajovalot päällä palaa punaista sekä takavalojen ylä- että alaosassa.
Sehän vertailee puolien eroa, se selittää miksi se ei niin pillastu tuommoisista.