Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Phaneuf - 16.11.2012, 05:41:39
-
hei! kävin huoltoasemalla kahville meni tunti niin meinasin kotiin, mutta yhtäkki volvo ei käynnistä, ja sain vikakoodin 3-1-4, mutta ku nollasin koodin. nii volvo käynnistyi ja pääsin kotiin asti. niin tutkin asennusohje, mut tämä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2410.0 ei ole asennusohje kuvia? ja missä tarkkaa päin anturi oli? siinä linkissä on toinen linkin osoite, mut sivua ei voi näyttää? siis ---> www.ipdusa.com/uploads/sku_files/12219_INST.PDF .??
-
olisko virranjakajan oikealla puolella pakonokka-akselin päässä sellainen musta pyöreäkö osa?, auttaako jos puhdistan, vai pitääkö ostaa uuden anturin?
-
Siellä pakonokan päädyssähän se on kahdella torxilla kiinni.
Anturi on Hall tyyppinen ja sitä ei voi/tarvitse putsata. Jos johdot ja liitin näyttää olevan ok, niin uutta tilalle vaan.
Noita hajoilee aina silloin tällöin.
Ei tarvitse säätöä, eikä voikaan säätää.
Tarkista samalla onko sinne vuotanut paljon öljyä, nokkien stefat hikoilee ajan kanssa. Siellä on muistaakseni pikkuinen reikä anturin alaosassa, josta vesi/kondensio ja mahd. öljy valuu ulos.
-
Ei siinä mitään muuta ole ku pultit auki ja uus tilalle. Siellä virranjakajan vieresdä tosiaa sijaitsee. Vanhaa joiduin uusimaa, luultavaa oli ottanu itteesä kun hikoili stefasta öljyä houkan sinne anturan koloo.
-
joo kyllä löysin :), motonetistä löytyy 99.50e, ja myös hankin uuden pyörtimen ja virranjakajan kansi. samalla vaihdan ne.
-
Oma T5 alkoi myös viimeviikolla kiukuttelemaan eräänä päivänä.
Työpäivän jälkeen ei meinannut syttyä millään.. Starttasi iloisesti, muttei käynnistynyt.
Aikani starttailin jonka jälkeen käynnistyi kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Nyt keskiviikko aamuna teki saman kun olin töihin lähdössä sillä erotuksella ettei käynnistynyt enää ollenkaan.
Mittailin sitten illansuussa ensin bensanpaineen, oli ok, sitten kipinä.. Ei ole.. >:(
Kaikki perustarkastukset -> Puola, sulakkeet, maadoitukset, yms.
Lopuksi vaan uutta Hall-anturia peliin niin johan alkoi rokkaamaan.
Motonetistä hain omanikin.
Vanha anturi on "muovikantinen" ja uusi on kokonaan alumiinia tms. seosmetallia.. Numerosarjan 3 viimeistä numeroa ei täsmää ja ulkoisestikin on tosiaan erilainen, mutta asialla ei ole mitään käytännön merkitystä. Toimii
-Joni
-
Itellä ei ei vanha kasipätkä suostunu lähtemää käyntii kaupan pihalla, kylmänä lähti mutta nyki ja sammu ku kone alko lämpeemää. Viikon temppuilun jälkee anto vasta vikakoodin. Itsekin hain motonestistä uuden, oli se motonetin antura kyllä tosi rimpulan näkönen ja kevyt ku vertas ilmeisesti koneessa olleeseen alkuperäsee. Hyvin se pelitti vuoden verta ennen ku auto vaihtu.
e:pari typoa kun puhelimella pikasee kirjottaa..
-
Vaihdoin hall anturi. Ja meinasin vaihtaa virranjakajan kansi ja pyörrin, mutta huomasin jakajan ala ruuvimutterin alueel vuotaa hieman öljyä, eli pitää uusi tiiviste? Vai stefan tiiviste?
Ja volvosta kuului hieman nakuttaa kylmällä, mutta ku lämmin, nii ei nakuta enää.. Vaikuttaako virranjakaja? Sieltä hieman vuotaa öljyä.
-
niin..? tietääkö jotkut et mitä mun pitäis tehdä? virranjakajan kansi alla ruuvimutteri alueella näkyi hieman öljyä.?
-
Vaihdoin hall anturi. Ja meinasin vaihtaa virranjakajan kansi ja pyörrin, mutta huomasin jakajan ala ruuvimutterin alueel vuotaa hieman öljyä, eli pitää uusi tiiviste? Vai stefan tiiviste?
Ja volvosta kuului hieman nakuttaa kylmällä, mutta ku lämmin, nii ei nakuta enää.. Vaikuttaako virranjakaja? Sieltä hieman vuotaa öljyä.
naputtaa varmaankin vaan pienen hetken kylmänä käynnistettäessä? venttiilinnostimet siellä naputtaa ja siitä pääsee kun laittaa lurummat öljyt :)
-
joo just se vain kylmänä :), kyllä aattelin, et oisko normaalisti.. mut hei löytyykö motonetistä virranjakajan kansin oma tiiviste? ku sieltä vuotaa öljyä..
-
joo just se vain kylmänä :), kyllä aattelin, et oisko normaalisti.. mut hei löytyykö motonetistä virranjakajan kansin oma tiiviste? ku sieltä vuotaa öljyä..
Jakajan kannen tiivistettä ei ole, se vuotaa sitten sieltä stefasta...
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=27-9295
-
Selkkis, kiitos
-
http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat
kumpi toi listalla, et mult virranjakajan paikka vuotaa öljyä. pitää vaihtaa stefanin tiiviste. mut toi on 2 erilaista..
en viitti osta väärän tiivisteen.
ja voisitteko kertoa mikä eroa etu ja taka?
kiitos
-
Mähän laitoin suoran linkin takatiivisteeseen nro 27-9295. Etutiiviste on suurempi halkaisijaltaan ja on siellä jakopään päädyssä nokka-akseleilla.
Nokka-akselin takapään stefa on siis tuo numeroltaan 27-9295 Motonetissa.
Stefa näkyy kun otat jakajan kannen ja pyörtimen irti ja sen levyn jossa pyörrin on kolmella ruuvilla kiinni. Se levy on kiinni yhdellä 10 mm kannalla olevalla ruuvilla. Älä katkaise ruuvia sinne nokka-akselin sisään kun avaat sitä, sitten ollan taas liemessä... :P
-
ahaa :D, joo kiitos, nyt tiedän mikä eroa. :)
joo koitan varovaisest :D
-
Kysymys asentoanturiin viitaten. Onko V70 R MY97 automaatissa kampiakselin asentoanturi lohkon kyljessä vai automaattilaatikon kyljessä? Vai onko vain nokka-akselin asentoanturi. Kuumana jättää käynnistymättä sattuman varaisesti.
-
anturit on olemassa 2, nokka-akselin ja kampiakselin.. ite mul sattui vaa ei suostunut käyntii. vaikka kylmänä,. kokeile vikakoodi? ite mul oli vikakoodin mukaan, että nokka-akselin anturi viallinen