Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: nallebjorn - 15.02.2011, 19:43:37
-
Nonniin aloitetaanpas tänne uuteen foorumiin päiväkirja
Elikkäs syksyllä 2010 ostin vanhan volvo 740 (rullaava kori) joka on joskus ollut vanhempien omistuksessa. Rojekti on edennyt hieman eteenpäin ostohetkestä sillä auto on atomeina ja ruostekorjauksessa jonka jälkeen koppa maalataan.
- Koneeksi ostin b230a:n josta tullaan käyttämää lohko ja kansi.
- Kansi koneistamolla (kansiset) ja alakerta jossain päin mailmaa tulossa suomeen
- Turboa/pakosarjaa ei löydy viellä, saa antaa ehdotuksia/jos löytyy ylimääräistä niin tarjoa rohkeasti
- laatikoksi tulee aw71 ylivaihteella, (paljonko kyseinen laatikko kestää hevosia??? ja kuka osaisi vahvistaa kyseistä laatikkoa???) bmw e39 m5 getrag (tähän tarvitaan sitten oikeasti apuja kun ruvetaan kasailemaan) tullut tallin nurkaan 5.3.2011
- Moottorinohjausta tulee hoitamaan megarutta
- Josta tuleva autosähköinsinööri tekee lopputyön, saa parsia muutenkn sähköjä kasaan ku ei varmaan oikeen mikään toimi
alla pari kuvaa ostohetkeltä, sekä projektin etenemisestä kuvia
(http://i922.photobucket.com/albums/ad70/nallebjorn_88/volvo%20740/23092010030.jpg)
(http://i922.photobucket.com/albums/ad70/nallebjorn_88/volvo%20740/23092010029.jpg)
(http://i922.photobucket.com/albums/ad70/nallebjorn_88/volvo%20740/23092010028.jpg)
(http://i922.photobucket.com/albums/ad70/nallebjorn_88/volvo%20740/23092010027.jpg)
-
Kansi viety kansisetille...
-
onnea "kauniille" projektille lue..katsojan silmässä;)
toimivana laatikko kestää hienosti päälle 200hv. , mutta ikävä kyllä monesti lootat ovat jo "ehtoo" puolella päätyessään moisiin projekteihin;)
hitsuu hommat kannattaa kerralla tehdä kaikki ja lopuksi tehdä asian mukainen ruostesuojaus :P
-
kiitos tiedosta...
korjaa tarmo tietenkin jos olen väärässä mutta enkös mä sulta ton koneen ostanu....mukaan tuli viellä valkonen takaovi...tarviis nytten ruosteetonta konepeltiä ku tuosta on ruostunu kiinnikekohdat kohtuu haperoksi...
-
jotain tuttua tuossa tekstissä olikin ;D
ajetut kilsat tais olla siellä 200tkm. nurkilla, no joka tapauksessa vähän ajettu :P
Hyväkuntoisia konepeltejä mulla taitaa olla vähissä määrin....sinisenä löytyisi yksi muuten hyvä paitsi etureunassa pintaruostetta :-[
-
Selvä...ku nostettiin kansi pois koneesta nii ei ollu pykälää sylintereissä eikä pinta ollu kovinkaan lasittunut...nii joo ja karstaa oli männän päällä sellaset 0.5-1mm nii ei oo konetta rääkättykkään...unohtu kysästä äsken että onko sulla viellä niitä ovipahveja jotka oli siinä valkosessa farkussa???ku ne mitkä tossa on nii on kans siinä kunnossa että autolla on ollu +25 omistajaa...
-
täytyy tarkastella tilannetta pahvien suhteen,laitellaan aiheesta lisää vaikka yv ;)
-
Jos osia saa tarjota, mulla on sinisiä ovipahveja niin hyvät kun nyt 25v osa vaan voi olla, ja yksi hyvä valkoinen konepelti, etureunassa ruostekukkaa mutta ei läpi, saumat ei turpoillu tms.. Löytyisi tampereen tai mäntän suunnalta.
-
nonniin...löytyi laatikkokin mutta ei volvon vaan saksan ihmeen m5 e39....saapahan ainakin tekemistä kun rupeaa sovittelemaan sitä sinne koneen jatkeeksi kl racingin laipan kanssa...
-
laatikko tuli eilen odottamaan sovittelua
(http://nallebjorn.kuvat.fi/kuvat/Volvo+740+2%2C3+Turbo/201303081202092014.jpg/_smaller.jpg)
(http://nallebjorn.kuvat.fi/kuvat/Volvo+740+2%2C3+Turbo/201303081202131663.jpg/_smaller.jpg)
-
kuinkas laatikon sovittelu edistyy?
-
meen on tallissa kans m5 bmw laatikko mut eikö se tarvi leikata/hitsata et saa volvon koneen perään sopivaks.. ::) :P
-
kuinkas laatikon sovittelu edistyy?
siinähän se...tullu pieni mutka matkaan nimeltään rahan puute ja siihen kun lisää koulun painostuksen valmistumiseen nii ei oo oikeen edenny...
meen on tallissa kans m5 bmw laatikko mut eikö se tarvi leikata/hitsata et saa volvon koneen perään sopivaks.. ::) :P
http://shop.klracing.se (http://shop.klracing.se) sieltä saa tilattua laipan koneen ja laatikon väliin niin että sopii yhteen...muista vaan tilata asennus-sarja samalla nii ei tarvii joka rautakauppaa käydä läpi ku muttereita hakee...
-
rahapula on onneksi ohimenevää ;)
tärkeintä on kunhan ei motivaationpula iske , siitä tuskin on pelkoa ;D
-
rahapula on onneksi ohimenevää ;)
tärkeintä on kunhan ei motivaationpula iske , siitä tuskin on pelkoa ;D
joo se on ohimenevää...ja ei todellakaan oo motivaationpuutetta...kuha ny sais moottorin sisuskalut tuolta ison veden takaa ;) nii vois ruveta tekemään konetta nippuun ku on viimmeset rahat säästetty siihen...
-
Kevät tulee ja kesätyöt aloitettu --------> projektin rahoitusongelmat ovat unholassa *taavih->
Edistystä tapahtunut koska varaosa-auto hankittu. Ylimääräset osat myynnissä takaveto varaosissa. Nytten pitäs vaan purkaa auto ja ottaa siitä terveet pellit, sisusta, ruiskun johtosarja ja terveet ovet.
-
Pientä päivitystä tähänkin autoon. Kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
(http://nallebjorn.kuvat.fi/kuvat/Volvo+740+2%2C3+Turbo/201303081401366658.jpg/_smaller.jpg)
(http://nallebjorn.kuvat.fi/kuvat/Volvo+740+2%2C3+Turbo/201303081401374648.jpg/_smaller.jpg)
(http://nallebjorn.kuvat.fi/kuvat/Volvo+740+2%2C3+Turbo/201303081401377466.jpg/_smaller.jpg)
-
kuinkas rojekti etenee?
Osia on ainaskii siunaantunu ja varaosa-autokin..siitä se hulluus etenee pikkuhiljaa ;)
-
jokos savut otettu?
-
jokos savut otettu?
Ei oo savuja otettu vielläkään
Pientä päivitystä.
Kone rupeaa olemaan pakosarjaa ja imusarjaa vaille valmis. Koppa on hitsattu tikkiin. Mutta suurin syy miksi tämän nytten päivittelen on että olen vihdoin saanut tallipaikan missä voi rakennella ihan rauhassa ilman että tarvitsee siirrellä autoa kokoajan sisään ja ulos joten seuraavana olisi varmaan alustan kunnostaminen ja pohjan maalaus. Kuvia laittelen kunhan saan ne tuonne uudelle serverille kun tuo vanha konsti ei näköjään näytä enää kuvia.