Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Brick - 16.11.2012, 12:32:52
-
Jos kuvitellaan, että vinokoneen männät, kanget, akseli, laakerit ja sylinterit kestää mitä vaan. Niin mikä seuraavana hajoaa liiallisesta tehosta? (en ole rakentamassa tälläistä konetta)
-
Jos kuvitellaan, että vinokoneen männät, kanget, akseli ja sylinterit kestää mitä vaan. Niin mikä seuraavana hajoaa liiallisesta tehosta? (en ole rakentamassa tälläistä konetta)
Laakerit... ::)
-
Laakerit... ::)
Aivan. Lisätään laakerit tohon listaan. Mikä seuraavana korkkaa?
-
Lohko ratkeaa runkolaakereiden ja sylinteriputkien välistä :idiot2:
-
Runkolaakerikannet tai niiden pultit pettää?
Lohko on kovilla kun kaikki muu kestää
Tosikovaa pääsee vinokoneella/vinoon perustuvalla koneella:
Volvo based MDS Rally Block. "Volvo" 230 block with a Volvo 234 16V head
Best ET: 6.847 @ 152.45 mph OR 245.36 km/h
http://www.youtube.com/watch?v=SGhOwGnuX4E&list=UUSGQ_I5ZY8i1cC4Vb13pAdQ&index=4&feature=plcp
-
Vinokoneesta en tiedä mutta tappikoneesta katkeaa lohko kun kaivetaan riittävästi :o Kyseinen kone oli porattu vesikanaviin ja putkitettu, iskua sen verran, että lohkosta oli pitänyt ottaa reilusti tavaraa pois. Kolmannella vedolla oli penkissä lohko ratkennut keskeltä, liemet lattialle ja totaalituho.
-
Jos otetaan B230FK lohko, josta tehdään kuivasumppu voideltu, täytetään vesitila betonilla, asennetaan MERKKI teräksinen kampiakseli, MERKKI h-profiilit, MERKKI männät, MERKKI laakerit ja lätkästään vielä tollanen läpyskä http://www.overboostracing.se/foretag/info.php?code_no=gl1 kiinni. Niin taitaa olla kestävyyden kannalta aika tapissa kokö?
-
Laittaa sit samalla MERKKI lohkon
-
Tai putket?
-
Itsekkin kyllä putkittaisin lohkon ja jättäisin noi betonit vaikka tallin lattiaan :P
-
dartonin putket sinne sisään 8)