Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: paze86 - 16.11.2012, 14:11:00
-
eli 850 2.3 t5:ses on öljytikussa vaahtoa aina välillä .
mistä voisi johtua ? jäädytinneste on sitä itteensä eikä joukos näy mittää..
eli onko kansiremontti tiedossa ?
huohotus syypää?
-
Kuinka pitkää ajoa teet? ???
Pitäis useimmiten ajaa kunnolla lämpimäksi.
öljyt ainakin kannattaa vaihtaa. (anopilla hävisi tällainen oire kun vaihdettiin öljyt ja alkoi ajamaan pitempiä lenkkejä.)
Voit kumminkin tarkistaa huohotuksen, ettei se ole tukossa.
-
joo teki vanhoilla öljyillä tuota ja tekee uusillakin :) ajoa tulee kyl sen verta et kyl se lämpee . . no tarvii tsekat toi huohotus ku kumminki öljyä vähän ruikkii jostain..
-
Liekkilukko on hyvä puhdistaa ja Öljynerotin kenties vaihtaa jos siellä liekkilukossa on paljon tavaraa.
-
mis tuas on liekkilukko T5:ses :) :idiot2:
-
mis tuas on liekkilukko T5:ses :) :idiot2:
Ei siin oo.. V:>
Kato puhaltaako paljon öljytikun reiästä kun kone on lämmin. Koneen pitää tietysti käydä kun katot... :2funny:
Jos oikeen puhkuu, voip olla se öljynerotinpömpeli tukossa. Kannattaa toki ensin irroittaa se putsarilta ahtimelle menevä imuletku ja syynätä onko se lämmitettävä huohotin kuinka paskanen...
(http://www.lakesidedp.com/uploadpics/pcv/ptc.jpg)
PTC must be clean... ;)
-
putsasin ton erotinpömpelin :) ja ei hirveesti pöhise mut jotain höyryy tulee :P
-
putsasin ton erotinpömpelin :) ja ei hirveesti pöhise mut jotain höyryy tulee :P
Ainahan sieltä jotakin, vaikka olis uusi auto. Kunhan ei "puhalla". :buck2:
-
tarvis varmaa vaihtaa ton huohotus säiliön ja letkut ja sit vetästä "taas" uusien öljyen kans forte huuhtelu ja sit kattoo uudestaa :)
-
Itsellä on ihan vaparikoneella oleva Volvo,siitä oon aina syksyn ja talven aikana tutkinu välillä tuota huohotusjärjestelmää. Töhnää on mittatikussa kyllä,nytkin kun aamulla kurkkasin ja sitähän tulee omalla kohtaa just tämän pätkäajon takia :-\ Kesällä ja muutenkin lämpimillä keleillä tuota mönjää kerry ikinä,jos kertyis niin sitten jo on aihetta vähän huolestuakin. Mitään höyryä ei oo koskaan pukannu kuiteskaan omassa vermeessä pihalle.
-
Joskus kuulin tästä asiasta ja sitä on esiintynyt nesteen öljyillä. Merkin vaihto voi poistaa ongelman.
-
Anopin huohotus? Eipä ole tullut testattua.
-
Joskus kuulin tästä asiasta ja sitä on esiintynyt nesteen öljyillä. Merkin vaihto voi poistaa ongelman.
Vanhassa S70 esiintyi Castrolin ja Mobilinkin öljyillä. Öljykorkissa ei ollut mitään, mutta tikussa oli. Epäilen että kovilla pakkasilla mittatikun putkeen kondensoituu kosteutta joka ei häviä pätkäajossa.
-
Tämmöistä öljytikun reiästä?: http://www.youtube.com/watch?v=NuToaDHdCfQ
Olisiko apuja näistä ohjeista?: http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=28487
ja http://lakesidedp.com/uploadpics/pcv/
Ja tämä lisäksi jos jotakuta sattuu kiinnostaan: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/varo-huohottimen-jaatymista
-
Vanhassa S70 esiintyi Castrolin ja Mobilinkin öljyillä. Öljykorkissa ei ollut mitään, mutta tikussa oli. Epäilen että kovilla pakkasilla mittatikun putkeen kondensoituu kosteutta joka ei häviä pätkäajossa.
Ja mulla Valvolinen öljyillä. Tikun yläosassa monesti suorastaan helmeilee vesi ja joskus on yläpää ollut ruosteessakin :D Mutta tosiaan korkissa ei oo mitään eikä huohota sanottavasti. 16 km koulumatkaa on tullut viime aikoina ajeltua.
-
Ittellä ollu ihan sama homma että öljytikussa on ollu ns vesi/öljyseosmöhnää... Mutta vain kun on tullut ajettua kylmillä keleillä vain pätkäajoa.. Itte öljyt on ollut ihan ok kun on vaihtanut, joten tuskin syytä huoleen