Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: s73 - 17.11.2012, 11:35:29

Otsikko: sytkäjohdot?
Kirjoitti: s73 - 17.11.2012, 11:35:29
Jäi johdon sisältä se metallinen osa tulpan päähän kiinni irrottaessa, onko se nyt entinen vai saako sen korjattua ja miten?
Otsikko: Vs: sytkäjohdot?
Kirjoitti: hevonen - 17.11.2012, 12:41:23
Jos sulla ne tulpanhatut liikkuu johdossa niin varmaankin saa ehjättyä. Jos ne on valettu niin vaikeampaa on.

Vääntele siitä tulppaan jääneestä osasta ne leuat auki jotka puree siihen johdonnysään, joka varmaankin on siinä liittimessä yhä? Sitten vaan siirrät sen liittimen siihen johdonpäähän mikä on siellä hatunpuolella.
Yleensä niissä on joku metallikoukku joka yhdistää tuon liitinosan ja johdon ytimen, ota se huomioon kun puristelet sitä liitintä johtoon uusiksi.
Otsikko: Vs: sytkäjohdot?
Kirjoitti: pikatraktori - 17.11.2012, 12:44:24
Vastusjohtimissä näitä johtopäätteitä on useampaa mallia ja parhaiten sen kyllä saa selville jos johto on omassa kädessä. Vaikeutena voi olla että johtimen vastusarvo muuttuu niin paljon että aiheuttaa häiriöitä, eli akaa käydä yhtä vajaalla sylinteriluvulla. Tyypillin "helppo tapaus" on päättessä keskellä oleva piikki, joka voi työntää takaisin sinne ytimeen. Tulpan johtimet ovat nykyautoissa korkean sytytysjännitteen takia tiukoilla ja alkavat vähitellen "vuotaa maihin". Esim Mondeossa ne tulisi vaihtaa aina samalla kuin sytytystulpatkin ja suosittelisin koko sarjan vaihtamista (vaikka ei Mondeo olisikaan  ;D ).
Otsikko: Vs: sytkäjohdot?
Kirjoitti: s73 - 17.11.2012, 17:11:23
Ei liikkunut se johto, ilmeisesti valettu. Onko väliä mistä haen uudet?
Otsikko: Vs: sytkäjohdot?
Kirjoitti: hevonen - 17.11.2012, 17:29:42
Ei liikkunut se johto, ilmeisesti valettu. Onko väliä mistä haen uudet?
Jos meinaat koko satsin hommata laadukkaita, ota Bougicordin johdot jostain hyvän tarvikeliikkeen kautta.
On alkuperäiskamaa mutta kolmasosahintaan vrt sininen. Voi maksaa ehkä apaut 70€?
Huonommat tarvikkeetkin maksaa tosin sen 50€ ettätuotanoin, mikä nyt sitten on paljon, riippuu vähän lompakosta ja siihen en ota kantaa.

Jos meinaat autoa pitää jonkun vuoden, ilman muuta Bougicord.
Mulla oli tinakoneeseen joku hommannut Bosch tarvikkeet, ei ollut edes kunnollisia tulpanhattuja jotka tiivistyy kanteen ja vastuksia löytyi tuplasti orig. osiin.
Eron huomaa huippukierroksilla(liian suurilla vastuksilla puhti loppuu yläpäässä) ja joutokäynti on epätasaisempaa.
Tottakai kulutus on myös hitusen suurempi huonomman palamisen takia. Toki tulpatkin merkkaa paljon. :)
Otsikko: Vs: sytkäjohdot?
Kirjoitti: s73 - 17.11.2012, 17:49:07
Onko joku tietty ketju mikä myy bougicordin johtoja? Löytyykö mistään niitä venakoppaan tulevia johdon  pidikkeitä? Siniseltä ei enää saa.
Otsikko: Vs: sytkäjohdot?
Kirjoitti: seiskanelonen - 17.11.2012, 23:20:22
Sinisellä tulpanjohdot 71€+puolan johto 13€.
Otsikko: Vs: sytkäjohdot?
Kirjoitti: s73 - 19.11.2012, 16:36:11
Johdot maksaa sinisellä n90e.  Kun tuo on se päätyjakaja. :(
Otsikko: Vs: sytkäjohdot?
Kirjoitti: seiskanelonen - 20.11.2012, 00:30:23
Allrigt, tuo hinta oli kuitista jonka pvm oli 1.7.2011
Otsikko: Vs: sytkäjohdot?
Kirjoitti: s73 - 21.11.2012, 19:50:43
Johdot vielä vaihtamatta, piti palauttaa valmistusvian takia. Miten nappilämppärin toiminta, pitääkö puhaltimen pyöriä avaimen ollessa asennossa 1? Oliko tuulilasin pyyhkijän akselissa boorit? Tarkoitus vaihtaa uudet pyyhkijän varret.
Otsikko: Vs: sytkäjohdot?
Kirjoitti: s73 - 27.11.2012, 18:12:56
Eikö kukaan tiedä tuosta lämmityslaitteen moottorista?
Otsikko: Vs: sytkäjohdot?
Kirjoitti: hevonen - 28.11.2012, 12:13:50
 :P
Lämppärin pitää lähteä päälle avaimen radioasennossa. :pomo:
Otsikko: Vs: sytkäjohdot?
Kirjoitti: s73 - 28.11.2012, 18:12:07
Kiitoksia, vähän epäilinkin tuota.  Jotain yleistä paikkaa, mistä etsiä tuota lämppäri vikaa? Joskus lämppäri pyörähtää hetken asennossa 1, tämä on alipaineella toimiva laitos.
Otsikko: Vs: sytkäjohdot?
Kirjoitti: Lentäjä - 28.11.2012, 18:39:46
Moorjens.
Yleensä ne varret saa irti kun irrottaa sen kiinnitysmutterin ja kääntää varren ylös,ottaa
tukevasti kiinni siitä läheltä niveltä ja nitkuttelee vartta,ei kirtämällä vaan poikittain akseliin nähden.