Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: Amukka - 18.11.2012, 14:13:11
-
Eli koneena on B18U, ja ongelmana on vuotava imusarjan tiiviste. Pitääkö ko. koneesta irroittaa kansi että pääsee käsiksi alapuolella oleviin muttereihin? Minun kädet eivät ainakaan mahdu lohkon ja pakosarjan väliin. Kaikki suojapellit on poistettu imu ja pakosarjan ympäriltä. Nyt vinkkejä kehiin.
-
Kyllä ne pitäisi saada irti ihan siitä paikaltaan. kerran irrottanut B18U:n imu ja pakosarjan ja lähti mitään rikkomatta. tietenkin tiedät että on irrotettava molemmat imu ja pakosarja koska tiiviste on yhteinen. ja pakosarja ja imusarja jakavat pulttejakin.
onko siinä muuten valu vai peltinen pakosarja... omassa oli valusarja.
-
Kyllä ne pitäisi saada irti ihan siitä paikaltaan. kerran irrottanut B18U:n imu ja pakosarjan ja lähti mitään rikkomatta. tietenkin tiedät että on irrotettava molemmat imu ja pakosarja koska tiiviste on yhteinen. ja pakosarja ja imusarja jakavat pulttejakin.
Juu tiedän että kummatkin pitää ottaa irti :)
Mitä kautta irroitit mutterit ja millaisella avaimella? Hylsyllä vai lenkillä? Olen koittanut näppituntumalla löytää niitä muttereita sieltä alapuolelta mutta ei vaan osu sormiin :(
Ihan valusarja on
-
joo katoin autohistorias että olipas tyhmä kommentti.
lenkillä otin ja auto oli pukeilla että pääs alle kattomaan valusarjassa enemmän tilaa alhaalla kuin peltisessä. räikkää kin kyllä käytettiin... ja en enää muista kokoa millä oli kiinni saatto olla että avattiin räikkälenkeillä.
-
Kiitos näistä vinkeistä :)
Pitää lähteä uudestaan auton kimppuun.
-
10 mm lenkillä altapäin. se pakosarjan ja katin välinen putki kannattaa ottaa pois tieltä jos ei muuten meinaa mahtua
(http://i751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/relvo2/2012-10-31184605.jpg)
(http://i751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/relvo2/2012-10-31181937.jpg)