Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: BenDilde - 19.11.2012, 18:13:17
-
Morjesta pöytään!
Olin tänään käyttämässä vulvaa Vianorilla kulmien säädössä, niin asentaja tulikin lappu kourassa takaisin pajalta, että vetarin suojakumi pitäisi vaihtaa ja vasen aksiaalinivel on väljä. Kertokaas nyt viisammat, että mikä perkele tuo aksiaalinivel oikein on? Lappua myöhemmin vasta katsoin ja ikinä ole kuullutkaan kys. osasta. Kai sillä joku selkokielisempikin nimi on, niin osaa lähteä uutta osaa metsästämään :)
-
raijetangon sisäpää
-
raijetangon sisäpää
Todennäköisemmin raidetangon ulommainen pää. :)
Tuo sisäpää kun on kierteillä kiinni.
Eli raidetangon vasen nivel väljä.
-
Todennäköisemmin raidetangon ulommainen pää. :)
Tuo sisäpää kun on kierteillä kiinni.
Eli raidetangon vasen nivel väljä.
Ulkopää ei ole aksiaalinivel, vaan sisempi, kuten make30 vastasikin. Raidetangossa on kaksi niveltä per puoli. Kierteellä se sisempi toki on kiinni, mutta kuitenkin kyseessä aksiaalinivel.
-
Eli siis lukitaanko vastaus, että se on sitten se sisempi :)?
-
Eli siis lukitaanko vastaus, että se on sitten se sisempi :)?
No jos se huoltomies on tiennyt mistä puhuu, niin sitten voidaan lukita :) Aksiaalinen tarkoittaa kansankielellä akselin suuntainen, eli ei siinä sitten enää paljoa vaihtoehtoja ole.
-
No jos se huoltomies on tiennyt mistä puhuu, niin sitten voidaan lukita :) Aksiaalinen tarkoittaa kansankielellä akselin suuntainen, eli ei siinä sitten enää paljoa vaihtoehtoja ole.
Juu, ihan oikein pyydän anteeksi "Kulmamies" Aksiaalinivel tarkoittaa todellakin sisäpäätä ohjaus leluissa, tuon ulkopään sanontahan on " raidetanko"
Pyydän anteeksi tyhmyyttäni 8)
-
No se on sitten case closed :) Tuli sitten samoilla lämmöillä vaihdettua sisä- että ulkopää. Kummatkin oli aika väljät varsinkin sisempi oli aivan kuollut. Onkohan tuo kuinka normaalia? Autolla ajettu vasta sellaiset 218tkm. Ensimmäistä kertaa elämässsäni kyseisen homman tein ilman apua ja siihen vielä vetarin ulomman kumin vaihto, niin hommaan meni sellaiset vaivaiset 8h ;D No nyt onkin ohjauskulmat niin päin persettä että ei muuta kun aikaa tilailemaan Vianorilta säätöön :)
Kiitoksia kaikille avusta!
-
No se on sitten case closed :) Tuli sitten samoilla lämmöillä vaihdettua sisä- että ulkopää. Kummatkin oli aika väljät varsinkin sisempi oli aivan kuollut. Onkohan tuo kuinka normaalia? Autolla ajettu vasta sellaiset 218tkm. Ensimmäistä kertaa elämässsäni kyseisen homman tein ilman apua ja siihen vielä vetarin ulomman kumin vaihto, niin hommaan meni sellaiset vaivaiset 8h ;D No nyt onkin ohjauskulmat niin päin persettä että ei muuta kun aikaa tilailemaan Vianorilta säätöön :)
Kiitoksia kaikille avusta!
O0